Ik ben bezig met mijn eerste kweek, in me tuin, in potten.
Vannacht heb ik les gehad, van een vriend uit nieuw Zeeland die in een growshop werkt.
Dat was erg leerzaam, maar ik heb toch een paar dingen waar ik meer meningen over wil horen.
Mijn kraanwater heeft een ph van 8. ( volgens een internet site)
De vragen:
Moet ik nou wel of niet die ph omlaag brengen ?
Of die je dat door de juiste voeding te geven, en daardoor dus je kweek medium op de juiste ph te brengen. ?
Hij zei ook dat ik cocos moet gebruiken, maar niet deze:
Ik snap het verschil niet goed tussen deze canna cocos en de andere.
Of is het enige verschil dat er geen voedings stoffen in de tweede zitten ?
Hij noemt de andere cocos fiber.
Zijn verhaal begreep ik namelijk wel.
Neem geen kweekmedium, met voedings stoffen, maar voeg ze zelf toe, zodat je zeker weet dat het goed zit.
Probleem is wel dat het niks mag kosten.
Ik zat er aan te denken aan wel de canna cocos plus te nemen, met canna cocos A+B en canna cannazym.
Of natuurlijk een ander merk.
Als ik zoek naar die coco fiber dan kom ik steevast op buitenlandse sites uit.
Ik vind hier in Nederland alleen de canna cocos plus.
Dat is ook wat een growshop heeft, die bij mij in de buurt zit.
En aangezien ik geen auto heb, en ik al meerder sites gezien heb, die zeggen dat zo een zak van 50 liter zich niet erg leent, om dat per pakket post te doen, zal de winkel toch enigszins in de buurt moeten zitten.
Vannacht heb ik les gehad, van een vriend uit nieuw Zeeland die in een growshop werkt.
Dat was erg leerzaam, maar ik heb toch een paar dingen waar ik meer meningen over wil horen.
Mijn kraanwater heeft een ph van 8. ( volgens een internet site)
De vragen:
Moet ik nou wel of niet die ph omlaag brengen ?
Of die je dat door de juiste voeding te geven, en daardoor dus je kweek medium op de juiste ph te brengen. ?
Hij zei ook dat ik cocos moet gebruiken, maar niet deze:
Ik snap het verschil niet goed tussen deze canna cocos en de andere.
Of is het enige verschil dat er geen voedings stoffen in de tweede zitten ?
Hij noemt de andere cocos fiber.
Zijn verhaal begreep ik namelijk wel.
Neem geen kweekmedium, met voedings stoffen, maar voeg ze zelf toe, zodat je zeker weet dat het goed zit.
Probleem is wel dat het niks mag kosten.
Ik zat er aan te denken aan wel de canna cocos plus te nemen, met canna cocos A+B en canna cannazym.
Of natuurlijk een ander merk.
Als ik zoek naar die coco fiber dan kom ik steevast op buitenlandse sites uit.
Ik vind hier in Nederland alleen de canna cocos plus.
Dat is ook wat een growshop heeft, die bij mij in de buurt zit.
En aangezien ik geen auto heb, en ik al meerder sites gezien heb, die zeggen dat zo een zak van 50 liter zich niet erg leent, om dat per pakket post te doen, zal de winkel toch enigszins in de buurt moeten zitten.
Comment