Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers als eerste kweek, goed idee?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflowers als eerste kweek, goed idee?

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen, heb mezelf een tijdje geleden een acc aangemaakt hier en de boel eens wat gelezen en zo. Heb me ook voorgesteld op member introducing(weinig reactie)

    Mijn tentje binnen heeft een 600W Natrium (high pressure??) lamp en ik heb ze tweedehands aangeschaft van iemand die er 300g heeft afgehaald. Nu stel ik mezelf geen doel voorop ma wil ik gewoon een eerste kweekje eindigen met zo mooi mogelijke planten. Opbrengst komt dan vanzelf wel lees ik overal.

    Ik ga op aarde proberen en de producten die erbij waren geven in mijn ogen een nogal wat simplistisch voedingsschema mee. Heb ooit iemand ervaren gekend die altijd over de EC-waardes en Ph-waardes sprak. Luchtvochtigheid tijdens de "voor"groei en bloei. Kan iemand mij een ietwat professioneler schema bezorgen?

    Als mijn ontkiemen lukt, in welke grootte van potten worden worden de stekjes dan het beste gezet? Dus de stekjes dan volledig in de grond stoppen zodat enkel de lobblaadjes zichtbaar blijven? Moeten ze dan nog eventueel eens overgepot worden? Dit zijn volgens mij de enige nuttige vragen die ik momenteel kan stellen.

    zaadjes zijn AC genetics White Express

    Dank bij voorbaat

    #2
    Re: Autoflowers als eerste kweek, goed idee?

    Hoi Bobje,
    Een voedingsschema is afhankelijk van welke voeding, ieder merk heeft zijn eigen schema. Wat weer afhankelijk is van welke soort aarde wordt gebruikt,voorbemest of niet.
    Ik raad je aan nog meer te lezen in diverse sticky topics.
    Oh en voordat je de tent in gebruik gaat nemen alle onderdelen goed schoonmakenmet dettol om evt. meegeleverde beestjes die je niet op je planten wil hebben te doden
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: Autoflowers als eerste kweek, goed idee?

      Bedankt, goeie tip, vooral in dat kuisen.

      Gewoon doekje bevochtigen met ontsmettings middel en de hele tent eens inwrijven is genoeg, neem ik aan? Moet wel zeggen dat bij mij maat zijn groeiproces weinig problemen hebben voorgedaan. Hij had ze wel maar in 3 liter potjes staan waardoor ik denk dat de opbrengst "laag" gebleven is. Daarmee mijn vragen ivm overpotten van zaailing en later eventueel stekje...

      Mijn voeding is het HESI-gamma, voldoet deze of raad je me andere aan. deze schrijft voor de hele tijd 25ml/10l, maar ik lees niets over een EC-waarde?

      En mijn tent zal pas draaien als al mijn vragen beantwoord zijn. En ik ben er zeker van dat ik zelfs dan nog niet genoeg weet

      Comment


        #4
        Re: Autoflowers als eerste kweek, goed idee?

        Ik vind autoflowers binnen nooit een goed idee.
        M.i. zijn die gemaakt voor buiten omdat die zelf bepalen wanneer ze bloeien.
        De bloei is afhankelijk van de leeftijd, niet van het aantal uren licht.
        Voor optimale bloei hebben autoflowers minstens 16 uur licht nodig, liever 18/6 gedurende de hele kweek.

        Niet-autoflowers zet je na een paar weken 18/6 op 12/12 en dan gaan ze ook in bloei.
        Dus...minder licht tijdens het grootste deel van de kweek, en meer opbrengst.
        Als jouw doel meer dan 300 gram is mag je wel een stuk of 16 plantjes zetten in geval van autoflowers.
        Dan calculeer ik vast wat problemen en beginnersfouten in.

        Ik raad je aan om eens wat complete kweekverslagen te lezen om wat kennis op te doen.
        Mede omdat je de woorden zaailingen en stekjes door elkaar gebruikt.
        Een zaailing wordt nooit een stek. Een stek (clone) is een takje dat van een andere plant geknipt is.

        Wil je weten hoe je een voeding gebruikt, google je het merk, en ga je naar de site van dat merk.
        Daar kun je complete voedingsschema's vinden.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        Bezig...
        X