Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenplant na 7 weken al in bloei

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Buitenplant na 7 weken al in bloei

Korting op 420shop
    Beste forumleden,

ik ik heb dit jaar voor het eerst 2 planten in de tuin staan. Heb een tuin op het zuiden dus dat komt mooi van pas. Ik heb de planten nu zo'n 6 weken staan maar heb het gevoel dat ze nu al in bloei staan, kan iemand mij vertellen of dat ze inderdaad in bloei staan en wat ik moet doen om dat tegen te gaan, wil namelijk dat ze eerst nog flink groeien. Zie fotos.

Groetjes en hopelijk kunnen jullie mij helpen
    Attached Files

Re: Buitenplant na 7 weken al in bloei

Langer licht geven.
    Of zijn het auto's, dan doe je er niks aan.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Klopt staan in bloei! Het zijn wel vrouwtje, dat natuurlijk wel weer mooi.
      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Morgen Zonder Zorgen View Post
        Klopt staan in bloei! Het zijn wel vrouwtje, dat natuurlijk wel weer mooi.
        Ok maar dat ze nu al in bloei staan wil dat zeggen dan dat ze niet veel
        groter gaan worden? En wat houdt het in dat het vrouwtjes zijn? Als ik ze nu gewoon veel
        licht geef stopt het bloeien dan zolang of bloeien ze gewoon door en worden ze niet veel
        groter? Anders zet ik liever nieuwe stekken. Ben een leek hiermee dus sorry als het domme vragen zijn.

Comment

Wat QnQ al zei, zijn het autoflowers of niet? Stekken?? Dus je niet uit zaadjes gekweekt?

De planten zullen nog 2-3 doorgroeien. Maar het geen reuze planten meer worden. Je kan zeker nu nog opnieuw beginnen, daar is nog tijd voor, het is nog vroeg in het seizoen. Nu wordt het ook Warren en nog meer licht, dus de nieuwe planten zullen alleen maar groter worden?

Laat jij de planten s' nacht buitenstaan? Als jij ze binnen heb gezet, heb je waarschijnlijk te kort licht geven en dus verduisterd!

succes
          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Hey ik heb ze inderdaad savonds binnen gezet, had al gelezen dat dat de boosdoener is geweest haha. Ik heb er ook nog een aantal bij een ander iemand staan, daar hebben ze geen/nauwelijks zon in de tuin. Dan ga ik die omruilen haha. Ze zijn als stekken bij mij terecht gekomen. Wat zijn autoflowers?

Comment

Dejong houw je ons nouw echt voor de gek?

Comment

Nee hou niemand voor de gek, weet er echt niks van. Ben een leek en haal mijn info hier candaan

Comment

Google is je vriend!
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Laat maar

Comment

Hoi en welkom hier.

Laat je niet afschrikken door een bepaalde opmerking van deze of diegene.

Ik ben ook een leek en wist niet wat een dr betekende om even een voorbeeldje te geven en inmiddels weet ik nu dus dat het een growtent is...dark room tja wat een benaming.

M.a.w. schaam je niet en hier op deze side kun je echt een heleboel goede tips en info vinden.

Succes met alle dames

Comment

Komop, dat is toch amper een vervelende opmerking. Je bent wel 18?! Dat is wel een vervelende opmerking. Hehe, maar zit maar effe te stangen.

Google is inderdaad je vriend. Je kan t vragen en wellicht geeft iemand je dan antwoord. Maar in alle andere gevallen wil, in dit geval "autoflower" in google alvast verlichting geven. klik!

Een autoflower, voor zover ik het weet.. is zoals je al uit de naam kunt herleiden "automatisch flower (end)". En google is er ook om te vertalen, dan weet je dat flower ook "bloei" betekent. Automatisch bloeiende plant.

Bloeien ze dan allemaal niet automatisch?????

Nou goed, autoflowers zijn planten die onafhankelijk van lichtperiode in de bloei gaan.

Ben maar blij dat ik in zo'n goeie bui ben.
                        Rough! Rough! Arrrr..

Comment

Hehe drOOp maar je hebt gelijk
                          aan dejong laat je niet afschrikken door sommige opmerking maar het beste is dat even alles leest over wiet kweken en ga eens kijken op sites waar je zaad kan kopen enzo en daar staat werkelijk alles uitgelegd van welk soort zaad enzo.
                          Dus ga eens lekker lezen relaxed met een toeter in je mond

Succes alvast.

Comment

Thnx voor de info mensen!

ik heb weer een vraag, ik heb mijn planten een tijdje geleden al getopt, je ziet dat de planten al redelijk vol worden. Ze zijn nu zo'n 60cm hoog op dit moment en staan beide in een 30l pot. De grond die ik gebruikt heb komt van een growshop. Nu vraag ik me alleen af of ik de planten voeding kan/mag geven zodat ze sneller groeien en voller worden?

Comment

Hoi, Veel growers willen maar wat graag bijvoeden maar voor voeding geldt: beter te weinig dan te veel.

Bijna iedereen waar ik op antwoord met een vraag over voeding verwijs ik naar een handleiding van growshop Alien. Daar die juist over voeding een enorm verhelderend stukje had geschreven.

En omdat t mooi weer is heb ik hier de link voor je:

Mijn advies is niet tot hooguit de helft van de voorgeschreven voeding te geven. En dan alleen als de x aantal weken verstreken zijn die je light- of voorbemeste aarde aangaf voor-bevoed te zijn. Met 30L potten heb je ook nogal een buffer. Daarnaast zullen ze niet sneller klaar zijn. Maar dikker wellicht wel.
                              D.m.v. die handreiking, het artikel van Alien, kun je dadelijk zelf bekijken of en wat voor tekort/behoefte je plant heeft.

Persoonlijk ben ik erachter gekomen dat ze helemaal niet zoveel voeding nodig hebben dan als ik dacht. Maar dat is ervaring, en zul je zelf moeten ondervinden.

Hier in het beginnersforum heb gisteren toevallig 2 Engelstalige pdf's gedeeld die je wellicht ook kan gebruiken, look it up.
                              Last edited by dr00p; 22 June 2014, 16:01.
                              Rough! Rough! Arrrr..

Comment

Bezig...
                              X