Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gele Bladeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Gele Bladeren

Korting op 420shop
    Hallo ervaren medegrowers

Heb sinds een week ook blad problemen en dacht dat het te kort aan voeding was ( N) tekort. maar het probleem blijft zich voordoen.

Ik zit nu in de 5de week zichtbare bloei.

Voedingslijn van Hesi,
    Bloeivoeding, FosforPLus, SuperVit, PowerZyme,

Ph van het voedingswater zuur ik af naar 5.9 EC ligt rond de 1.8 ( ik hou het schema van Hesi aan)

Hoop dat jullie mij een beetje de goede kant op kunnen helpen.

IMG_20140228_191916.jpgIMG_20140228_191927.jpgIMG_20140301_133717.jpg

BioBoer.

Re: Gele Bladeren

Hey Bioboer, Ik denk dat het normaal is dat je onderste bladeren beginnen verkleuren hoor, je zit in je vijfde week bloei zeg je, persoonlijk zou ik de bladeren er gewoon aan laten hangen tot ze uit zichzelf loslaten.
    Niet aftrekken of knippen !!!
    Van je voedingslijn weet ik jammergenoeg niks, maar dit zal dan ook wel een biovoedingslijn zijn denk ik? Ik zelf werk met bio-bizz voedingslijn .
    Ik weet wel dat, als je met een bio voedingslijn werkt , het niet meer nodig is om af te zuren.
    Dit afzuren breekt de werking van je voeding af.
    Voor de rest ,mssn even fotootje plaatsen van je gehele plant, dan is het toch nog effe iets makkelijker voor de mensen hier om een oordeel te kunnen vellen.
    Grtz Reiko
    Last edited by reiko; 1 March 2014, 14:33.
    Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

Comment

zijn dit de onderste bladeren ? die worden bij mij na een week of 3/4 bloei ook geel.. ik zou ze wel laten zitten tot ze er vanzelf vanaf vallen.. de plant haalt nog voeding uit die bladeren.. zo verplaats je je probleem naar boven.. grotere potten en/of in het begin wat groeivoeding meegeven zal misschien helpen.. correct me if i'm wrong
      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
      (running)

Comment

Hoi Reiko,

De bladeren laat ik hangen, had alleen ff drie blaadjes geknipt voor de foto's.
        De lijn die ik gebruik is inderdaad bio, en ik lees vandaag (helaas) op de Hesi site dat ik dit niet af hoef te zuren, maar dan vind ik de PH erg hoog 6.8,
        dat ik daarmee de werking afbreek .... wist ik niet.
        foto zal ik vanavond maken als de zon onder is

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Hallo Shivaman,

Ik heb een bak van 80 bij 80 bij 30 cm, daar staan 7 Mad scientist in, ik geef van onderaf water,
        en geef ook al wat groei voeding mee, omdat daar meer (N) inzit.
        ook laat ik het water eerst 24 uur staan ivm het chloor, breng het water op temperatuur van 22 graden, doe de voeding erin, laat het een paar uur bezinken, en geef dan de dames te drinken.

Comment

Met de PH hoef je niet in te zitten ,als je je schema gebruikt, gaat je medium (ik weet niet wat je gebruikt?) ok zijn qua PH en EC waarde.
          Grtz
          Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

Comment

Mijn medium is aarde, zit ongeveer 180 liter in de bak.

Pff daar vraag je me wat, geen correctie meer toepassen van mijn voedingswater, lees toch vaak dat de ph tussen de 5.8 en de 6.0 moet zijn.
            na deze kweek ga ik opzoek naar een meter om mijn ph van het medium te meten.

Comment

In bloeivoeding zit minder N en dan is het gevolg dat de onderste bladeren ook wat vergelen richting einde bloei. Dat is toch vrij gebruikelijk?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

En bioboer wij bioboeren zuren niets af wij flikkeren er het er zo bij.
                Een aangepaste grond zoals batmix gebruiken komt het helemaal goed.
                Wat voor phmin gebruik je?

Comment

MWay,

De aarde is een gewone litemix, bij een growshop vandaan.
                  en ik gebruik nu Hesi PH- Bloei,

tijdens de groei Hesi PH- Groei.

Comment

Misschien is een keer niet afzuren.
                    Die ph-min en plus heb ik wel eens gelezen is agressief spul.
                    Werd toen ook gezegd beter Lemonkick van Plagron te gebruiken.
                    Om aan het eind te spoelen en af te zuren schijnt wel weer goed te zijn.

Comment

Op zich gaat de kweek wel goed, IMG_20140301_163037.jpg

De volgende keren dat ik voeding geef zal ik het niet afzuren, hoop dat ik deze kweek niet vernaggel
                      ze kregen vandaag water met alle voeding erin, enja, ook afgezuurd op PH 5.9 en EC van 1.81, over een dag of twee/drie krijgen ze gewoon afgezuurd water zonder voeding.
                      en drie dagen daarna weer met alle voeding,

heb een tensiometer erinstaan zodat ik weet wanneer ze erom vragen.

Comment

Bezig...
                      X