Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buitenkweek binnen afbloeien onder 600 HPS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste buitenkweek binnen afbloeien onder 600 HPS

    Korting op 420shop
    Hallo, na wat rondsnuffelen op dit forum kwam ik nog vrij weinig ervaringen tegen van anderen m.b.t. het buiten opkweken en binnen afbloeien onder de lamp. Heb daarom een account aangemaakt om wat meer ervaringen te kunnen verzamelen om wat meer kennis op te doen. Ik heb nu onlangs mijn eerste kweekje White Widows naar binnen gehaald om af te bloeien onder een 600 watter om de risico's van diefstal en toprot tegen te gaan. Vraag me alleen af of dat nu heel veel gevolgen gaat hebben voor de opbrengst van de planten. Het zijn inmiddels 5 aardige dames geworden van 1.70m die ik met heel veel liefde koester. Met mooi weer mogen ze onder toezicht buiten spelen in de weekenden voor de extra zonnestraaltjes. Vraag me af of het af en toe buitenzetten met mooi weer niet teveel stress gaat opleveren en hoeveel het, in dit stadium, ten koste gaat van de opbrengst om binnen onder een 600 watter af te bloeien met dit formaat dames. Ze krijgen netjes hun eten elke dag en als de eerste toppen zichtbaar beginnen te worden, krijgen ze een extraatje erbij. Ik zou dan ook graag horen hoe jullie hierover denken en wat jullie ervaringen hiermee zijn. Alvast supertjes bedankt voor jullie reactie!!

    #2
    Re: Eerste buitenkweek binnen afbloeien onder 600 HPS

    Heb je deze al gelezen?

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...nnen-afbloeien

    Comment


      #3
      Re: Eerste buitenkweek binnen afbloeien onder 600 HPS

      Dank je wel phangngaone. Die heb ik idd al gelezen, maar kon er niet echt uit opmaken of je veel verlies gaat krijgen kwa opbrengst t.o.v. buiten afbloeien. Maar aangezien de zon al wat voorwerk heeft gedaan, kan ze daar wel mede op teren. Blijft wel de vraag over of het verstandig is om ze op mooie dagen buiten in de zon te zetten i.v.m. stress vorming

      Comment


        #4
        Re: Eerste buitenkweek binnen afbloeien onder 600 HPS

        de zon is altijd 100000x beter dan elke lamp die er op de markt is! maar het heeft inderdaad zijn risico's!
        voor stress gaat dat niet zo veel maken om ze buiten te zetten met de zon! zolang je je uren maar respecteert!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

        Comment


          #5
          Re: Eerste buitenkweek binnen afbloeien onder 600 HPS



          Als het nu echt kut weer wordt... regen regen regen... dan ben je binnen beter af denk ik.
          Maarja keuzes maken, altijd moeilijk he

          Comment


            #6
            Re: Eerste buitenkweek binnen afbloeien onder 600 HPS

            Lijkt me een goed idee! Als de temperatuurwisseling maar niet al te groot is.

            Comment


              #7
              Re: Eerste buitenkweek binnen afbloeien onder 600 HPS

              De planten kun je beter binnen houden.
              Jij bent de weerman en bepaald of t dag en of nacht is ect...
              Ze groeien vanuit hun positie naar de licht toe en dat verstoor je door ze naar buiten te brengen denk ik.
              De planten passen zich aan hun klimaat en omgeving.
              Hou ze binnen zou ik zeggen. Dat in en uit is ook niet handig ivm buren, gevolgen ect

              Mvg

              Comment


                #8
                Re: Eerste buitenkweek binnen afbloeien onder 600 HPS

                Gladiator, Ik heb ze nu een kleine week binnen staan en ze staan er zo lekker bij dat ik dat ook zo hou Ik zie mijn kinders genieten van de temperatuur en het kunstmatig zonnetje. Het is enkel wat moeilijk om de luchtvochtigheid naar beneden te krijgen omdat er zoveel groen nu binnen onder de lamp staat. Het lijkt wel een Jungle in die ruimte!! Heb er gisteren een elektrische ontvochtiger bij gezet, wat zo'n 10% scheelt. Hij moet wel hard werken bij mij Misschien toch maar de cv aansteken als het wat koeler blijft, dat zal ook schelen. Qua temperatuur kan de ruimte dat best hebben. Als de toppen straks echt aanwassen zal de luchtvochtigheid toch terug moeten naar max. 50%, minder is beter... Dat gaat een hele uitdaging worden! Het is iig heerlijk om ze te zien groeien en bloeien... Kan er uren naar kijken.... hihi.. Herkenbaar waarschijnlijk

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste buitenkweek binnen afbloeien onder 600 HPS

                  Van binnen naar buiten zou ik nooit doen! Maar wel van buiten naar binnen. Door de wint en alles wat je plant buiten meemaakt, produceer je een geweldig sterke plant. In je tentje kan je nooit zo'n sterke plant maken als buiten. Onmogelijk! Nou ja, zeg natuurlijk nooit onmogelijk haha. Maar als je buiten dus voorkweekt krijg je goede planten. Plus als je de plant bijvoorbeeld een maand buiten laat groeien. Dan nog een weekje in de tent en dan naar 12/12. Dan scheelt het al 3 weken.

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste buitenkweek binnen afbloeien onder 600 HPS

                    Je kan ook van je buitenplanten stekjes maken en deze binnen kweken. Je stekjes zijn gelijk aan je moeder en dan moet je zo geen grote plant naar binnen sjouwen.
                    Is maar een gedacht he.

                    Grtz.

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste buitenkweek binnen afbloeien onder 600 HPS

                      Hi leowel,

                      Ik zelf had ook last met dat hete weer maar je moet gewoon de afzuiger harder laten draaien en de inzuiger ook.
                      een dag of 2 voor je voeding geeft ruiken de plantjes niet zo sterk dan kan je ook even de kamer laten luchten door even de ramen te openen. Welk bloeiweek zit je leowel?
                      Want vanaf week 5 kun je per plant wel 4 grote fanleaves weg knipen en dan weer 3 dagen later de andere 3 per plant weghalen.
                      begin wel onderaan he.


                      hmmm wat weedfan zegt klinkt niet slecht, slim bekeken

                      Comment

                      Bezig...
                      X