Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel spaarlampen voor 1 plantje of maakt dit niet uit.??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

hoeveel spaarlampen voor 1 plantje of maakt dit niet uit.??

Korting op 420shop
    ik lees veel over spaarlampen maar ik kan maar niet echt vinden hoeveel spaarlampen 1 plantje nodig heeft of kun je met spaarlampen zoveel mogelijk ophangen of is dit juist weer niet goed ? ik zou straks willen kweken in een kleine ruimte waar 1 plantje in past en bekleed met aluminium folie en 2 computer fans verdere tips zijn ook welkom.

alvast bedankt

groet piet302,

Re: hoeveel spaarlampen voor 1 plantje of maakt dit niet uit.??

Best maak je een onderscheid tussen het aantal spaarlampen, het aantal watt aan spaarlampen en het aantal lumen.
    Hoe meer lumen (licht), hoe beter voor de ontwikkeling van je plant. Meer lumen betekent meer watt (vermogen) aan spaarlampen , dus we laten die lumen even vallen om het simpel te houden.

Je hebt spaarlampen van 5 watt ,maar je hebt er ook van 23, 32, 125...
    Dus "hoeveel" spaarlampen is al een moeilijk te beantwoorden vraag.
    Vaak gebruikte spaarlampen hier in de micro kweek (die me toch het meest lijken terug te komen) zijn die van 23 watt omdat die vaak de grootste maat en makkelijk verkrijgbaar zijn in de winkel.

Hoeveel spaarlampen per 1 plantje dan? of beter , hoeveel watt voor 1 plantje?
    Zoveel als dat je plaats hebt, het veilig blijft en in je kleine ruimte de warmte kunt wegkrijgen. Het moet ook praktisch blijven en niet geheel onbelangrijk zijn misschien de stroomkosten.
    Het heeft weinig zin om aan 150 watt spaarlampen te zetten terwijl je computer fan de warmte niet kan afzuigen. In een broeikast moet je je planten ook niet zetten.

Trouwens... :
    Wat is de ideale opstelling voor het kweken van wiet, lees hier over de ervaring van andere gebruikers of stel je vraag!

Live chatbox & chat forum: Plaats hier onderwerpen die in geen ander board thuis horen. GEEN cannabis gerelateerde topics in dit forum! Voor vragen over cannabis zie de overige boards! Voor algemene discussies over cannabis, zie de cannabis chatbox.

Woody's zen kweek!

Comment

bedankt er duidelijke tekst hier kan ik wel iets mee

Comment

1000 – 5000 lux Min. necessary for life
        10000 – 15000 lux Min. necessary for consistent but sparse growth
        20000 – 25000 lux Min. necessary for robust growth
        25000 – 30000 lux Max. Efficiency for Sub Tropical varieties
        25000 – 50000 lux Max. Efficiency for Equatorial varieties
        Plants need 25000-50000 lux too grow fast.
        90000 lux Max. Sunlight Intensity on Earth’s

Bron: http://www.greenmanspage.com/guides/lighting.html

Comment

Bezig...
        X