Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

meningen gevraagt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

meningen gevraagt

Korting op 420shop
    Ik ben bezig met mijn eerste kweek, in me tuin, in potten.

Vannacht heb ik les gehad, van een vriend uit nieuw Zeeland die in een growshop werkt.

Dat was erg leerzaam, maar ik heb toch een paar dingen waar ik meer meningen over wil horen.

Mijn kraanwater heeft een ph van 8. ( volgens een internet site)

De vragen:
    Moet ik nou wel of niet die ph omlaag brengen ?
    Of die je dat door de juiste voeding te geven, en daardoor dus je kweek medium op de juiste ph te brengen. ?

Hij zei ook dat ik cocos moet gebruiken, maar niet deze:

Ik snap het verschil niet goed tussen deze canna cocos en de andere.
    CANNA COCO was one of the first coco substrate products available in the market in the 1990's and is now a widely popular substrate for your favorite plants. It is known for its high quality and as a trusted medium.

Of is het enige verschil dat er geen voedings stoffen in de tweede zitten ?
    Hij noemt de andere cocos fiber.

Zijn verhaal begreep ik namelijk wel.
    Neem geen kweekmedium, met voedings stoffen, maar voeg ze zelf toe, zodat je zeker weet dat het goed zit.

Probleem is wel dat het niks mag kosten.

Ik zat er aan te denken aan wel de canna cocos plus te nemen, met canna cocos A+B en canna cannazym.
    Of natuurlijk een ander merk.

Als ik zoek naar die coco fiber dan kom ik steevast op buitenlandse sites uit.
    Ik vind hier in Nederland alleen de canna cocos plus.

Dat is ook wat een growshop heeft, die bij mij in de buurt zit.
    En aangezien ik geen auto heb, en ik al meerder sites gezien heb, die zeggen dat zo een zak van 50 liter zich niet erg leent, om dat per pakket post te doen, zal de winkel toch enigszins in de buurt moeten zitten.
    Lets not criticize but legalize

Re: meningen gevraagt

zou hij deze kunnen bedoelen?
    ecostyle_cocopeat_universel_-_40_liter_1012070_1.png
    die zijn cocosvezels ik gebruik deze grond altijd.
    En verkrijgbaar in de meeste tuincentra
    kweekverslag sour diesel en lemon skunk.

Say Cheese !!

Comment

Dat zou best kunnen. Daar zit geen voeding in ?

Wat hij voorstelde was overigens 70% cocos ( maar niet de canna plus ) en 30 % perliet.

Ander probleempje is dat hier 3 zakken van 20 liter potgrond liggen.
      En die ga ik niet weg gooien.
      Maar ik moet zeker nog 2 grote potten kopen, en dus ook kweek medium voor in die potten.

Comment

Moet ik nou wel of niet die ph omlaag brengen ?
        Of die je dat door de juiste voeding te geven, en daardoor dus je kweek medium op de juiste ph te brengen. ?
        Als je kraanwater wilt geven zal je inderdaad moeten afzuren. Het zal misschien wat gebufferd worden door de grond maar dat gaat niet lang goed denk ik.

Als je voeding bij je kraanwater doet word het idd afgezuurd, al weet je nog steeds niet wat de uiteindelijke PH waarde is zonder metertje.. maar dit zal wel ongeveer in de buurt komen naar mijn ervaring.

Wat je ook kan proberen zijn bijv. (sannies) buffertabs.
        Ik heb ze ook een lange tijd gebruikt, durf alleen niet zo zeer te zeggen of die in de bloeifase nog goed bufferen zegmaar.
        Dat puntje zou je evt. op kunnen zoeken als je toch gaat kijken.

Voor de groeiperiode doet het iig wonderen, lekker kraanwater geven zonder poespas (en zonder voeding)

p.s. regenwater + kraanwater 1:1 zal ook beter zijn dan kraanwater.
        Last edited by Ins; 21 May 2014, 12:38.

Comment

Ik heb wel een meter gehad, waar drie batterijen in moeten.

Die zou de voeding waarde aan moeten geven via een rijtje leds.
          Ik moet eerst nog eens goed kijken, wat die stok nou precies meet. Behalve de zuurgraad.
          Aan de kant die in de grond moet, zit volgens mij een led.

