Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat is de snelste manier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wat is de snelste manier

    Korting op 420shop
    hoi allemaal
    ik heb sinds kort paddos gekweekt met mooie winst (B+)
    nu wou ik me eens wagen aan wiet dus heb ik en paar
    weken geleden tonnen aan info opgezocht
    uiteidelijk heb ik 5 autoflower fim zaadjes gekocht (auto ak)

    eenmaal gezaait in cocos met verarming erbij en zonlicht
    wist ik dat ik lampen ontbrak maar in verschillende topic's
    vertelden ze dat de uiteidelijke winst dan gewoon wat minder
    was maar ik zou al content met 5 gram geweest zijn
    maar het verliep totaal anders het werden dunne grasspriet stengeltjes van 20 cm
    met 2 mini bladeren, na wat opzoek kwam dit omdat ze het licht niet vonden
    blijkbaar was tl en zonlicht niet genoeg dus in de vuilbak maar

    serieuse tegenslag en ik had ook nog eens veel tijd en geld verloren maar ja
    nu wil ik nog een kans wagen, weederom met een autoflower maar liefst met 1 die
    het snelst groeit en minst licht nodig heeft de obrengst is nu nog niet belangerijk

    hebben jullie een idee hoe ik dit het best aanpak na die tegenvaller heb ik geen idee meer.

    #2
    Re: wat is de snelste manier

    Als je ze geen licht kunt geven moet je er binnen niet aan beginnen... Tenzij je ze buiten zaait..

    Comment


      #3
      Re: wat is de snelste manier

      en qua tijd wat zou het snelst gaan in een serre buiten of in een kamer met een kleine hps lamp stel 100watt?

      Comment


        #4
        Re: wat is de snelste manier

        Jammer dat het mislukt is! Al begrijp ik m niet helemaal? Had je wel de goeie kleur tl gebruikt?

        Om op je vraag te komen: binnen onder een lamp gaat sneller. Zoals je wellicht gelezen hebt kun je met kunstlicht zelf bepalen wanneer de bloei start d.m.v. het aantal lichturen.

        Buiten (of onder zonlicht in ieder geval (serre)) ben je afhankelijk van de jaargetijden. En kun je gek gezegd 1 keer oogsten rondom de herfst (zeg maar voor het gemak).

        Een 100w lamp is overigens niet te vergelijken met zonlicht, opbrengst betreft: "Zelfs op een bewolkte zomerse dag, of een obewolkte zonnige winterdag geeft de zon nog meer lumen dan een 400 of 600w lamp."
        Rough! Rough! Arrrr..

        Comment


          #5
          Re: wat is de snelste manier

          nee niet koud licht maar buiten wilden ze het licht ook niet 'vinden'
          dus als ik snel een beetje wil ophalen moet ik dus best binnenshuis beginnen
          kunnen jullie een goeie soort aanbevelen een die wijnig licht nodig heeft
          het tegenovergestelde van die ak's en liefst een autoflower.

          Comment


            #6
            Re: wat is de snelste manier

            Met een 100watt lamp kun je een kast van 40x40 tot 50x50 centimeter goed verlichten. Wil je een groter oppervlak verlichten, dan kun je beter een zwaardere lamp ophangen.

            Proberen een hele kas te verlichten met 100watt heeft geen zin: Dan krijg je weer van die grassprieten.

            Wat het snelst gaat weet ik niet. Bij autoflowers zou dat eigenlijk niks mogen uitmaken.

            Comment


              #7
              Re: wat is de snelste manier

              Ok nog een vraagje als jullie hier spreken over een obrengst van ong.20g per plant bedoelen jullie dan gedroogde toppen?
              en qua soorten zijn dit deze waaruit ik ga kiezen welke neem ik het best
              Oeps, er ging iets mis. Je bent helaas naar een pagina geleid die niet (meer) bestaat. Naar wat ben je op zoek? We helpen je graag verder.

              dus voor die 100 watt en zo snel mogelijk obrengst is minder belangerijk.

