Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paars na het ontkiemen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Paars na het ontkiemen.

Korting op 420shop
    Afgelopen weken al meer eigen zaden ontkiemd (durban poison, purple) waarbij ik geen enkel probleem ondervond.
    Sindskort (superskunk, blueberry) huismerk wietzaadjes.nl autoflowers gekocht,
    maar die zien er naar mijn idee nogal vreemd en ongezond uit.
    Ook de paarse steel vind ik frappant, of ze nu al last hebben van kou of iets dergelijks.
    Wie ooo wie weet wat er aan de hand is, en kan mij misschien nog helpen om ze te redden?
    Anders kan ik natuurlijk geen fatsoenlijk kweekverslag beginnen.

DSCN8146.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Last edited by Odessa; 4 April 2014, 16:42. Reden: foto werkt niet

Re: Paars na het ontkiemen.

Vertel eens wat meer over je opzet, mss dat dat al wat verder helpt.

Comment

Ontkiemen in kokos aarde van de action.
      Ontkiemen doe ik in de vensterbank totdat het een mooi steeltje en blaadjes heeft, daarna naar buiten.
      Hetzelfde deed ik met mijn andere eigen zaadjes en daar had ik verder geen problemen mee, die zien er gezond en groen uit.
      Ik vraag mij nog wel af; of ik nog steeds de grond lichtvochtig moet houden als het zaadje ontkiemt is.

Vind je ze er niet raar uitzien?

Comment

Is mss paarse genetica?

Comment

Bij de blueberry zou het kunnen maar bij de superskunk?
          Volgens mij worden paarse geneticas eerst groen en later pas paars, tenminste naar mijn ervaring.

Comment

Google eens op superskunk en eerste afbeelding die je ziet is een paarse.
            TGA Subcool Seeds - Neon Super Skunk
            Als je zegt dat huismerk is vanwaar komt dan die soort?
            Is die mss gekruist met een paarse pheno? God knows...

Comment

Zou d'r over een week of ruim nog is bekijken, niet te druk over maken. Mooi is ze nog niet nee. Maar volgens mij is t eigenlijk nog te vroeg om dat te zeggen. Ze is gewoon wat trager dan die anderen, wat je gewend bent, maar dat hoeft niet perse slecht te zijn. Ze staat niet te nat? Of dat heb je niet zo gauw met cocos denk ik?
              Last edited by dr00p; 5 April 2014, 05:49.
              Rough! Rough! Arrrr..

Comment

Ik lees op verschillende plaatsen dat men de cocosblokken van de Action eerst uitspoelt om het risico van zouten te voorkomen.
                Te veel (zee?)zout in sommige cocosfabrikaten krijg je paarse (stress) steeltjes van.
                Paarse genetica uit zich niet in dit stadium volgens mij, en ook al niet in de steel.
                Verder zie ik niet zoveel bijzonders, behalve een zaadje dat misschien te ondiep geplant is ?
                (Achter het raam begin je sowieso al met een achterstand)

Wat zou Q doen: rechtzetten en een hoopje aarde er omheen dat ze blijft staan, even een paar dagen geen water zodat de wortels beter ontwikkelen, en goed licht erop.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Nee, te nat staan ze niet.

Hmm dat wist ik niet over die cocosblokken van de Action.
                  De andere zaadjes die wel lukten had ik ook met een andere blok cocos gedaan dan deze twee, dus het kan zo maar zo zijn.
                  Te ondiep geplant kan inderdaad wel kloppen, ik heb ze net al wat verder de grond ingedrukt, nu blijven ze rechtop staan.

Goed licht heb ik helaas niet, ik had gehoopt na het ontkiemen ze buiten in het zonnetje te zetten.
                  Helaas laat de zon momenteel niet zoveel van zich horen.
                  Het enige wat ik heb is een bureaulamp, maar zo op het forum te hebben gelezen heeft dat weinig zin.

danke voor de tips.

Comment

Rough! Rough! Arrrr..

Comment

DO NOT PANIC. A seedlings purple stem doesn't necessarily indicate an unhealthy plant. Please take the following possibilities into consideration: 1 - Purple Stems could be a result of that wonderful thing we call genetics, if this is the reason, you are to expect a purple stem throughout the...

Comment

i know i know ik zou het graag willen maar mijn wederhelft is niet zo voor de binnenkweek methodes.
                        Als ik ooit een koophuis heb dan gaat dat geheid gebeuren maar tot dan alleen maar buiten genieten.

Ze zien er overigens alweer veel beter uit nu.
                        Ik ben geloof ik veel te angstig nu ik gekocht zaad heb, maar na deze situatie zal ik mijn best om ze wat vrijer te behandelen.

dankjewel, jij ook.

Comment

Op dit moment heb ik zelf ook 3x Super Skunk Autoflower, deze zijn op dit moment een week oud
                          vorige week zondag laten ontkiemen in zaai en stek grond in mijn kamer met temp. 18-21 graden ze zijn nu 3 dagen boven de grond.

2 zijn de lengte in geschoten, allebei hebben blaadjes en zijn groen,
                          6-4-2014.jpg

eentje is iets kleiner en daarvan is de stengel ook paars is, deze was dezelfde dag boven de grond als de andere maar die had iets meer moeite met door de aarde te komen dus die stond eerst helemaal krom, die is nu ook bijgetrokken met iets betere blaadjes maar de stengel is nog steeds paars.

6-4 Paars.jpg

Comment

Bezig...
                          X