Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn plan voor het kweken. ben ik nog iets vergeten ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn plan voor het kweken. ben ik nog iets vergeten ?

Korting op 420shop
    Heyy omdat mijn aller eerste keer totaal verkeerd begonnen ben en totaal niet goed voorbereid was heb ik nu voor me zelf een plan opgesteld.

Heb het zelf in elkaar gezet met alle informatie die ik van het internet heb gehaald weet niet of ik nog iets vergeten ben of dat iemand nog toevoeging heeft of tips.
    Mijn zaadjes zitten nu in de vochtige watjes om te ontkiemen. En ik heb een nieuwe zak met potgrond gehaald. en heb een voeding pakket van hy-pro.

hier onder mijn plan:

*! Bless the Herbs !*

Als eerst laat je de zaadjes ontkiemen in vochtige watjes op een bordje in een donkere plaats. Bijvoorbeeld; in een La of een Kast. Raak de zaadjes niet aan met je handen door het zuur op je handen kan het zaadje niet meer uitkomen of het vertraagt.

Vul een Plastic beker met Potgrond en zorg dat er genoeg gaten in de onderkant zitten zodat het overtollige water kan wegspoelen. En laat het een paar mm van de grond afstaan met daaronder een schoteltje zodat het water ook echt kan weglopen.

Voordat je het zaadje gaat planten zorg je er eerst voor dat de aarde goed is omgewoeld zodat er genoeg zuurstof tussen de aarde zit en dat de grond goed bewaterd is.

Als de zaadjes zijn ontkiemd steekt er een witte wortel van een paar mm uit het zaadje. Steek met je vinger top een gat in de aarde van ongeveer 2 mm. Pak het ontkiemde zaadje op met een pincet en leg het in het gaatje. En woel de aarde voorzichtig terug. Niet aandrukken!

Dek het plastic bekertje af met huishoudfolie en zorg voor een tempratuur tussen de 20 en 25 graden. Zorg voor 18 uur licht en 6 uur donker. Om te bewateren beste met een waterspuit de binnenkant goed vochtig spuiten. Laat de folie zitten tot de plantjes ongeveer 5 tot 7 cm zijn.

( Je kan een Bouwlamp gebruiken, plaats de lamp eerst wat hoger en hoe meer het plantje groeit hoe lager de lamp kan tot max. 50 cm BOVEN de plant. )

Het is het beste voor je planten om ze pas te bewateren nadat ze 1 a 2 uur licht hebben gezien. De aarde neemt het vocht dan beter op. Spray ook regelmatig de bladeren met een plantenspuit zodat ze ook optimaal licht opnemen. En zo blijven ze stofvrij.

In de Groei periode nog geen andere voedingsmiddelen geven. Alleen eventueel WORTELSIMULATOR. Daar hoef je maar een paar druppels p. liter op te gebruiken.

Je kan groei middel gaan toevoegen als de plant wat groter is en de bladeren lichtgroen. Ook hiervan is de verhouding maar een paar druppels p. Liter.

( Over bewatering merk je aan. Dikke gele slappe bladeren. )

Je kan de plantjes gaan overpotten als je de wortels begint te zien. De plant begint dus uit je plastic bekertje te groeien.

Pak iets grotere potten en prik gaten in de onderkant en zorg dat het een paar mm van de grond staat met daaronder een schoteltje zodat het overtollige water weg kan stromen. Woel en bevochtig de aarde goed. Zoals je bij de eerste keer planten deed.

Maak een kuiltje waar de wietplant makkelijk in past en voeg WORTELSIMULATOR toe bij het bevochtigen van de plant en schuif de aarde voorzichtig terug in de kuil. Niet aandrukken.

Geef ze gecontroleerd verzuurd water met eventueel voeding via je voedingsschema van je merk.
    En belicht ze nog steeds. Spray regelmatig de bladeren met SPRAYMIX zodat ze optimaal licht opnemen. En verwijder bladeren die andere bladeren overschaduwen.

Tijdens de bloei ( als de bloemen witte haren beginnen te krijgen ) hebben ze 12 u licht nodig en 12 u donker dit kan ook nog steeds met de bouwlamp met de lampen op ongeveer 50 a 60 cm hoogte boven de plantjes. SPRAYMIX de bladen voor een goeie lichtopname maar pas op dat ze niet verbranden door de lamp. Verwijder de bladeren die andere bladeren overschaduwen. Geef ze gecontroleerd verzuurd water met eventueel voeding via schema.

Stop 2 weken voor het oogsten met het geven van voeding. Wel doorgaan met het gecontroleerd geven van verzuurd water.

Als de grotere bladeren beginnen te vergelen. Kun je ze eraf halen en dat betekent dat het bijna tijd is om te oogsten. Stop met water geven!!

Je kan oogsten wanneer de stampers volledig rood zijn. Het verbreden van de stam. Het verbruinen van de hars. En aan de bladvergeling. Als je deze symptomen hebt dan kun je beginnen met oogsten, wacht je te lang met oogsten dan word de smaak van je wiet aangetast.

