Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hermafrodiet stekken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Stekken: hermafrodiet stekken?

Korting op 420shop
    Hallo lieve blowertjes,

ik heb een plantje die nu zo'n 2 maanden staat.
    nu lijkt het in mijn ogen een hermafrodiet, onderin tot middenhoogte heeft het balletjes op de oksels gekregen, en boven in mooie sprietjes.
    is het mogelijk om het vrouwelijke gedeelte eraf te halen en er stekjes van te maken? of vraag ik nu iets heel doms

Groetjes

Re: hermafrodiet stekken?

Het is geen domme vraag. Maar als ik je vertel dat het herma-gen ingebakken zit in de hele plant, dan zul je vast concluderen dat ieder deel van de plant herma is. Of je het nu afknipt of niet, het blijft herma.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ja, dat is vrij logisch inderdaad..

zijn er andere opties?
      ik heb begrepen dat als je de mannelijke "vruchten" er optijd tussen uit haalt dat er niks aan de hand was.

Comment

Dit kan maar je moet echter heel erg opletten. Want als je een bal vergeet kan de hele plant bestoven worden.
        Ik weet niet of je nog meer planten heb, anders toch maar ff andere zaadjes kopen.

Comment

Ja daar is al voor gezorgd! vanmorgen toevallig een bigbang af in de grond gezet.
          verder zou ik het vrij zonde vinden om het plantje de das om te doen. mijn idee was om de top (Wat naar mijn idee het vrouwelijke gedeelte is) te stekken of iets,
          en haar dan ergens in de vrije natuur te droppen.. heb er namelijk wel leuke plekjes voor.

Comment

kut ballen! succes met de bigbang!

Comment

Een ballenplant in de vrije natuur worden andere natuurkwekerts niet blij van.
              Een echte herma krijgt ook ballen in de top. Dat komt vol zaad te zitten. Herma-zaad.
              Stuifmeel komt in de lucht en met de juiste wind kan dat zich kilometers verspreiden.
              Hele dorp hermazaad in z'n buitenplanten.

Laat eens een paar goeie foto's zien dan, voor je overhaaste beslissingen neemt.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ik begin me af te vragen of ze van origine herma was, ik heb hier en daar opgestoken dat als een plant veel stressed dat ze 2 slachtig kan worden.
                nou heeft ze wel wat te verduren gehad, ik heb hier nl een katertje rondlopen die het wel een leuk idee vond om de onderste bladeren op te eten.

IMAG2983.jpgIMAG2982.jpgIMAG2977.jpg

in de eerste foto is het vrouwelijk neem ik aan, die wou ik stekken en buiten planten. kunnen hier nog mannelijke delen aankomen? de laatste foto is van een paar dagen geleden, die bolletjes zie ik niet meer, misschien dus al opengesprongen? en zou dit problemen kunnen veroorzaken voor de big bang die er vanmorgen is gepot?

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

dank voor de tip! ik heb hem/haar/beide al omgeknakt, te weinig verstand/zin om er op te letten. ben een te grote snob
                    het andere plantje (big bang) heeft net dr koppie boven het zand gestoken. duurde wel lang, zo'n 5 a 6 dagen, terwijl het zaadje binnen 24 uur ontkiemt was...

bedankt voor de info iedereen!

Comment

Bezig...
                    X