Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn plantje heeft stipjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: Mijn plantje heeft stipjes

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Ik ben net nieuw op het forum en nieuw wat betreft wiet kweken.

    Aangezien ik niet het forum wil volspoelen met stomme vragen pas ik deze thread gewoon even aan.
    Steeds maak ik mijn nieuwe vraag groen en de oude rood. Echter zal ik wel eerst mijn best doen om het antwoord zelf op te zoeken.
    Ik ''bump'' de thread dan met ''Nieuwe vraag''. Ik hoop dat dit zo mag!



    Nieuwe vraag:

    Ik heb een klein tuintje achter me huis en ik woon in een bosrijke omgeving. Dus veel bomen rondom mijn tuin die elk steeds licht tegen houden. Maar steeds is er wel een mooi stukje tuin waar de zon bij kan. Na ongeveer 3/4uur is dat plekje weer verschoven.
    Nu is mijn vraag:
    Ik loop nu al 3 weken te klooije met grote potten welke ik steeds voor 3/4uur in een mooi stukje zon zet (dus zeg 3x per dag). Maar ik las ergens op het forum dat dit stress kan veroorzaken bij mijn planten.
    Is dit zo? En zo ja zal ik ze op 1 plek laten staan? Volgens mijn beginners kweekgedachte is meer zon goed...

    Over 3 weken begint mijn full time stage weer dus dan is het niet anders.


    Info planten: Northern Light Auto Flower van Dutch-Headshop eigenmerk. Ruim 3 weken oud.


















    Oude vragen:




    Ik heb nu 5 geweldige plantjes in mijn tuin maar nu krijgt eentje (zins vandaag) gele stipjes.
    Ik heb al wat gegoogled en kwam wat dingen over luisjes tegen maar die stipjes waren wat meer oranje van kleur.
    Wat is dit??

    Het kan zo zijn dat ik een hele stomme vraag stel maarja... Het is een wietplant Liever zekerheid.

    1.jpg2.PNG Bij het ingezoomde plaatje zie je duidelijk stipjes.



    Mocht je denken wat doet ie met al die stokjes. Deze gebruik ik tegen de wind.

    Groet,

    Luke
    Last edited by Helemaal Top; 5 August 2014, 19:25.

    #2
    Re: Mijn plantje heeft stipjes

    De wind waait gewoon tussen die stokjes door hoor!
    Deze stipjes zijn stipjes, ik kan het niet goed zien. Kan vanalles geweest zijn. Wat ik me meer afvraag; wat doet dat zwarte grind daar? Dat wordt super warm in de zon. En die stokjes mogen weg, als je die laat staan dan leert de plant zelf nooit hoe het is om een beetje wind te pakken. Dan blijft de stam zwak en zal ze omvallen als ze te hoog wordt. Wiet doet het al miljoenen jaren zonder stokjes best wel goed.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Mijn plantje heeft stipjes

      Ja dat klopt over de stokjes. Alleen ik was zo stom om ze binnen voor het raam te zetten de eerste 2 weken. Dus het zoeken naar licht heeft ze veel te lang gemaakt. (Kwetsbaarder).
      Over die kooltjes. Tja een maat van me kweekt al jaren en doet dit altijd, harstikke mooie planten. Goed voor de wortels zegt hij ofzo . Maar als jij zegt dat het te heet wordt dan haal ik ze gauw weg!

      Maar stipjes zijn stipjes zeg je. En ''geweest'' dus geen eitjes of wat dan ook? Ik ben echt dom wat betreft kweken. Gewoon een stomme stadsjongen met wat nieuw groen in z'n tuin XD.
      . ^^ Kwil het wel graag leren!


      Planten van maat met kooltjes:
      3.jpg
      Last edited by Helemaal Top; 1 August 2014, 19:42.

      Comment


        #4
        Re: Mijn plantje heeft stipjes

        spint (ongedierte)
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #5
          Re: Mijn plantje heeft stipjes

          Knoflook er onder leggen? Of is dat een fabeltje?

          Comment


            #6
            Re: Mijn plantje heeft stipjes

            En drie rondjes om de pot hinkelen met een hand op je rug.

            Check de helpdesk.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Mijn plantje heeft stipjes

              Oke ik ga ff zoeken op het forum. Ik hoop niet dat me plantje dood gaat

              Comment


                #8
                Re: Mijn plantje heeft stipjes

                Oorspronkelijk geplaatst door Helemaal Top View Post
                Knoflook er onder leggen? Of is dat een fabeltje?
                Dat heeft bij mij wel tegen spinnen en ander spul gewerkt, of ik ook spint had?
                De plantjes waren nog klein.
                Maar een teentje er onder leggen, werkt niet bij een plant van een meter......

                Water koken met daarin teentjes knoflook of teentjes klein snijden, en dan minstens een uur of drie, in het water laten staan.
                Ik deed dit in me planten spuit.
                Plant er mee afspuiten ( niet in de zon ) en als je goed doet, ruikt je plant dus naar knoflook.

                Snijd de knoflook niet zo fijn dat het je planten spuit kan verstoppen.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn plantje heeft stipjes

                  Top dankjewel ik ga van alles proberen

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn plantje heeft stipjes

                    succes

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn plantje heeft stipjes

                      Hi ,lijkt mij dat je plantje last heeft van spint,...ff onderkant van je blad controleren met een loep dan zie je vanzelf of je last hebt van beestjes (spint,luizen enz..)
                      mocht je last hebben van spint gewoon spuiten met biologisch bestrijdings middel tegen spint van Bayer ofzo is goed spul.

                      succes !
                      If You Don't Smoke It,Don't Grow It!

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn plantje heeft stipjes

                        Gister avond knoflook gekookt en dit over de plant gespoten. Gek genoeg heb ik de beestjes zelf nooit gezien.
                        Mochten ze het lef hebben om toch over mijn blaadjes te kruipen dan vermoord ik ze met Bayer anti spint

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn plantje heeft stipjes

                          je moet wel ook de onderkant van de bladeren goed inspuiten, anders heeft het geen zin.
                          Lets not criticize but legalize

                          Comment


                            #14
                            Re: Mijn plantje heeft stipjes

                            Nieuwe vraag

                            Comment

                            Bezig...
                            X