Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke lamp voor welke kast?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Welke lamp voor welke kast?

Korting op 420shop
    Hey,

Ik ben van plan een klein kastje te bouwen om het hele jaar door 2 plantjes (autoflowertjes) in te zetten.
    Ik heb hierover al ontelbare topics gelezen, en enorm veel bijgeleerd maar zit nog met enkele vraagjes.

De kast wordt 1.22m hoog (van MDF-platen met dikte 12mm), daar de planken in de winkel zo lang zijn, en ik geen 3 planken wil kopen om er 2/3 van te gebruiken.
    Nu sta ik voor de keuze of ik een kast van 61x40cm of 91.5x61cm wil bouwen.
    Ik zou voor het iets groter model gaan, maar misschien is de kleinere versie wel genoeg?

Dan zit ik nog met zo'n dilemma: Spaarlamp of HPS!
    Persoonlijk ben ik eerder een liefhebber van de spaarlamp, omdat die zuiniger en makkelijker te installeren is.
    Maar is de kast dan niet te groot voor 1 spaarlamp? En indien ik de spaarlamp kies, zit ik dan goed met 125W of is 250W een must?

Kunnen jullie me hierover je mening laten weten? Andere tips zijn ook steeds welkom!

Weet iemand toevallig ook een goedkope site hiervoor? Heb er reeds 20 bezocht, met grote verschillen in prijs, maar ik blijf nieuwe sites vinden!

Alvast bedankt,

Bert

Nog wat details van mijn 'plan':

Radiatorfolie in binnenkant, nog niet zeker want weet de prijs niet.
    Lamp(en) vast aan bovenkant, met in-de-hoogte-verstelbaar plankje waar de potjes opkomen.
    Passieve luchttoevoer onderaan de kast, met bovenaan aan de zijkant 2 pc-fans als actieve afzuiging.

Re: Welke lamp voor welke kast?

hps lampen zijn altijd beter dan spaarlampen.

Ga dan wel voor de grootste maten van je kast.

Comment

Last edited by Nik; 21 February 2014, 21:23.
      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Ziet er goed uit

En hoe bedoel je 4 maanden? Geen autoflowers dan?

Comment

Bij mij zijn het autoflowers en bij de lekkere soorten zit ik aan een dikke 100 dagen van zaad naar oogsten maar ik hou wel van sativa genen als je indica dominant neemt zal het wel in 75 a 80 dagen lukken

Is heel afhankelijk van soort tot soort autoflower.

Comment

Weet nog niet welke zaadjes ik ga nemen, ik probeer altijd iets verschillend
            Heb reeds Bubblegums gekweekt (giga-struiken) en auto Northern Lights, beiden buiten. Zijn me ook alletwee heel goed bevallen!

Alleszins bedankt voor de reactie, ben van plan om dan toch HPS te nemen.
            Die spaarlampen zijn telkens 50€ per stuk, en dan heb je er nog 2 nodig ook

Comment

Heb je dit beginners topic al doorgenomen ?
              Daar heeft iemand veel tijd in gestoken om alles op een rijtje te zetten.

Op JD is ook een heel topic over online growshops.
              Die mag je zelf zoeken
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ze spreken daar van een combi-HPS lamp, is die te vertrouwen of zijn 2 verschillende lampen (bloei & groei) veiliger?

Comment

Een hpi bedoel je? Heeft wel heel blauw licht om af te bloeien ik zou er persoonlijk onder groeien maar niet bloeien...

Comment

Ik heb inderdaad ook wel eens van die HPS lampen gelezen die wat extra blauw licht in het spectrum hebben zodat je ze ook voor de groei zou kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld de Philips SON-T PIA Agro.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ga toch 2 apparte lampjes kopen, dan ben ik zeker dat ik het juiste licht heb.

Heb vandaag de stukken laten zagen, de kast wordt 60x80x125 (DxBxL).

Nu twijfel ik nog of ik de Philips 250W's ga kopen, of de GIB 150W's.
                      Ik zou graag een afzuiging gebruiken zoals die hier staat, zo zijn de kosten niet te hoog.

Comment

ik zou persoonlijk niet voor mdf kiezen daar deze giftige dampen afgeeft als deze verwarmd word en dat vinden onze plantjes niet prettig
                        maar ik lees dat je het al hebt laten zagen dan zou ik het heel erg goed schilderen ! zodat de dampen ingesloten blijven
                        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Ik had MDF verward met iets anders, daarmee dat het nu ook andere panelen zijn geworden.
                          Van die witte meubelpanelen, reeds waterdicht en reflecterend

Comment

De afzuiger trekt een paar keer per minuut verse lucht door je hele hok. Wat voor concentraties gif verwacht je dan nog in het hok uit dat mdf?

Probleem met mdf en spaanplaat is toch meer dat het niet goed tegen vocht kan.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Het zijn meubelpanelen (soort spaanplaat met plastiek-achtige laag witte verf over), 18mm dik dus qua vocht zal dat wel meevallen.

Is het nodig dat ik nog radiatorfolie gebruik of zou de witte verf voldoende zijn?
                              Heb namelijk gelezen dat witte verf nog beter zou reflecteren?

Comment

Bezig...
                              X