Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schone handen en schaar, in een handomdraai.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Schone handen en schaar, in een handomdraai.

    What she said !
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #17
      Re: Schone handen en schaar, in een handomdraai.

      Deze ga ik ook onthouden.
      Bij knippen met toprot brand ik de schaar direct op het fornuis.
      Om telkens snel door te kunnen knippen. Gebruik daarbij natuurlijk wel meerdere scharen.

      Comment


        #18
        Re: Schone handen en schaar, in een handomdraai.

        Ik maak me vingers ook altijd schoon met olijfolie, en dan precies zoals bella zegt.

        Komt omdat olijfolie en de harsdruppels beide hydrofoob zijn. Ze mengen niet met water. Een hydrofobe stof mengt altijd met een andere hydrofobe stof. Vandaar dat olijfolie met hars mengt (net zoals alcohol en butaangas).
        Dan wil je dit mengsel van je handen af krijgen. Dat doe je door zeepsop toe te voegen. Zeepsop is een emulgator, dat zorgt ervoor dat een hyrdofobe stof met een hydrofiele stof mengt (water is hier hydrofiel).
        Nou zeepsop erbij en je mengt het hydrofobe hars + olijfolie mengsel met het hydrofiele water door middel van een emulgator. Zo was je het er makkelijk af

        Comment


          #19
          Re: Schone handen en schaar, in een handomdraai.

          Klopt inderdaad. Al heb je ook nog wel te maken met de polariteit van het oplossmiddel. Hexaan lost volgens mij de boel nog beter op dan vetten of alcoholen. Of was dat alleen relevant als je geen chlorofyl in je extract wil. Anyway.

          Zit nu te denken, misschien is mijn schoonmaakalcohol inderdaad wel niet puur genoeg geweest. Zal wel 70% zijn. Ik krijg het er echt niet goed mee schoon. Al hou ik sowieso niet van alcohol op mijn handen. Zeker niet van die zooi die je niet mag drinken. Het trekt toch door je huid je bloed in.

          Binnenkort weer knippen, dus dan kan ik mooi alle tips proberen. Toch geweldig zo'n forum

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #20
            Re: Schone handen en schaar, in een handomdraai.

            We hebben geen lampenolie dus het is zonnebloemolie geworden. Werkte perfect. Stuk beter dan de alcohol. Al heb ik die ook gebruikt om het schaartje te ontsmetten als ik een top met rot had geknipt.

            Ik heb de schaartjes na het knippen ook in de vriezer gelegd, maar het was uiteindelijk net zo makkelijk om het de hash er gewoon meteen vanaf te krabben.

            Latex handshoenen ben ik niet aan begonnen. Krijg sowieso nooit zoveel spul op mijn handen. Probeer de toppen toch zo min mogelijk aan te raken en hou het bij het steeltje vast.

            Maar goed, gebruik van olie was een super tip. Bedankt!

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #21
              Re: Schone handen en schaar, in een handomdraai.

              Lauwe melk werkte bij mij ook erg goed... Van de vingers gin het er meteen af en de schaar even laten weken

              Comment


                #22
                Re: Schone handen en schaar, in een handomdraai.

                Net klaar met knippen op de zondag middag.

                en ja probleem met de schaar (handen niet heb handschoenen aan gehad) zodat niet iedereen morgen op me werkt denk die vingers zien er ook lekker uit zeg

                Geen lampen olie aanwezig hier in huis maar ga die tip van nachtje in de vriezer is proberen.


                BIZAR eigenlijk hoe alles te vinden is hier heh kwa info op JD

                WE ROCk GUYS AND GIRLS 4 real
                sigpic
                LED there be light

                Comment

                Bezig...
                X