Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp mag ik ogsten of moet ik nog wachten????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: hulp mag ik ogsten of moet ik nog wachten????

    Ik begrijp nog niet echt waarom spoelen bestaat, je plant heeft gewoon voeding nodig. Ook aan het eind van haar bloeicyclus.
    Daarnaast is een nadeel van spoelen dat je de kans op rot vergroot. Als je gaat spoelen dan worden de bladeren geel,
    die bladeren verdampen geen vocht meer en je zit dus alleen water aan de binnenkant van je top te pompen, dat veroorzaakt rot. (wel bij compacte toppen, fluffy is luchtig genoeg om het vocht kwijt te kunnen)

    Q je kweekt met biobizz, is spoelen dan wel nodig?

    Comment


      #17
      Re: hulp mag ik ogsten of moet ik nog wachten????

      Jamaar jamaar jamaar..

      Spoelen is niet overdadig water bij je plant mikken ! !
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Re: hulp mag ik ogsten of moet ik nog wachten????

        Ah, oke, ik meende dat het doel van spoelen het zo snel mogelijk wegwerken van de voeding in de grond

        Over dat chlorofyl, dat is een erg goed argument voor spoelen, ik hou zelf ook niet van chlorofyl smaak in me wietje.

        Ik ben van plan om volgende run met eigen stekkies van een mamma te werken, en ik ga zeker het spoelen proberen.
        Ik zal het meemaken dus

        Comment


          #19
          Re: hulp mag ik ogsten of moet ik nog wachten????

          Hoe werkt dit bij biologisch kweken met tabletten dan, als je sowieso alleen water geeft?

          Heb zelf overigens planten geoogst die veel eerder klaar waren dan verwacht (dus nog vol in de minerale bloeivoeding) en ook planten een tijd gespoeld. Merkte daarbij geen verschil in smaak of effect (geen hoofdpijn oid). Ben dan waarschijnlijk inderdaad gewoon niet genoeg een fijnproever om het verschil te bemerken? Al gebruik ik ook geen PK oid.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #20
            Re: hulp mag ik ogsten of moet ik nog wachten????

            Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Die tabletten van bio tabs hebben voeding voor 10 weken. Dat zou betekene dat ik na die 10 weken een nieuwe tab er in moet drukken en dus op moment van oogstenn de plant nog vol voeding zit... Als ik er zo over nadenk word ik toch niet echt blij van die bio tabs voor mn buiten kweek..
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

            Comment


              #21
              Re: hulp mag ik ogsten of moet ik nog wachten????

              chlorofyl wordt toch juist afgebroken/omgezet tijdens het drogen ?! .. gebeurt dit trouwens ook nog tijdens het curen in potten ?
              ik vind mijn wiet altijd erg snel droog.. na 4 dagen moet ik het van de waslijn halen ander wordt de buitenkant te droog.. ik stop het dan in potten om het laatste vocht uit de takjes de toppen in te laten trekken.. kan dit of moet ik op 1 of andere manier zorgen dat de wiet minimaal 6 dagen blijft hangen ?
              Shivaman-s-Amnesia-scrogg

              Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
              (running)

              Comment

              Bezig...
              X