Comment

Als de leds geel groen oranje zijn is het we een fertometerhttp://www.vlaamszaadhuis.com/winkel/browse/search/fertometer?cat=83
            Hier meet je geen ph mee. Als mede beginneling kan ik je adviseren om zoveel mogelijk kweekverslagen te lezen. Je leert daar een hoop van. Heb je er rekening mee gehouden dat je je plantjes in de bloei gaat ruiken , zo zijn er meer zaken waar je rekening mee moet houden. Als je biologisch gaat kweken hoef je de ph niet in de gaten te houden. Zeker als je weinig geld te besteden hebt moet je je echt goed inlezen, want je kan je geld maar 1 keer uitgeven. Ik heb ergens gelezen dat tomatenplantenvoeding ook geschikt zou zijn als goede goedkope voeding voor een wietplant, maar ik heb er geen ervaring mee, daar moeten de ervaringsdeskundigen zich maar over uit laten. Loop ook de probleemtopics na, dan weet je waar je op moet letten.Succes !
            Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Als het niks mag kosten, zet de plantjes dan in de volle grond.
              Mik die drie zakken in de tuin, en spit (meng) ze even goed door de rest van de grond.
              Dan hoef je bijna niets meer aan de plantjes te doen.

Alleen beschermen tegen beestjes en als het 25+ graden wordt een gietertje regenwater bij gooien.
              Over 2 maanden als ze 3 meter hoog zijn misschien wat stokken bij steken.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                Als de leds geel groen oranje zijn is het we een fertometerhttp://www.vlaamszaadhuis.com/winkel/browse/search/fertometer?cat=83
                Hier meet je geen ph mee. Als mede beginneling kan ik je adviseren om zoveel mogelijk kweekverslagen te lezen. Je leert daar een hoop van. Heb je er rekening mee gehouden dat je je plantjes in de bloei gaat ruiken , zo zijn er meer zaken waar je rekening mee moet houden. Als je biologisch gaat kweken hoef je de ph niet in de gaten te houden. Zeker als je weinig geld te besteden hebt moet je je echt goed inlezen, want je kan je geld maar 1 keer uitgeven. Ik heb ergens gelezen dat tomatenplantenvoeding ook geschikt zou zijn als goede goedkope voeding voor een wietplant, maar ik heb er geen ervaring mee, daar moeten de ervaringsdeskundigen zich maar over uit laten. Loop ook de probleemtopics na, dan weet je waar je op moet letten.Succes !
                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
                @ QnQ
                In verband met stelen wil(de) ik ze snachts binnen kunnen zetten.

Ik begin echter in te zien, dat dit straks toch niet meer gaat lukken, als ze echt gaan groeien.
                Last edited by Gps; 21 May 2014, 22:05.

Comment

Wel prettig voor je dat de buren er zo relaxed over doen. Maar als de geur net bij een minder sympathieke buur terecht komt, moet je er toch rekening mee houden dat misschien de politie wordt gebeld en dat deze langs komt om je planten weg te halen.
                  Ik heb ook heel leuke buren maar ik vertel niets over mijn nieuwe hobby.
                  Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

mensen hebben niet echt wat tegen wat plantjes op de tuin,
                    velen vinden het zelfs nog een schitterende plant, en als je dan zegt dat is een wietplant kijken ze heel verbaasd.
                    en dan snappen ze niet waarom dit zo illigaal is,en dat ze zich het anders voorstelde.

zo was er een vrouw en een man de man had longkanker en de vrouw was ook ziek, ze waren beiden over de 74,
                    en toch wouw de man graag een cannabisplant kweken buiten,omdat hij nog nooit dit had gedaan, en het 1x toch wouw hebben meegemaakt.
                    helaas overleefde de plant de man zelf.....

maar nu @ jouw topic,
                    je kunt niet kweken zonder 1 euro te investeren.
                    cocos is niet slim buiten!
                    bij hoge tempraturen kun je straks bij een medium plant 6x per dag water gaan geven.
                    beter haal je een lightmix aarde, en een flesje canna terra vega voeding voor 7euro,
                    voor de bloei haal je een flesje canna terra flores later, ook 7 euro.

nou voor een 25 euro heb je alles wat je nodig hebt.

Comment

...Omdat die nieuw zeelander er erg veel verstand van heeft...gaan ik zeker ook zijn advies volgen...
                      Tja..dan hoeven wij geen advies te geven heh ..

Woon je zelf ook in NZ dan ? Ik heb daar ook wat kweek-kennissen
                      Het klimaat is daar wel echt anders dan hier, dus of zijn adviezen in dit werelddeel ook zo goed werken (?)

