Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een paar beginnende vraagjes!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweektip: Een paar beginnende vraagjes!

Korting op 420shop
    Ik ben zojuist beginnen kweken (rookie), het waren gemixte zaadjes dus weet niet of ze mannelijk of vrouwelijk zijn.

Tot zover mijn proces:
    1) ontkiemen zaadjes
    2) zaadjes in bloempotten steken met potgrond
    3) elke dag water geven, snachts binnen zetten/overdag buiten(in de zon)

Ik zou gewoon even willen weten als ik tot zover al goed bezig ben

Verder weet ik wat het verschil is tussen mannetjes en vrouwtjes, maar wanneer kan je dit verschil merken?
    Ik vrees er voor als ik ze nu laat groeien dat ze elkaar gaan bevruchtigen vooraleer ik pas het onderscheid opmerk, kan dit?

Merci,
    groetjes Protype

Re: Een paar beginnende vraagjes!

Hey, jij hebt duidelijk nog veel te lezen en leren.

Op punt 3 van u proces zou ik zeggen water geven als ze dorst hebben en niet verzuipen, cannabis houdt van droge voetjes.

Mannen en vrouwen zal je op tijd wel zien, mannetjes zijn ook sneller groter en geslachtsrijp.

Wat bedoel je met gemixte zaadjes? Als je bvb een pakje zaadmix gekocht hebt van een zaadbank kan dat ook feminised zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Shiva Ketama View Post
      Hey, jij hebt duidelijk nog veel te lezen en leren.

Op punt 3 van u proces zou ik zeggen water geven als ze dorst hebben en niet verzuipen, cannabis houdt van droge voetjes.

Mannen en vrouwen zal je op tijd wel zien, mannetjes zijn ook sneller groter en geslachtsrijp.

Wat bedoel je met gemixte zaadjes? Als je bvb een pakje zaadmix gekocht hebt van een zaadbank kan dat ook feminised zijn.
      Ik heb inderdaad nog veel te leren, daarom ben ik hier
      Ik zal ze dan niet meer teveel watergeven!
      Het zijn zaadjes die tussen grote hoeveelheden zaten, heb er niet voor betaald.

Comment

grote hoeveelheden duivenvoer?
        Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

Mike's 5x special kush #1 (RQS)

Comment

met groot bedoel ik 'relatief' grote hoeveelheden cannabis

Comment

volgens mij heb jij totaal geen verstand van tuinieren.
            mij lijkt het slimmer eens wat basis kennis te vergaren zodat je weet wat je doet je begint met zaaien!
            je gaat ook niet zomaar auto rijden met 'n auto als je niet weet hoe je zo'n ding bestuurd toch
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Lekkr wat herma gevoellige dames groot brengen, veel succes dat word een spannende rit

Comment

Comment

Aangezien je nog vrij simpele vragen hebt nog niet genoeg gelezen dus. Google is een mooie uitvinding daarvoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-T210 met Tapatalk
                  Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                  Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

's nachts binnenzetten is niet per se nodig nu, het is al redelijk warm 's nachts.

De grootse fout die je kan maken als beginner en die ik ook gemaakt heb is teveel water geven.
                    Steek je vinger elke dag in de potten en geef enkel water als de aarde droog is.
                    Dit is ook het beste voor de wortelontwikkeling, hoe droger de aarde, hoe dieper de wortels gaan om naar vocht te zoeken.

Pas ook op voor overbemesting, als beginner moet je niet teveel klooien met vloeibare voeding en boosters, enzymen en al die klooierij.

Zorg voor goede potgrond als je ze overpoot en meng er wat compost of wormenmest, zwarte turf, lavameel en zeewierkalk doorheen in de juiste hoeveelheden.

En vooral veel lezen op dit forum en nadenken voor je iets doet.

Groeten van Orgasmatron

Comment

Bedankt voor de goede tips, ondanks ik niet 100% weet waar ik mee bezig ben, lees ik veel op het forum naar tips & tricks om van zaadje tot oogst te komen. (al dan niet met succes)
                      Ik heb een paar foto's gemaakt voor te tonen hoe het nu precies in elkaar zit.
                      Snachts zet ik ze nog liever binnen omdat ik niet wil dat ze doodvriezen of door regen kapot zouden gaan... Ik werk op natuurlijk zonlicht en met gewone universele potgrond.

Mijn babyplantjes zijn nu ongeveer 5cm, sommige zijn wel slapjes van steel (is dit normaal?)
                      20140430_194733.jpg20140430_195426.jpg20140430_195446.jpg
                      (ik weet niet waarom de eerste twee foto's gedraaid staan, ze staan nochtans niet gedraaid op mijn computer)

Ik geef ze enkel water als ze droog staan, doe ik dit best met een gaatje en daarin water of met een spuitsysteem?

Groeten en alvast bedankt
                      Protype

Comment

Hey, de plantjes zijn wat gestrekt. Je kan ze nog wat ingraven of ondersteunen. Water geven met een gietertje rondom in de pot, nie te dicht bij het stammetje als het kan maar is niet zo erg.
                        Goed in de zon zetten zo lang mogelijk, van een windje worden de stammetjes ook sterker.
                        Pot onderaan met gaten nemen voor afwatering.

Grtz en succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Shiva Ketama View Post
                          Hey, de plantjes zijn wat gestrekt. Je kan ze nog wat ingraven of ondersteunen. Water geven met een gietertje rondom in de pot, nie te dicht bij het stammetje als het kan maar is niet zo erg.
                          Goed in de zon zetten zo lang mogelijk, van een windje worden de stammetjes ook sterker.
                          Pot onderaan met gaten nemen voor afwatering.

Grtz en succes
                          Onderaan zitten er gaatjes, komende dagen ben ik thuis en gaat de zon schijnen dus ideaal om je tips goed te gebruiken!
                          Bedankt!

Comment

Comment

De grootste tip dat ik u kan geven is Eerst veel lezen en dan beginnen met die plantjes zo doe ik het. Nu zelf weet ik niet alles want veel sites geven andere info dan andere sites dus veel opzoeken en dan beginnen

Comment

Bezig...
                              X