Goedemiddag, aangezien ik niet overweg kan met mijn gisteren ontvangen microscoop 60x 100x (ook niet met afgeknipt blaadje op tafel of hij is stuk ?) ben ik aan het kijken naar andere manieren om trichomen te bekijken. De foto's die ik hier op het forum heb gezien van trichomen zijn echt van hoge kwaliteit en misschien moet ik mijn verwachting bijstellen over wat ik zie Heb met mijn videocamera geprobeerd 40x zoom maar niet geschikt voor macro opnamen dus hij stelt zich van 30 cm bij de top vandaan niet scherp.
Ik heb een loep x4 en dat werkt prima in gebruik echter vergroot hij te weinig om trichomen te zien. Op internet kwam ik een juweliersloep 30 x tegen voor een tientje ik vroeg mij af of deze vergroting goed is om trichomen te beoordelen ? Ik neem aan dat je trichomen op de blaadjes in de top kan zien ? En als je de trichomen niet zo groot ziet als de foto's hier dan je dan moet kijken naar de kleur van de glans van de glimmers op de blaadjes ?
Alle tips zijn welkom, bij voorbaat dank !
Ik heb een loep x4 en dat werkt prima in gebruik echter vergroot hij te weinig om trichomen te zien. Op internet kwam ik een juweliersloep 30 x tegen voor een tientje ik vroeg mij af of deze vergroting goed is om trichomen te beoordelen ? Ik neem aan dat je trichomen op de blaadjes in de top kan zien ? En als je de trichomen niet zo groot ziet als de foto's hier dan je dan moet kijken naar de kleur van de glans van de glimmers op de blaadjes ?
Alle tips zijn welkom, bij voorbaat dank !
Comment