Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tm 7A aansluiting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Klimaat: Tm 7A aansluiting

Korting op 420shop
    goedendag,

Ik heb een tm 7a standenschakelaar (str-1-35l22) gekocht voor de afzuiging te dimmen. Maar ik kom niet uit de aansluiting helaas.

Het is de 3 aansluitschema. Ik vermoed dat ik L,N op het net moet doen en L1 en N naar de afzuiger? Heeft iemand ervaring met deze schakelaars?

Groetjes

Re: Tm 7A aansluiting

Plaatje.png
    Durf het niet helemaal te zeggen. L(ive) en N(ul) zijn idd bruin en blauw, respectievelijk. Aan je net.

Maar bij L1 en U staat uit motor-symbool, toch?? Ik heb alleen geen idee waar de U voor staat (volt?)
    Motor = fan, zou ik denken.

Maar bij L1 en N staat uit 230 Vac. Geen idee ook waar Vac voor staat. Variac?? Dat zou dan ook logisch klinken om je fan op aan te sluiten.

Hehe, sorri Zou je willen helpen, maar toch maar even wachten op de volgende die het hopelijk wel weet.

Ps. Vergeet je aarde niet.
    Last edited by dr00p; 27 June 2014, 17:05.
    Rough! Rough! Arrrr..

Comment

Ik denk het al te snappen! Thnx Dr00p. L en N aan het net. Die L1 is een vaste 230v aansluiting,staat in die pdf. Dan is die U gewoon volt, wel variable. Dus op N en U vermoed ik.
      Ja thnx voor het advies was het ook ckr van plan het zooitje te aarde.

Laat wel ev weten of het gelukt is !!

Comment

Nou ja, ik dacht ook / wat ook zou kunnen is dat t een uitgsn (L1 & N) is om door te lussen / koppelen in serie.

Maar om de 1 of andere reden acht ik dat niet waarschijnlijk.

Maar cool! Asje. Misschien kan je meten met een stroommeter ofzo trouwens, die U en L1 (niet tegelijkertijd). Ik durf t namelijk echt niet te zeggen
        Rough! Rough! Arrrr..

Comment

Links op het schema is L en N uw ingang van u stroom. L is fase(bruin/zwart) en N is nul(blauw) en Pe is aarding(groen/geel).
          Dus links sluit je je stekker op aan die je in het stopcontact steekt, aarding niet vergeten.
          Rechts op het schema is L1 en N dus u stroomuitgang, dus hetgeen je gaat sturen.
          Dus bij L1 en N staat er 230 Vac. Vac betekent Volt alternating current, betekent wisselspanning. Je steekt er wisselspanning in van het net op 230Vac en komt er daar bij L1 en N geschakeld 230Vac uit.
          Sluit je u afzuiger aan op U en N ernaast, kan je u afzuiger gaan regelen. U staat voor spanning maar dan variabel.
          Daardoor staat ook dat motorsymbool vermeld op die plaats omdat het dient om een motor te regelen.

Grtz.

Comment

+1 voor Shiva.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Thx Q, ben blij dat ik iemand kunnen helpen heb

Comment

Bezig...
              X