Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

electriciteit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

electriciteit

Korting op 420shop
    Ik heb misschien een raar vraagje maarja

Hoeveel denken jullie dat ik ga moeten voor me electriciteit betalen gewoon een richtprijs ik weet dat het kan varieren maar ik zou toch graag wat nummers weten

Grtzzzz

Comment

Re: electriciteit

600 w een lamp van phillips son t green power

Comment

Als jij alleen een 600w lamp gebruikt en verder geen andere kweekbenodigdheden die energie vragen dan verbruik je dus 0,6 kilo watt per uur.
        per kilo watt kost het gemiddeld 20 cent, wat het bij jou precies kost weet ik niet. Dat komt dus op een 12 cent per uur.

in 1 dag tijdens de groeiperiode van je planten ben je dus 18 x 12 cent = 2 euro en 16 cent.
        1 dag tijdens de bloeiperiode van je planten kost je 12 x 12 cent = 1 euro en 44 cent.

Dit is wat je lamp kost.

Comment

Aha bedankt nu weet ik hoe ik het zo wat kan berekenen bedankt he man !

Comment

Vergeet je afzuiging, ventilator, etc. niet
            If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Idd ga ik ff allemaal zelf berekenen thx

Comment

Je kan evt . een methode gebruiken die ik heb bedacht om direct uit het hoofd te berekenen. Ik doe dit met een simpele methode. De berekening die Cookaap je heeft uitgelegd heb ik vooraf als basis genomen om tot deze berekening te komen, alleen is het volgens mij iets meer als 0,20 cent. Als je een apparaat van bv 600 watt hebt en die staat elke dag, dag en nacht aan het hele jaar ben rond de 1200 euro kwijt.
                Dus 1 watt kost 2 euro. Zo weet ik dat bv mijn mechanische afzuiging van het huis die 100 watt gebruikt 200 euro per jaar kost. Een nieuwe die maar 30 watt verbruikt verbruikt 60 euro. Besparing 140,- per jaar aan stroom. Heb ik zo een nieuwe afzuiging er in twee jaar uit. Hij kost namelijk rond de 280,-

Voor jou idee als je dus een afzuiger 100? watt plus lamp 600 watt? Dus 700 watt kost je dus 2*700 = 1400 euro per jaar voor 24 uur. Maar hij staat maar 12 uur aan en twee weken 18 uur. Dus kan je voor gemak 700 watt is 700 euro plus een beetje voor die 3 maanden 18 uur dus rond de 800 euro per jaar. Gedeeld door 6 oogsten ongeveer. Is 125,- per oogst.

Kan je meteen uitrekenen wat het kost als jij iets 24/7/365 laat aanstaan. Watt keer 2.
                Last edited by Dirkkkuit; 29 July 2014, 09:58.

Comment

Je moet eerst berekenen hoeveel 1 watt kost per kWh (kilo watt uur)

Bevoorbeeld:
                  Lamp 600 watt x 90 dagen = 54000 / 1000 = 54 kwh per kweek
                  Met bovenstaande formule kan je het uitrekenen voor al je toestellen die je gebruikt in je kweekruimte en dan is het simpel

Je uitkomst van kwh x je prijs van je energieleverancier.
                  Dan heb je een schatting van het max. bedrag dat je dan betaalt.
                  Wil je echter het juiste bedrag weten dan zal je rekening moeten houden met de piekuren en daluren daar zit er ook een prijsverschil in.

En ook het lichtschema is belangerijk bv 60 dagen aan 18 uren en 30 dagen 12 uren.

Dus veel rekengenot en su6 met de kweek
                  Last edited by odyssee; 29 July 2014, 10:46.
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

Comment

Zeker Odyssee, als je het precies wilt weten moet je het idd zo doen. Maar dan moet je de papieren erbij halen en een rekenmachine. Mijn globale berekening geeft je een aardige schatting zo uit het hoofd. Voor een idee wat een kleine kweek kost per jaar of per oogst zal me een paar euro niets uitmaken. (rond de 125,- geeft me toch een aardig idee, of met 90 dagen 4 oogsten per jaar dus, 700 / 4 = 175 euro) Maar wil je het excact weten, niet mijn methode gebruiken nee.
                    Last edited by Dirkkkuit; 29 July 2014, 11:06.

Comment

Bedank jongens heeft me veel vooruitgeholpen !!!

Comment

Net nog even gekeken. KWH kost tussen de 0,201 en 0,222.
                        De originele berekening:
                        0,22x12uurx90dagenx0,7 (700 watt) = 166 euro
                        De snelle berekening, kan uit het hoofd:
                        700/4 (12maanden gedeeld door 3) = 175 euro.

Het is maar een stuk gereedschap die ik aanbied. Je bent vrij om te gebruiken wat je wilt uiteraard.

Comment

Echt bedankt het heeft me veel vooruitgeholpen nu ff bij al mijn ellectrische gereedschappen kijken en dan berekening maken want ik zou toch geen willen verlies maken

Comment

Heb je geen nachttarief ??

Comment

Maar ik vraag gewoon het maximum dan weet ik naar wat ik moet kijken als ik begin zal ik het vlug ontdekke wou gwn een soort maximum weten maar heb nu al heel wat berekeningen dat me helpen

Grtzzz

Comment

Bezig...
                              X