Plantjes worden gestolen als ze buiten staan.
                      Met 's nachts binnen zetten voorkom je alleen dat ze 's nachts komen.
                      Beveilig je tuin beter.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik woon in Mokum. (Amsterdam)

De eerste vraag van hem was, wat de ph waarde was van het water dat ik gaf.

Hij wilde dat ik kweekmedium kocht, zonder voeding.
                        Dat moest ik zelf toevoegen, flushen, en dan hoeveel water er dan aan de onderkant van de pot uit moest komen.

Ik twijfel geen seconde aan zijn advies, hij liet ook een onderzoek zien.
                        Cocos and perliet deden het erg goed in die test.

Maar ik heb een beperkt budget.

Anders had ik wel 3 of 4 zakken kokos en een zak perliet geregeld, met 5 nieuwe potten.

Nu heb ik twee potten van 25 liter ( 3 van 17l had ik al )
                        En omdat de winkel die lekker dichtbij zat geen kokus had, ( hij kon het wel bestellen ) maar wel goldlabel, heb ik een zak van 50 liter van dat spul.
                        ( zit ook cocos en perliet in, en zweedse klei. )

En gelijk maar een fles voeding.

Dat maakt met de fles pokon die ik al had, twee flessen.

Omdat de nieuw zeelander vertelde dat mijn bladeren te licht waren, had ik al pokon toegevoegd aan het water.
                        En die worden al donkerder groen, maar staan nu dus ook in een grotere pot met verse aarde.

Toen ik in gesprek raakte over hoe je wiet moet verbouwen, lagen hier nog 4 zakken pokon aarde.

Hoewel het gokken blijft, staat wel eentje waarvan ik denk, dat het wel eens een vrouwtje kunnen zijn nu in een 25 liter pot.

De belangrijkste reden om af te wijken, van het advies, was vooral financieel. ( twee soorten voeding )

Over het stelen.
                        Overdag ongezien en zonder problemen mijn tuin in lopen is niet zo simpel.
                        Er staat ook een hek.

Maar over een schuur of hek heen klimmen kan natuurlijk altijd.
                        Het is maar hoeveel moeite ze willen doen,
                        Daarom was het oorspronkelijke idee, s'nachts naar binnen.

Ik heb ook ruimte gemaakt in me schuurtje, maar dat gaat gewoon niet lukken als die planten groter worden.

Verder ligt mijn tuin redelijk beschermt.
                        Niet zichtbaar, bereikbaar van af de straatkant, en om bij mijn tuin te komen moet je langs andere huizen.

Ik maak me echter geen illusies. Als ze echt willen doe ik daar niets tegen.
                        Zolang het kan, en dan gaat het puur om de deuropening, haal ik de planten nachts binnen.

Maar ik heb genoeg planten gezien die ik mijn deur niet doorkrijg. Niet als ik de plant heel wil heel houden.

Dit is dit mijn eerste keer, dus is het maar de vraag hoe groot mijn planten worden.
                        Maar mijn doel is al bereikt.
                        Voor ik begon, wist ik weinig meer van planten, als dat ze groen zijn.
                        Ook totaal geen ervaring met een tuin.

Wel aan de andere kant van me huis, last van een irritante klimplant.
                        Die wil steeds in me vlinderstruik kruipen.
                        Ik heb weer de wortels uit de grond getrokken.
                        Die vlinder struik stond er al toen ik daar kwam wonen.
                        Ik weet inmiddels, dat je die dingen snoeien moet.
                        En tot mijn grote verbazing komen er zomers ook echt vlinders in de bloemen.

Een eerste poging om stekken van de struik te maken, is mislukt.
                        Ik vermoed dat ik o.a. te veel water gaf, waardoor er geen wortels groeide.
                        En of dat ik de grond te veel aandrukt had.
                        Die vlinderstruik produceert zaad, dus dat kan ik ook nog proberen.

Comment

Kijk eens na welke vlinderstruik dit is, de meeste zijn invasief

Comment

Maar even een update, van me eerste kweek
                            De eerste foto's staan in het voorstel topic.

DSCF0003.jpg

DSCF0001.jpg

DSCF0008.jpg

DSCF0010.jpg

DSCF0011.jpg

DSCF0013.jpg
                            DSCF0014.jpg
                            DSCF0016.jpg
                            Attached Files
                            Last edited by Gps; 24 May 2014, 18:18.

Comment