Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bladeren hangen en vertonen gele plekken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: bladeren hangen en vertonen gele plekken

Het kan goed zyn dat et daardoor komt idd. Oorspronkelyk kwam het ook enkel voor op de onderste baderen. Ik veronderstel dat ik dee aangetaste bladeren gwn mag laten hangen? Ga wat beter ipletten by het watergeven.

Comment

Kheb ze net nogmaal bekeken en de toestand lijkt me stabiel. een plant begint enkele bladeren op te richten en wordt wat minder groen. De andere staat nog steeds groen groen! heb die eens veranderd van plaats in de tent. zal zien wat et geeft. mn licht hangt nu op 60cm. deze middag post ik nog wat fotos.

wat verdere info:

water
      leidingwater ph 7, bewaar ik 1 of meerdere dagen in emmer id tent tegen het cloor. de waarde is te hoog en ik wil dan ook regenwater gaan gebruiken maar heeft niet geregend de afgelopen week.. geef meestal ong 250ml per 48 uur.

voeding
      aarde is batmix in 16l potten. de aarde is wel aardig gezakt tot op 6cm van de rand.

verder gebruik ik de terra van plagron.
      voorlopig zijn de waarden per liter 1ml pure enzym, 1ml power roots en 5ml terra grow. Deze voeg ik toe in ongeveer de helft van de bewateringen.

LV
      die schommelt tsn de 30% en 40% als de lamp brand en rond de 70% bij duisternis. Ik heb me een luchtbevochtiger gekocht maar ie trekt op niks. krijg mss 5% bij en dan nog.. Zal me er een andere moeten aanschaffen.

temperatuur
      rond de 28 graden dacht ik, maar heb daarnet gelezen dat dat in de schaduw was. de actuele temperatuur zal in dat geval rond de 22 graden bedragen. Bij duisternis kan het wel flink afkoelen tot 15 graden.

Nog info? vraag het gerust

grt oloki
      Last edited by oloki; 17 March 2014, 06:41.

Comment

Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

Comment

ik begrijp de verwarring reiko. Ik heb het niet echt duidelijk geformuleerd, maar kwas aan het werk .

Het komt erop neer naar een waarde te streven van 28 graden vermoed ik? Maar 28 graden in de schaduw dan, en in niet in het volle licht (waar het altijd warmer zal meten)?

De luchtvochtigheid tijdens de duisternis kan ik makkelijk omlaag krijgen door de afzuiging wat harder te laten draaien. Die staat voorlopig op een laag peil tijdens de duisternis om de temperatuur niet te fel te laten zakken. (vannacht was de min.temp. slechts 12 graden.. ) (omdat er maar 2,5 plantjes in staan vind ik het eerlijk gezegd ook wat onozel om er een warmteventilator van 1000 wat bij te zetten) Naarmate de dagen warmen zal de minimum temperatuur wel beteren.

Dat batmix voldoende was voor de eerste weken heb ik gelezen. (Maar omdat ze maar niet goed groeiden gaf ik wat bij)

Ik heb er al aan gedacht om m'n potten bij te vullen. Tot welke hoogte aan de plant mag de aarde komen? Ze volledig vullen zal niet haalbaar zijn vrees ik. ik kan ze ook van onderen vullen maar dan moet ik gans de plant uithalen en dat lijkt me wat riskant naar beschadiging toe.

Ik zou ze wat vullen met universele potgrond. De rest van m'n batmix vertrouw ik niet meer om te gebruiken want heb schrik voor schimmel en andere ziektes.

De toestand voor het ogenblik is voor de ene plant nagenoeg onveranderd. Bij de andere beginnen de bovenste bladeren zich op de richten, maar ze blijven wel nog steeds gekruld naar het einde toe. Ik heb ze nu 48u geen water gegeven. De pot van de betere plant voelt me nu wel lichter aan dan van de andere.

Het blijft me toch allemaal wel verschrikkelijk traag gaan. De plantjes staan nu al zeker 4-5 weken onder de lamp. Nadat ze 10 dagen heb ik er een pot bij gezet en een zaadje in gepland. Die lijkt het wel naar z'n zin te hebben zal, als je het mij vraagt, die 'oudere' nog overstijgen. Ik wil eind deze week overgaan naar de bloeifase. Ik neem aan dat ze dan nog wel verdere gaan groeien om uiteindelijk toch een redelijke opbrengst te leveren? En dan de opgedane ervaring gebruiken voor de volgende kweek .

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Nieuwe fotos
          2014-03-17 13.41.13.jpg
          2014-03-17 13.41.24.jpg
          2014-03-17 13.42.19.jpg

2014-03-17 13.43.46.jpg
          2014-03-17 13.44.01.jpg
          2014-03-17 13.44.57.jpg

Comment

image.jpgHallo zou iemand mij kunnen vertellen als dit normaal is ? En zo niet wat ik er aan zou kunnen doen
            planten zijn 7weken en 3 dagen staan in 21 liter potten onder een 600watt op 50 cm afstand van de bovenste top
            Attached Files

Comment

Bezig...
            X