Deze zomer ben ik van plan enkele autoflowers buiten te zetten. Volgende week ga ik ze bestellen maar ik vroeg mij af of het mogelijk is om autoflowers te toppen aangezien deze zelf in bloei gaan. Zoja, na de hoeveelste node?
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Toppen van autoflowers
Collapse
X
-
Re: Toppen van autoflowers
Sommige autoflowers kun je inderdaad goed toppen.
Grote potten vanaf het begin, anders blijven ze erg klein.
Wanneer je gaat toppen ligt aan wat voor plant je wil.
Top je erg vroeg krijg je minder zijtakken dan dat je wat later topt.
Bij een autoflower ben je beperkt omdat ze niet zo lang groeien.
Comment
-
@qnq je zegt sommige autoflowers, dus niet allemaal zijn goed voor te toppen? Ik heb de ak 47 automatic en een dutch blue automatic.
maar als ik die beiden zou toppen na de 3de node zou het moeten lukken of niet?
PS ik wil ook graag men plantjes zo klein mogelijk houden zodat ze niet ontdekt worden
Comment
-
je hebt 2 soorten autoflowers,
1-dat zijn de snelle dames,zoals jullie ze kunnen.
2-de super autos deze worden groter, voller,breder maar deze gaan ook een maand langer door met de bloei.
dan meteen ff dit punt, kun je een autoflower stekken heb ik vaker voorbij zien komen deze vraag inmiddels,
Ja.
is het slim?
Nee,want de stek blijft bloeien,oneacht het aantal lichturen,deze schiet niet meer terug in de groei.
de plant heeft behoeftes nodig,waar het wortelgestelsel niet eens klaar voor is,
probeer het maar eens heb het ook geprobeerd al maar heeft echt geen zin.
het toppen zelf doe je eenmalig in de 2e of 3e week(begin) maximaal
staff
Comment
-
Ziet er goed uit in mijn ogen heb je de zijtoppen ook getopt?
Had mijn eerste plantje getopt op de 5de node. http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...080#post458080
Mijn tweede plantje (2 zaadje dat ik geplant hebt ook Quick One) heb ik alles getopt en ook de zijtakjes. In mijn ogen ziet mijn plantje er goed uit.
Zit nu op dag 55 met die plant20140528_072107_resized.jpg met mijn eerste plantje had als opbrengst 38 gram droog en ben nieuwsgierig naar de opbrengst met deze plant met alles te toppen.
Comment
-
ja opbrengst zou alleszins meer moeten zijn.
als ik je een tip mag geven voor de volgende keer bind die bovenste toppen naar beneden gelijk met de andere zo heb je een mooi egaal plantje van boven en heeft alles maximum licht.
dit bedoel ik met naar beneden binden
D1 12,12.jpg
dit moet je wel al in de groei doen en dan alles gelijk proberen houden tot de groei eruit is.
nee ik heb enkel de hoofdtak getopt.
Comment
-
Ik top ze nooit. Werkt prima. Ik heb daarnaast niet het idee dat toppen zorgt voor een hogere opbrengst. In de afgelopen vijf jaar ook nog nooit concreet bewijs gezien. Het is iets esthetisch denk ik, of mensen doen graag aan bonsai. Maar ik zie de meerwaarde niet, bij autoflowers tenminste.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
-
Lr 2 dar ga ik niet echt akkoord mee, ik heb toch al hele mooie opbrengsten gehad van af's die getopt waren (+150g) bij gamm heb ik al hetzelfde gezien.
Wel bij de langbloeiers de zogezegde super auto's, als ik ze niet top kom ik. Iet boven de 100g dit kan toch geen toeval zijn?Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!
Comment
Comment