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              nog een vraagje ik vind maar geen lampen te koop met 'koud' licht enkel hps met warm licht
              je hebt die koude lampen toch nodig voor de groei maar ze verkopen enkel de normale warme lampen
              Last edited by misterwinner; 21 April 2014, 17:09.

              Comment


                #8
                Re: wat is de snelste manier

                Groeilampen (koud licht) zijn Metal Halide (MH) lampen. De gassen in deze lamp zorgen voor deze kleur.

                Bloeilampen zijn High Pressure Sodium (HPS) lampen. Zelfe verhaal, andere gassen dus andere kleur (warm licht)..

                Je beseft wel dat "zo snel mogelijk" betekent dat je op zijn vroegst pas over 3 maanden klaar bent he?! Met drogen en vanavond nog zaaien, en dan zie ik het al behoorlijk rooskleurig.


                Ik moet eerlijk zeggen dat je een hoop lezen mag man. Dit is een goed begin: http://www.growshopalien.com/blog/wiet-kweken-deel-1/http://www.wietzaadjes.nl/shop/bubbl...rk-p-4443.html
                Last edited by dr00p; 21 April 2014, 20:33.
                Rough! Rough! Arrrr..

                Comment


                  #9
                  Re: wat is de snelste manier

                  ok het budget is 200 dus dacht ik aan 15 bubblegum waarvan hopelijk 10 groot worden en 1 * 400 wat lamp
                  mss kn ik aan kant en klare stekjes raken maar dat zullen we nog zie
                  alvast bedankt en ik zal binnekort zeggen hoe ik het ga aanpakken

                  Comment


                    #10
                    Re: wat is de snelste manier

                    Zelf met een tl lamp kan je echt wel je plant Laten groeien zonder dat het gaat strekken, alleen moet je dan de tl verlichten er 5 cm er boven moeten hangen. Bloeien wordt trouwens wel een stuk moeilijk met tl.


                    een hps lamp van 400 watt moet je wel een veel grote afstand hebben, maar daar is genoeg over te lezen.

                    Succes met de volgende ronde en ben benieuwd hoe je het gaat aanpakken. Eerst goed inlezen, dan heb je al de helft gewonnen.
                    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                    Comment


                      #11
                      Re: wat is de snelste manier

                      ja ik heb nu zelfs al verslagjes gezoen met het kweken ervan met amper speciaal licht jammer van die 5 die wilden strekken maar volgende zullen beter zijn,juist nog een vraagje over die groeilampen moeten die dan ook 400 watt zijn want ik vind die niet op 't internet
                      kzal vanavond ook nog eens die infol link lezen

                      Comment


                        #12
                        Re: wat is de snelste manier

                        Om te groeien heb je niet perse een hoog wattage aan licht nodig. Er zijn er zat die onder een paar tl lampen voorgroeien. Verschil is wel dat groeien onder 400w sneller gaat dan onder 2x 18w tl lampen (zoals MZZ al zei, wel de juiste hoogte aan houden).

                        MH lamp 400w trouwens, gevonden op het internet

                        Als het goed is heb je ondertussen ook weer wat gelezen, ben je weer wat wijzer.
                        Rough! Rough! Arrrr..

                        Comment


                          #13
                          Re: wat is de snelste manier

                          QNQ2012050.JPG

                          Zo veel mogelijk, zo snel mogelijk..tis voor de verkoop zeker ?
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: wat is de snelste manier

                            ok 400 watt dus
                            het is niet voor verkoop de obrengst maakt me niets uit wel dat ik snel iets van resultaat behaal
                            hebben ze op die marktplaats 2 de hands lapen enzo ?
                            ik zit al aan die 20 berichten en mag nog steeds niet erop

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Comment


                              #15
                              Re: wat is de snelste manier

                              Yep

                              Weekje of 14 vanaf zaaien kan je wel op rekenen.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X