Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

electriciteit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: electriciteit

Je moet altijd verlies incalculeren. Anders ga je zo krampachtig te werk dat het niet meer leuk is. Je eigen gekweekte wiet is onbetaalbaar

Check ook de probleemtopics, beestjes en bladproblemen, dan kan je zien wat je tegen kan komen, en wat ook weer geld en tijd gaat kosten.

Het idee van even wat planten in de tent zetten, zoals ik in begin dacht, kun je vergeten.

Er komt zoveel bij kijken, daar schrok ik van. Maar nu vind ik het heel leuk om te doen.
    Allereerst, hygienisch werken ! Voeding, wat ga je gebruiken biologisch of niet ?
    Welke aarde ? Welke potten ? Kan ik de tent wel kwijt ? Maakt de afzuiger niet te veel lawaai ? Hoe ontkiem ik ? Help mijn zaadjes komen niet uit ? Het is te heet in de tent. Het is te koud in de tent. Mijn plantjes groeien niet etc.etc.
    Heel veel lezen dus. Je zal niet alles snappen wat geschreven wordt, dat deed ik als noob ook niet, maar lees ze nog eens opnieuw als je bezig bent en dan gaan de kwartjes vallen. Daarnaast leiden er meerdere wegen naar Rome, je kiest de manier van werken die het beste of het lekkerst bij je past. Soms stel je die bij.

Waardeer de al gegeven informatie op dit forum door veel te lezen en hierover na te denken. Het is erg verleidelijk om voor elke vraag een nieuw topic te openen, maar dat gaat de diehards op een gegeven moment ook irriteren, dus probeer dit te voorkomen.

Zelf vind ik de zoekfunctie hier niet zo handig maar google mijn vraag met 'jointje draaien' erbij, dan kom ik hier sneller bij de juiste onderwerpen.

Succes en heel veel kweekplezier !!
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Bedankt stemma inderdaad veel lezen dat wist ik al en deed ik al veel maar ik weet ook dat er nog dingen bijkomen hoor ik ben nu 18 en lees er al 2jaar over maar bijleren kan altijd en jij hebt gelijk soms snapje het echt niet maar dan moetje je verfijnen in de informatie dat probeer ik toch

Bedankt om me te helpen

Grtzzz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door phangngaone View Post
        Heb je geen nachttarief ??

Nee, het schijnt erg moeilijk te zijn om daar voordeel uit te halen. Moet je perse in de nacht wassen en drogen. Of misschien in jou geval een plantage runnen. Ik kweek buiten dus ik red het niet in de nacht. IK heb het om laten zetten naar continu stroom, kan ik wassen wanneer het mij uitkomt. Maar als je in de avond/nacht je lampen aan hebt kan je hier wellicht voordeel uithalen. Maar verwacht niet te veel verschil, het is bijna te verwaarlozen. Kwa berekenen in iedergeval wel.

Comment

Zoals Stemma het zegt er komt nog zoveel bij te kijken als je zelf kweek.
          Echt pas kan je weten nadat de oogst droog is en dan het uitrekent wat het je kost per gram.

Ik kom goedkoper uit met eigen kweek (4 plantjes) dan ergens te moeten kopen in een coffeeshop. En je heb dan ook het voordeel dat je 100% zeker bent met wat je rookt en dat er geen brol inzit.
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

Comment

Zou het soms niet goedkoper zijn om met een generator te werken?
            Mischien een domme opmerking want ik kweek enkel buiten maar het kan mischien een idee zijn om de kosten te drukken.

Comment

Een aggregaat levert per liter brandstof -benzine of diesel- hooguit 2 kW.
              [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
              mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

Aja , hmm ja en dan kost zo een aggregaat die meer kan geven waarschijnlijk teveel

Comment

leuk idee niemand die kweek met zonnecellen?
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

Comment

Heb ik ook nog zitten aan denken odyssee vroeger maar ik denk dan dat die panelen veel geld kosten als installatie of dacht je aan zo een kleine cel op een paal ofzo?

Ik heb wel zo een site gevonden met wat info http://www.budgetronics.eu/index.php...pagina&lang=NL

Comment

Je hebt een paar flinke panelen nodig om wat op te brengen. Tevens wil je opbrengsten opslaan of terug geven aan het energienet. Je wilt ook niet dat als het bewolkt word de lamp gaat knipperen of uit gaat. Een beetje uitgebreide installatie dus. Kortom een flinke investering. Goedkoop kweken bestaat dus niet. Alleen buiten.

Comment

Bezig...
                      X