Ik wil de overstap maken van fem. zaad naar regulier.
Alleen zit hier nog met een aantal vragen.
Voor jullie plaatjeskijk gemak heb ik het een beetje makkelijker gemaakt.
Welke1.jpg
Het idee is dus om 20 reguliere zaden te poppen om uiteindelijk 9 dames in 11 liter potten te krijgen.
-Ontkiemen: Propegatortje of gewoon beter rechtstreeks in de pot.
-Welke pot? Wat is geadviseerd? Eerst in een turf like potje? of beter gelijk de 3,5Liter pot in. (waar de hoofdwortel gelijk c.a. 20cm diep kan)
~~Mocht gelijk 3,5L beter zijn... Vullen met pre bemeste aarde en een kuil met stekgrond in het midden?
-Licht: Spaarlampen voorgroei of beter direct onder HPS?
~~Geen 600W HPI lampen? andere bulb mogelijkheden voor groei?
Snapte eerst nog niet waarom mensen een evsa aanschaften maar dat is dus voor dit soort situaties neem ik aan?
-Mocht het met oog op de toekomst een verstandige overweging zijn ,waar zou ik op moeten letten een evsa willen aanschaffen? (600w/400w) Aparte bulbs voor evsa of kan ik dezelfde bulbs gebruiken?
Welke2.jpg
Alleen zit hier nog met een aantal vragen.
Voor jullie plaatjeskijk gemak heb ik het een beetje makkelijker gemaakt.
Welke1.jpg
Het idee is dus om 20 reguliere zaden te poppen om uiteindelijk 9 dames in 11 liter potten te krijgen.
-Ontkiemen: Propegatortje of gewoon beter rechtstreeks in de pot.
-Welke pot? Wat is geadviseerd? Eerst in een turf like potje? of beter gelijk de 3,5Liter pot in. (waar de hoofdwortel gelijk c.a. 20cm diep kan)
~~Mocht gelijk 3,5L beter zijn... Vullen met pre bemeste aarde en een kuil met stekgrond in het midden?
-Licht: Spaarlampen voorgroei of beter direct onder HPS?
~~Geen 600W HPI lampen? andere bulb mogelijkheden voor groei?
Snapte eerst nog niet waarom mensen een evsa aanschaften maar dat is dus voor dit soort situaties neem ik aan?
-Mocht het met oog op de toekomst een verstandige overweging zijn ,waar zou ik op moeten letten een evsa willen aanschaffen? (600w/400w) Aparte bulbs voor evsa of kan ik dezelfde bulbs gebruiken?
Welke2.jpg
Comment