Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Die heb ik nu inderdaad nog niet nodig,
Maar in de wintermaanden met een led lamp zal dat
Wel nodig zijn denk ik.
De kabel komt van een vloerverwarming van de gamma.
En ik heb 4 x 11 liter potten.
Zal 150 watt niet een beetje teveel zijn?
En Zijn 5 cm tussen de wikkelingen zeker veilig?
Je moet dat gewoon proberen en testen, dan weet je het.
We hebben hier ook een deel "kweekruimte" op het forum met doe-het-zelf artikelen, kun je mooi een bouwverslagje zetten.
Het hangt er vanaf hoe heet die kabels worden. Een verwarmingskabel die je normaal gesproken los neerlegt wordt niet zo heel heet. Althans niet degene die ik heb. Die zijn ervoor gemaakt en hebben ook al de juiste isolatie. Of je een vloerverwarmingskabel kunt gebruiken is al een vraag op zich. Die zijn
150W lijkt me veel te veel, maar wellicht dat je er een dimmer tussen kan zetten?
die radiator kachels zijn toch duur in stroomverbruik, al gauw 1000+watt en als dat klote ding dan telkens aanspringt
Ik heb met een 6mtr verwarmingsslang gewerkt in een 90L pot met 4 plantjes, gaat opzich prima en dat ding kostte iets van 20 of 30€
slang word 40graden en verbruikt niet veel de lucht stijgt op en verwarmt je hele plant ook een beetje
Hangt er van af wat voor kabel het is.
Als het een kabel is voor bijvoorbeeld een vochtig terrarium en de kabel mag dus erg nat worden, dan kun je hem aan de binnenkant van je pot doen.
Is de kabel slechts beschermd tegen spatwater, dan doe je hem aan de buitenkant van je pot.
Je moet wel er voor zorgen dat je de kabel goed vast tapet, met tape die niet zomaar weer los laat.
Bosrand, ik ben van plan om een 6 kabel van 50w te gebruiken als medium verwarmer, is IP 68 silicone. Als je de binnenkant neemt moet je dus mooi een circuit tekenen met andere woorden, je mag de kabel er niet zomaar insteken maar tegen je pot tapen in lussen?
De beste wietzaadjes koop je bij Dutch-Headshop! Fotoperiode wietzaden, Autoflowers en CBD wiet. Alle A-merken voorradig | Ontkiemgarantie op alle huismerk zaden
Comment