Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verlichting i grow box.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Verlichting: verlichting i grow box.

Korting op 420shop
    beste ,

ik heb een i-growbox met 2 600watt lampen in.
    nu wou ik om hbet verbruik omlaag te halen 1 lamp van de 2 uitdraaien.
    nu weet ik niet of dit een probleem is voor de veiligheid of .. ?
    iemand die mij hier mee kan helpen?

grtz

Re: verlichting i grow box.

Als je een lamp eruit draait is dat geen probleem. Wel even van tevoren zorgen dat de ballast (transformator van je lamp) uit staat. Simpelweg de stekker eruit trekken. Want neem aan dat elke lamp, van de twee die je hebt, zijn eigen ballast heeft. Kan me niet anders voorstellen.

Dus even de draad volgen van de lamp die je uit wilt. Dan kom je uit bij een ballast. En daarvan trek je de stekker uit het stopcontact. Dit stopcontact zit waarschijnlijk in je relaisbox (waarop je de tijd kan instellen).

Succes!
    Rough! Rough! Arrrr..

Comment

ja maar alles zit in het dak ingewerkt , ik kan niet aan de elektronica.
      op de site raden ze ook af om zelf aan het dak te werken ..
      dus meer als gewoon mijn lamp er uit draaien kan ik eigenlijk niet doen.
      maar zo mag ik ze dan niet aan zetten ofwat?

Comment

niet eerst nagedacht voor dat je uw kweekhok maakte? die dingen moet ook vervangen worden he.....
        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Comment

zal niet echt brandveilig zijn volgens mij

Comment

Klopt

Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

Comment

aah das wel kut , alsk nu aan de elektronica zou kunnen , zou ik het kunne oplossen

Comment

Ik ben enerzijds ook een beetje geneigd om te zeggen "die kan er gewoon uit, als de lamp eruit is dan is de stroomkring toch niet sluitend". Maar ik betwijfel of dat wel echt zo is.

Echt een hele foute tip van mij, dus doe eigenlijk liever maar niet. Maar als er een magnetische ballast in zit, dan zou die herrie moeten maken als er iets niet goed gaat/ niet goed sluiting maakt: dan gaat ie ratelen/tikken.

Van het forum hier begrijp ik dat dat dat de elektrische ontsteking is die wel probeert door te starten (50 keer per seconde neem ik aan), maar geen sluiting maakt. Op deze manier wordt de boel superheet tot temperaturen waarbij zelfs metaal smelt en dan mag je de rest zelf bedenken. Serieuze shit, heb je dan.

Maar, zelf heb ik ook een keer een ballast meegemaakt die niet goed sluiting maakte. Dus lamp aan, geen licht wel geratel en direct de lamp weer uit. Zorg dat je dit binnen 2, 3 seconden (weer uitzetten), want je weet dan voldoende: Nee, je kan de lamp er niet uitdraaien.

Die dingen moeten nog steeds aan veiligheidsnormen voldoen en daaruit neem ik aan dat zo'n ballast echt wel een paar seconden (Ik denk 30, iemand moet me maar beter verbeteren) die foute belasting aan kan.

Nogmaals, slechte tip. Weeg mijn woorden en besluit of je je zeker genoeg voelt om de handyman uit te hangen.

Bij elektronische vsa's neem ik eigenlijk aan dat t wel kan. Niet dat t de bedoeling is denk ik. Denk ook niet dat deze zullen ratelen als hij aan staat en er geen lamp in zit. Simpelweg omdat ie beveiligd is.
                  Rough! Rough! Arrrr..

Comment

ik dacht ook wel dat het niet ging , vandaar dat ik het hier even kwam vragen heb niet zo veel kennis van elektronica.
                    er zit wel een blus systeem in maar dat risico ga ik niet nemen :p
                    merci voor de info!

Comment

Ps Er zal toch wel een klep ergens zitten waardoor je bij de elecronica kan? Hoe stel je de tijd in? Dat je lampen uit en aan gaan.

Als het dat eerder genoemde relaisbox (doos waarop tijdsklokje/schakelaar zit) is - wat haast wel moet met je 2 x 600w - dan zitten daar toch ook 2 stopcontacten aan? Die 2 stopcontacten gaan naar je lampen.

Op de website van de fabrikant al gekeken?
                      Rough! Rough! Arrrr..

Comment

er zit gewoon een klokje op de voorkant & er is maar 1 stekker voor heel het systeem ( lichten , afzuigen , ..)
                        heb ergens op de site gelezen dat ze het afraden er zelf aan te werken.
                        het gaat om deze kast : http://igrow.nl/kweek_prod_pages/senior.html

Comment

Damn, mooi budget haha!

Wel je kan gewoon in je dak aan die vsa's ... Ze raden af om er aan te werken maar als je weet wat je doet ?? Die vsa's moeten ook wel is vervangen worden, als er nog garantie opzit zou je dit beter niet doen want het is blijkbaar verzegeld ervoor

Comment

Het dak van de kast bevat het elektronische gedeelte voor de besturing van de lampen, de afzuiging en het
                            Firepro brandblussysteem !!

Het dak is verzegelt i.v.m. de garantie van 1 jaar die Inventive Light Systems geeft op de kast en tevens om te voorkomen dat het brandblussysteem onklaar raakt. Het is niet verstandig om zonder kennis van zaken zelf aan het dak te gaan sleutelen,

is ie al ouder dan een jaar?

brandblusser is rap vervangen he

Comment

ja maar ben toch niet van plan het dak open te gaan breken of aan de elektronica prullen , zoveel ken ik er niet van.
                              het was gewoon een idee dat ik had omdat het veel stroom verbruikt , kweek er maar enkele plantjes in voor mezelf om te roken.
                              dus 1 lamp zou perfect zijn voor het aantal plantjes dat ik heb

Comment

Bezig...
                              X