Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweekje

hoe dan ? me luchtinlaat is al op zijn wijdst zou eventueel een 2e vannetje by kunnen knallen..

Ik heb vandaag wel de lamp op 40 cm gehangen en preventief knoflookteentje in d potten gezet en een knoflookplantje erbij ..

de draden worden nu goed duidelijk alleen hoop dat ik niet telaat ben met de lamp op 40 cm te hangen zodat t nog wat dichter word en ze zich minder gaan strekken..

Word vervolgd !

Comment

Ja, ik weet niet wat voor tent jij hebt heh..
      Er zitten in tenten altijd verschillende raampjes en/of gaten die je open en dicht kunt doen.
      Dat zijn de luchtinlaten, doe je er meer open, krijg je meer luchtverplaatsing dus lagere temperatuur.

40cm is voor 400W de minimale hoogte !
      Als het erg warm is kun je ze rustig op 50cm hangen.
      Met die strek komt het wel goed denk ik, het zijn toch stekken, die groeien toch net even anders dan plantjes uit zaad.
      Enige wat je even moet doen is die temperatuur een paar graden naar beneden krijgen.

Je blaast al in een andere ruimte (of naar buiten) uit ? Dat scheelt zeker al 5 graden.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

sinds ik de lamp naar beneden heb gekregen is de tempratuur nu eigelijk continue 28,2 28,5 graden dus dat is alweer een beetje winst..
        en indd ik heb ook zon passieve uitlaat open gezet na ik dit heb gelezen dus misschien dat dat ook nog wat kan schelen..
        En ik heb het via het systeem aangesloten wat het direct naar buiten afvoert dus er blijft geen warme lucht in het huis/ruimte hangen..

en ik wil volgende kweek toch gaan proberen op zaailingen over te gaan aangezien ik hier hele mooie plantjes voorbij heb zien komen uit zaad.
        Maar dat is pas de volgende sessie weer
        Voorlopig hoop ik dat de dames t naar hun zin hebben en de temp nie meer oploopt binnen..
        Anders toch eventueel een airco in de ruimte naast de tent zetten??

groetjes

Comment

Ik kwam net tot de ontdekking dat er hele kleine witte beestjes op me bladeren lopen , ken geen foto er van maken
          maar ze zijn een btj langwerpig en wit, nu mijn vraag : Wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik ervoor halen ?

kheb al op google lopen zoeken maar echt wijs word ik er niet uit dus hoop dat iemand me kan helpen en informeren .

Alvast bedankt , groetjes

Comment

Spint? Hoelang heb je gezocht op Google ? 😁
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-25L-600watt

Comment

best een tijdje maar beetje paniekerig dus misschien niet goed gekeken , net gelijk de tuin ingelopen lieveheersbeestjes gepakt heb er nu 3 stuks , maar heb toch 6 beestjes gevonden verpletterd en blad eraf gehaald waar ze zaten..
              maar dit is dus spint >?
              ik snap dat het misschien stomme vragen zijn maar daar is een forum uiteindelijk voor .
              en hoop dat je me ook antwoord erop kan geven

Comment

Google ff spint afbeeldingen en kijk en vergelijk. Grote kans dat het spint is. Hoever zit je met je plantjes ? Er staat in de helpdesk een goede thread over hoe en wanneer je ze kunt bestrijden.
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-25L-600watt

Comment

ik heb nu zelf het idee dat het trips zijn, klopt het dat jonge trips zich net zo voortbewegen als een soort rupsjes, ik bedoel dat zodra de voorkant naar links gaat de achterkant erachteraan glijd zoals op een rails zeg maar .
                  pff ik heb nu al hoofdpyn want op dit moment is niets open om miss bestrijdingsmiddelen te halen .

Kzit nu in week 2 van me bloei , luchtvochtigheid staat rond de 35 en 20 procent,,
                  de temp licht uit >: 22 en licht aan rond de 28/29

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

beestjes.jpg
                  het lijkt op t 2e beestje alleen de voelsprieten op de kop zie je niet en kzie ook niet echt zijpootjes, de pootjes zitten direct onder het lichaampje

Comment

Spint werd in de eerste reactie ook gegeven door QnQ. (Zelf weet ik het niet).

Heb zelf wel is spint gehad. En daarvoor PvP (plant vitality plus van Bac meen ik) gebruikt. Maar dat hielp geen moer. Overnieuw beginnen (en grondig schoonmaken) is wat ik voor mezelf zou doen.

Succes!
                    Last edited by dr00p; 19 May 2014, 22:56.
                    Rough! Rough! Arrrr..

Comment

ik ben er net achter gekomen dat die wit/gelige beestjes ook springen !
                      Wat zou dat kunnen zijn dan voor beesten...
                      ik heb van bayer garden natria gehaald ofzo .
                      dat gaven ze me in de GS .

Comment

Bezig...
                      X