Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en nieuw met het concept 'wiet kweken'.
Na lang lezen van forums heb ik de stap gezet en enkele inkopen gedaan.
Aangekocht heb ik:
7x Autofrisian Dew
7x Automatic little dwarf
Waarbij ik 2x critical seeds heb bijgekregen
Verder heb ik een 30 liter plantenbal gekocht met een doos beendermeel.
Qua belichting voor mijn zaailingen heb ik gekozen voor 25 watt 'warm white' tornado.
Ik weet dat cool white in principe beter is voor de groei maar kon deze moeilijk vinden.
Dit is mijn bedoeling:
De zaadjes 10 mei laten ontkiemen onder de aangekochte lampen.
Hierna wil ik een little dwarf in de pot zetten die ik reeds met een kopje beendermeel bemest heb, en dan wil ik nog de rest in volle grond zetten die ik ook aangereikt heb met beendermeel. (Ik ga er maar 5 van de 14 laten ontkiemen wegens het mijn eerste keer is)
De pot wil ik 3 x per week een beetje water geven, diegenen in volle grond zal afhangen van het weer. Bij extreem mooi weer 2x per week.
Buiten beendermeel wil ik ze graag laten groeien op wijze van moeder natuur.
Zou dit alllemaal lukken en zijn er misschien dingen die ik anders/beter zou doen?
Of misschien nog enkele tips voor tijdens het kweekproces?
Alvast bedankt!
Pulz
Ik ben nieuw op dit forum en nieuw met het concept 'wiet kweken'.
Na lang lezen van forums heb ik de stap gezet en enkele inkopen gedaan.
Aangekocht heb ik:
7x Autofrisian Dew
7x Automatic little dwarf
Waarbij ik 2x critical seeds heb bijgekregen
Verder heb ik een 30 liter plantenbal gekocht met een doos beendermeel.
Qua belichting voor mijn zaailingen heb ik gekozen voor 25 watt 'warm white' tornado.
Ik weet dat cool white in principe beter is voor de groei maar kon deze moeilijk vinden.
Dit is mijn bedoeling:
De zaadjes 10 mei laten ontkiemen onder de aangekochte lampen.
Hierna wil ik een little dwarf in de pot zetten die ik reeds met een kopje beendermeel bemest heb, en dan wil ik nog de rest in volle grond zetten die ik ook aangereikt heb met beendermeel. (Ik ga er maar 5 van de 14 laten ontkiemen wegens het mijn eerste keer is)
De pot wil ik 3 x per week een beetje water geven, diegenen in volle grond zal afhangen van het weer. Bij extreem mooi weer 2x per week.
Buiten beendermeel wil ik ze graag laten groeien op wijze van moeder natuur.
Zou dit alllemaal lukken en zijn er misschien dingen die ik anders/beter zou doen?
Of misschien nog enkele tips voor tijdens het kweekproces?
Alvast bedankt!
Pulz
Comment