Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stekjes overzetten in potgrond?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stekjes overzetten in potgrond?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik zou graag willen weten of ik mijn stekjes over moet plaatsen in normale potgrond? Ze zijn nu zo'n 12 dagen oud sinds ik ze in de zaai- en stekgrond heb gezet. Zie de foto:
    20140415_164526.jpg

    Bedankt!

    Groetjes HollandseGroenten
    ✓ Eet twee ons groenten per dag!

    #2
    Re: Stekjes overzetten in potgrond?

    Hoi,

    pas over potten wanneer de wortels de volledige ruimte hebben gebruikt. Als ik jouw was zou ik nog minimaal 1 week wachten.

    Comment


      #3
      Re: Stekjes overzetten in potgrond?

      mooie stekken heb jij ! Laat die nog maar een eindje staan tot ze wat groter en sterker zijn ...

      Grtz Hash
      Geniet nooit met mate !

      Comment


        #4
        Re: Stekjes overzetten in potgrond?

        THE MAGIC WORD = GROWMIX ​(geen ordinaire potgrond gebruiken)
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #5
          Re: Stekjes overzetten in potgrond?

          tzijn zaadplanten !! geen stekjes dus :d
          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

          Comment


            #6
            Re: Stekjes overzetten in potgrond?

            Bedankt voor de reacties, ik ga ze sowieso nog een weekje laten staan! Misschien ga ik ook even een zak growmix kopen. Scheelt dit veel met universele grond? De een zegt van wel, maar ik lees ook dat universele grond goed genoeg is. Ik heb nu potgrond van de Boerenbond (zie afbeelding).
            En owja, het zijn inderdaad zaadplantjes! Ik dacht dat ze nu wel stekjes genoemd mochten worden.
            ✓ Eet twee ons groenten per dag!

            Comment


              #7
              Re: Stekjes overzetten in potgrond?

              Als leek vond en vind ik die aarde uit de growshop wel fijn. Afgestemd op onze plantjes, lekker lucthig en wat niet al. En als je een voorbemeste aarde haalt hoef je naar voeding zo goed als niet meer om te kijken.

              Heb zelf alleen ervaring met Goldmix, voorbemest. En Plagron lightmix, omdat ik zelf bij wilde voeden. Maar er zijn nog meer fabrikanten. Ik denk dat het elkaar niet zo ontloopt.

              Ik zag vandaag extra goedkoop in de aanbieding ik meen 20L potgrond voor €0,99 cent, bij de Lidl. Die heb ik lekker laten liggen. Onze zakken zijn er, voor zover ik gezien heb, in 50L zakken. En tussen de 8 en 15 euro of zo.

              Tik growshop in op google en kijk is een eind weg naar wat er te koop is, en hoe duur. Hier op het forum staan vast recensies van die shops.

              Ik denk wel dat het verschil wezenlijk groot is of je op tuincentrum-grond groeit of grond uit de shop groeit.


              En zaadplanten worden nooit stekken Een stek is als een afgehakte arm waaruit een heel nieuw, indentiek lichaam groeit. (Zo ongeveer.. ) Google maar eens de wiki over stekken.

              Je kunt dus wel een een stek van een zaadplant nemen. En daar weer van, en daar weer van... Maar een zaadplant is een plant uit zaad, en is en blijft een zaadplant.

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Tenzij je d'r vol blaft, dan is het ook een zaadplant
              Last edited by dr00p; 15 April 2014, 22:19.
              Rough! Rough! Arrrr..

              Comment


                #8
                Re: Stekjes overzetten in potgrond?

                Weer wat wijzer geworden vandaag, dankje! Ik ga dan toch maar even een zak andere potgrond halen.
                ✓ Eet twee ons groenten per dag!

                Comment


                  #9
                  Re: Stekjes overzetten in potgrond?

                  En weet je ook waarom ze zo strekken ?
                  Die hele steel onder de eerste blaadjes is overbodig.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Stekjes overzetten in potgrond?

                    Domme vraag dat ik zal vragen nu, het is verwarrend de ene zegt zo en de anderen zo.
                    Maar de dag als je het stekje overzet in de potgrond, mag/moet je het inplanten tot de lopblaadjes of eronder?
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

                    Comment


                      #11
                      Re: Stekjes overzetten in potgrond?

                      Je kan je plantjes nu al over zetten in Potaarde hoor zet de plantjes wel tot de eerste blaadjes in de aarde dus dieper in graven.
                      En zet ze daarna wat dichter bij de lamp zo dat ze niet zo gaan strekken als nu .
                      P.s ik kweek altijd in aarde van de boerenbond hoor

                      Gr Bellagonna
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Re: Stekjes overzetten in potgrond?

                        En zorg voor wat meer licht.

                        12 dagen oud? Ze zien er uit alsof ze nog maar net ontkiemd zijn.
                        sigpic
                        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                        Comment


                          #13
                          Re: Stekjes overzetten in potgrond?

                          Ik wilde ze inderdaad wat dieper in de grond zetten, maar dat kan dus echt tot de eerste blaadjes? Dat wist ik niet. Ik heb ze nu onder een tl licht staan bij gebrek aan beter. Met mooi weer zet ik ze buiten in de zon. Helaas is het nu weer wat minder dan vorige week.

                          Ik zou ook graag zelf een kweekkast bouwen, maar ik heb hier niet al te veel geld voor... Ik had gehoopt dat iemand mij kon helpen door aan te bevelen wat ik echt nodig of wat mogelijk goedkopere alternatieven zijn (graag met linkje)? Ik heb gisteren al een beetje zitten kijken en wilde misschien deze set aanschaffen. Echter zal ik dan ook een filter en dergelijke nodig hebben? Ik heb zelfs al uitgetekend wat ik denk te willen maken, zie hier.

                          Ik hoor graag van jullie! Wederom bedankt!
                          Last edited by HollandseGroenten; 16 April 2014, 10:33.
                          ✓ Eet twee ons groenten per dag!

                          Comment


                            #14
                            Re: Stekjes overzetten in potgrond?

                            1 TL lamp? Geen wonder dat ze strekken...

                            Zorg dat er maar 5 cm tussen lamp en plantjes zit.
                            Zoniet zullen de stelen blijven groeien en uiteindelijk ombuigen. (Einde kweekverslag.)
                            sigpic
                            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                            Comment


                              #15
                              ✓ Eet twee ons groenten per dag!

                              Comment

                              Bezig...
                              X