Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plantje komt niet boven aarde

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Plantje komt niet boven aarde

Teveel geklooi.

Pak een pot van 10L.
    Doe die vol met aarde. (vol = tot de rand)
    Steek een vinger een centimeter in de grond, trek je vinger eruit, laat het zaadje erin vallen, toedekken, en wachten.

Eventueel span je er een stuk plastic over tot ze boven is.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Idd QnQ zo heb ik het ook gedaan, binnen een week kwamen ze kijken.
      Waarschijnlijk helpt het ook een kwalitatief goede zaadje te kopen. Ik heb dit ook gedaan. Vond Royal Queen wel ok. Mag wat kosten maar ze komen wel uit en vrouw.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Example View Post
        Heb net uit nieuwsgierigheid toch maar even gekeken in de aarde en wat blijkt... Er is in die 7 dagen helemaal NIKS gebeurd.
        Ben helemaal terug bij af. Hij was prima ontkiemt alvorens ik heb in de pot deed. Heb 'm ook niet meer kunnen vinden in de pot dus tja, iemand een idee wat hier gebeurd zou kunnen zijn zodat het de volgende keer niet meer gebeurd?

Nu maar een autoflower bestellen denk ik.. Wil iedereen die me heeft geholpen wel heel erg bedanken.
        Weet je zeker dat het zaadje niet gewoon weggespoeld is ?
        Je schreef namelijk dat het erg hard regende.

Ik heb mijn zaadje binnen ontkiemt, en toen er iets boven de grond kwam meteen er mee naar buiten.
        Lets not criticize but legalize

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door System View Post
          Of een vogel oid? Je kunt ook langer wachten met je kiempje in de pot doen zodat als je haar plant ze al boven de grond uitsteekt.
          Dat zou ook kunnen ja, maar ik denk dat Gps gelijk heeft en dat het is weggespoeld door de (extreem) harde regenval de 1e en eerste paar dag(en).

Oorspronkelijk geplaatst door Ilikebigbuds View Post
          ik heb vaker verhalen gehoord van mensen die het zaadje niet meer terug konden vinden het zaadje kan uiteen gevallen zijn en dit is binnen een aantal dagen dezelfde kleur als je aarde geworden door het rotten waarschijnlijk. enige tip die ik je zou kunnen geven ga alleen nog zaden planten als je binnen wil kweken anders durf ik niet te zeggen of je het nog gaat halen om ze goed af te kunnen bloeien buiten... volgend jaar in mei beginnen ofzo dan kan je wat foutjes maken + ik zal je aanraden om volgende kweek wat meer zaadjes te bestellen zodat je altijd iets boven de grond krijgt waarmee je aan de slag kan
          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Teveel geklooi.

Pak een pot van 10L.
          Doe die vol met aarde. (vol = tot de rand)
          Steek een vinger een centimeter in de grond, trek je vinger eruit, laat het zaadje erin vallen, toedekken, en wachten.

Eventueel span je er een stuk plastic over tot ze boven is.
          Thnx voor de tip, zo zal ik het volgende keer aanpakken

Oorspronkelijk geplaatst door JOOP272
          moet steengrond geen stekgrond zijn
          Serieus? Ik heb van verschillende mensen gehoord dat ik zaai & stekgrond moest hebben. Vriend die ook buiten kweekt in deze tijd van het jaar gebruikt ook zaai & stekgrond. (we hebben dezelfde zak aarde gebruikt lol en zijn plantje is wel aan t groeien )

Comment

Wat voor mij lastig was toen ik begon, om de juiste vochtigheid te hebben.

Maar daar kan dat plastic goed bij helpen,
            Als je het goed doet, komt er condens water onder aan dat plastic te hangen.

Zo dra je iets boven de grond ziet komen, plastic weg halen.

Aarde goed nat maken, maar niet zeiknat, plastic erover en wachten.

Afhankelijk van de buiten temperatuur, binnen ontkiemen. de plantjes hebben in het prille begin toch geen licht nodig.
            Lets not criticize but legalize

Comment

Volgend jaar ga ik heel vroeg beginnen met twee zaadjes. Van de plant of planten die bovenkomt ga ik stekken van maken. Die kan ik dan, uitdelen aan familie, in eigen tuin zetten en in het wild uitzetten. Lekker op tijd, kan ik nog opnieuw beginnen als het mislukt. Ik denk ergens in maart.

Comment

mischien hebben de vogeltjes het zaadje te pakken gekregen ze zijn er dol op

Comment

Heb je ze na het ontkiemen met plastic folie in de zon gezet toevallig? Dit heb ik eens gehad en door ze na het ontkiemen in de felle zon te zetten en het folie erover zijn ze een soort van "gestoomd" zeg maar. Toen deden ze ook niks meer zeg maar. Btw, zaai&stek grond is prima hoor.

Succes iig!
                  Last edited by Polletje; 12 August 2014, 00:27. Reden: Taal correctie
                  1 a day keeps the doctor away

Comment

Bezig...
                  X