Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken op zonnepanelen mogelijk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweken op zonnepanelen mogelijk?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik vroeg me zo eens af of het ook mogelijk is om via zonnepanelen te kweken.
    Ben nu met een testkweek bezig onder LED 7:1:1 wat beetje vertraging oplevert.
    maar zit nu sterk te denken aan HSP wat wel weer een grotere risico met zich mee brengt.
    Is daar wel eens over gespeculeerd?? Energiekosten (ook LED) zijn lager ten opzichte van HSP.
    Ben benieuwd of hier mensen zijn die dit al in de praktijk hebben kunnen waarmaken.
    Of is dit onmogelijk?? Gr. Jor74

    #2
    Re: Kweken op zonnepanelen mogelijk?

    ? weet je hoe duur het is om een off-gridd circuit te bouwen.. want ik neem aan dat dat de bedoeling is van je vraagstelling .. anders kan je netzogoed gewoon de stekker gebruiken ..

    Comment


      #3
      Re: Kweken op zonnepanelen mogelijk?

      als jij een nieuwe game pc zou kopen dan slurpt die ook al 600w weg. Daarvoor komt de politie je ook niet een bezoekje voor brengen

      Comment


        #4
        Re: Kweken op zonnepanelen mogelijk?

        Natuurlijk is dat een bult werk en investering maar het is dus mogelijk?? Het is meer een vraag..niet dat ik dat in de praktijk wil brengen...

        Comment


          #5
          Re: Kweken op zonnepanelen mogelijk?

          ergens wel wat apart : zonnestralen opvangen, omvormen, doorgeven, om dan een nepzon te maken
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: Kweken op zonnepanelen mogelijk?

            Dat LED minder stroom zou trekken dan HPS, dat is een mythe.

            Even verder rekenen aan zonnepanelen: Heb ik goed onthouden dat zo'n ding een efficieny heeft van 10%? En dat de zon ongeveer 1000 watt per m2 levert? En dat een HPS/LED een efficiency heeft van zowat 20%?

            Dan zou ikzelf een oppervlak nodig hebben van 50m2 om mijn kast van 1m2 te verlichten. Terwijl ik mijn plantjes ook direct in de zon kan zetten op 1 m2.

            Nee, dat schiet niet op allemaal...

            Comment


              #7
              Re: Kweken op zonnepanelen mogelijk?

              Nooit geweten de efficieny van 10% en dat de zon ongeveer 1000 watt per m2 levert.. dan is het idd om dan een nepzon te maken..voor indoor secret mission haha
              Iig weer wat opgestoken.

              Comment


                #8
                Re: Kweken op zonnepanelen mogelijk?

                hier ben ik ook al ff over aan het nadenken.
                deze zomer wil ik zonnepanelen gaan halen voor me huis en zal ze dan eens als test in een tent zetten en kijken hoeveel het opleverd.
                als het lukt gaan de panelen in de zomer het dak op en in de winter n de tent

                Comment


                  #9
                  Re: Kweken op zonnepanelen mogelijk?

                  Ja, is mogelijk.

                  Betaal je ze voor mij, dan stap ik graag over.
                  Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                  Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweken op zonnepanelen mogelijk?

                    Water naar de zee dragen ?

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweken op zonnepanelen mogelijk?

                      Waarom denk je dat het niet kan ?

                      Als je een zonnepaneel-installatie hebt, dan gebruik je de opgewekte stroom toch gewoon in huis ?
                      Steek je de stekker van de TV in het stopcontact, dan snoept die een beetje stroom, en steek je de stekker van je HPS erin, dat gebruikt die wat.

                      Je zult wel voldoende panelen en opslagcapaciteit moeten hebben natuurlijk, maar da's logisch.
                      Da's een kwestie van uitrekenen hoeveel je nodig hebt.
                      Ik zie het probleem verder niet.
                      Er zijn complete huizen die op zonnepanelen draaien.

                      Een gamePC draait geen 12/12.
                      Het zijn precies de ritmes die je leverancier er inderdaad uit filteren.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweken op zonnepanelen mogelijk?

                        Precies... Is mogelijk dus...

                        Maar efficient genoeg??? Onafhankelijk zijn van je stroomleverancier... zou wat zijn

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweken op zonnepanelen mogelijk?

                          Als je een bestaande installatie hebt zijn zonne collectoren een ideale optie.
                          Ook is het een interessante investering, alleen.

                          Zonnepanelen, instaleer je als je op zoek bent naar een langdurige elektriciteit-voorziening.
                          Het gaat niet alleen om de panelen, het gaat om de opslag van de energie.
                          In Nederland, zijn licht en zonnepanelen in combinatie met een Windmolen zelfs ideaal te noemen.

                          Voor woon genot is het een optie.

                          Voor het kweken in een tentje.......ja, als je er een flinke bungalowtent naast zet, voor de technische installatie voor de opslag.
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweken op zonnepanelen mogelijk?

                            In Soft Secrets nummer 6 jaargang 13 werd daar ook over gesproken.
                            "Niemand kent verbruikscijfers van alternatieven energievoorzieningen hierdoor zijn het ideale dekmantels om voor kwekerijen energie op te wekken"

                            Mini windmolen op dak van je huis haha

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweken op zonnepanelen mogelijk?

                              Mini inderdaad, maar daar maak je niet genoeg mee denk ik.
                              In veel gemeenten in NLD mag je niet meer dan 5 meter boven je dak zonder vergunning.

                              Qua pakkans maakt het ook niet zoveel uit denk ik.
                              Meeste kwekerijen worden door fouten van de kwekers ontdekt.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X