*** Ideale zuurgraad wietplant is tussen de 6 en de 6.5 PH ****
    Dat kun je regelen door het water wat je geeft aan je plant.
    - Je kunt regenwater gebruiken daarvoor is de ph meestal laag dus hoef je niet veel meer aan te doen.
    - Kraan water 24 u laten staan en af toe op het glas tikken zodat het chloor naar de oppervlakte verdwijnt. En op kamertemp. Komt.
    - Een zak groene thee paar uur in je water laten trekken.
    Je voedingswater moet ook altijd op kamertempratuur zijn, en kun je gewoon toevoegen aan je verzuurde water.
    *** Per LITER water maar een paar druppels voeding, te veel voeding is FATAAL ***

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

is het uberhaupt een goed plan ??.
    #Jonkotime!!

Re: Mijn plan voor het kweken. ben ik nog iets vergeten ?

Here we go...
    Ik heb zelf nog nooit nadeel ondervonden van de zaadjes vast te nemen met mijn vingers, en laat ze zelfs gewoon in een glas water op de kast ontkiemen.
    Zaaien doe je naar mijn mening best wat dieper, halve centimeter ongeveer. Je kan dit al doen in een potje van 1-10l(wel tijdig overpotten!).
    Worteltje naar boven mikken, zo trekt ze zelf haar zaadhelmpje open aan de aarde.

Een bouwlamp zal weinig uithalen (tenzij er een spaarlamp in zit) waardoor je plantjes snel zullen strekken en dus niet erg stevig worden. Ze zijn namelijk op zoek naar nuttig licht waarmee ze fotosynthese kunnen doen.
    Zaailingen kunnen wel een hogere luchtvochtigheid gebruiken, maar ik zou niet beginnen klooien met folie. Als je in een tent of kast werkt kun je een schaaltje water of wat natte handdoeken leggen.
    Watergeven doe je best met een kan of gieter, niet met de spuit.

Als je nog maar begint zou ik niet meedoen aan SPRAYMIX middeltjes en dergelijke, het lukt ook zonder!
    Het is niet tijdens de bloei dat de plant 12/12 licht nodig heeft, maar net omdat het 12u licht is en 12u donker zal de plant in bloei gaan.

Vergelende bladeren niet afhalen, de plant zuigt hier nog alle mogelijke voeding uit vooraleer ze ze afstoot. Zelfs afnemen betekent een open wondje op de plant en dus een ingang voor infecties.
    Het oogsttijdstip is een veelgemaakte fout. Het zijn niet de haartjes die bruin moeten zijn , het zijn de trichomen (kristalletjes) die bruiner worden van kleur (doorzichtig->wit->bruin)!
    2 weken voor de oogst stoppen met voeding is wel een goed idee.
    Hier wordt de wel juiste manier van flushen beschreven( dit wordt vaak verstaan als een halve badkuip door je potten plenzen om zo voeding uit te spoelen).

Comment

heey! Nice bedankt voor je aanvulling/;verandering kan ik dat ook weer aanpassen !
      wat voor lamp kan ik het beste erboven hangen ? ik had ook gehoord dat LED licht blijkbaar ook helpt maar dat weet ik niet zeker..

groetjess xx
      #Jonkotime!!

Comment

Niet beginnen aan led als beginner, kijk eens naar T-neon, spaarlampen, HPS of TL's
        Hoe meer lumen, hoe meer grammetjes!
        HPS is hierin nog steeds de leider.Het lukt natuurlijk ook met de andere lampen.

Comment

Tnks ik ga t proberen met spaarlampen !! xxx
          #Jonkotime!!

Comment

probeer minstens 40 watt te hebben aan spaarlampen, koelwit voor groei, warmwit voor bloei. Philips tornado 23watt is een veelgebruikte lamp. Maar hier staat op het forum genoeg info over. Zeker lezen vooraleer je koopt!

Comment

Let erop dat je wel aarde gebruikt geschikt voor cannabis. Gewone potgrond is echt niet goed!
              Voor kleine plantjes zou je eventueel wel stek aarde kunnen kopen.

Ik zou je van harte aan willen raden om deze blog te lezen!

Ik ga zelf starten binnenkort en heb al een hoop to-the-point informatie uit die blog kunnen halen.
              Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

Comment

Stekaarde vind ik zelf nogal overrated, kijk of je niet wat tuingrond kan gebruiken die niet te zwaar bemest is geweest. Als je inzit met beestjes kun je dit altijd effe in de microgolf steken.

Comment

Oh ik had voor me aller eerste potje gewoon tuingrond uit de tuin geschept. maar toen kreeg ik te horen dat het net leek of dat het in de koffie stond en dat het niet goed was.
                  Dus toen heb ik een zak potgrond (terra stond er ook op ) gekocht met voeding voor 4 tot 6 weken. Daarin deden me andere zaadjes het wel beter. Maar het duurt me te lang en denk ook niet dat ze het gaan redden.

Ik heb geen lamp aangeschaft maar ben overgestapt op het buitenkweken en had nog 2 stekjes gehaald. heb daar een nieuwe topic over geopend en had als tip gekregen dat ik me zaadplantjes. tot de blaadjes in een grote pot moest zetten en dat ze dan als het goed is nog een kans hebben om mooie mplantjes te worden.

In ieder geval bedankt voor de informatie!! En ik ga de Blog zeker door lezen !

Me nieuwe topic staat bij Bladproblemen en heet > Bladeren Slap van Stekjes Buitenkweek. daar staan ook nog een paar foto's van mijn zaadplantjes bij.

xx
                  #Jonkotime!!

Comment

Bezig...
                  X