Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Medekweker gezocht vlaanderen
Collapse
X
-
Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
-
Re: Medekweker gezocht vlaanderen
Heel simpel: als er bij jou een wietplantage op zolder wordt geconstateerd -er van uit gaand dat aan de vormvereisten is voldaan- wordt er proces-verbaal van het geconstateerde opgemaakt.
Dan hang je gewoon.
De gevolgen kunnen desastreus zijn en de meeste mensen raken hierdoor gestresst, ongeacht hun in de wet geregelde bescherming.
Uiteraard word je in dit kader als verdachte gehoord maar je bent niet tot antwoorden verplicht: het beste is je te beroepen op je zwijgrecht.
Maar of je nu wel of niet tekent of de plantage al dan niet op je zolder stond, is volstrekt onbelangrijk. Je kunt ontkennen tot je een ons weegt, maar het pv van bevindingen is -al dan niet geillustreerd met foto's- is een bewijsstuk.
Immers, als de rechtsgang afhankelijk zou zijn van een handtekening van de verdachte, dan zou niemand zijn handtekening zetten.
Als de verbalisanten het pv van bevindingen tekenen, is het een wettig bewijsmiddel.
Nergens staat dat de verdachte het pv moet ondertekenen.
Dat ligt anders bij een pv van verhoor: als je na het lezen van de inhoud van oordeel bent dat je verklaring niet juist is weergegeven, vraag je gewoon het pv aan te passen.
Doen ze dat niet, dan onderteken je gewoon niet.
En ondertekenen onder dwang lijkt me niet erg geloofwaardig: ik kan me niet voorstellen dat iemand in staat is mij met dwangmiddelen een handtekening te laten zetten.
Maar inderdaad, de discussie zoals thans gevoerd, gaat eigenlijk verder dan het antwoord op de vraag of het wijs is met iemand of met meerdere personen, die je leert kennen via internet, een strafbaar feit te plegen.
En als je toch zonodig wil samenwerken, doe dat dan met iemand die levenservaring heeft, een geestelijke hardheid bezit en bovendien intelligent is.
Een een ding moet niet uit het oog worden verloren: de wetgever biedt de burgers bescherming.
Maar de uitvoerders van de wet zijn niet allen integer.
Politie-agenten proberen vormverzuimen te verdoezelen en dekken elkaar.
Filmbeelden, die niet konden worden ontkend, waarin een dronken man, die niet meer kon lopen en door twee agenten verrot wordt geschopt en geslagen: de agenten handelden volgens de regels.
Officieren van Justitie lijden aan selectief geheugenverlies als ze hun ambt misbruiken en krijgen een andere standplaats, soms zelfs in een hogere functie.
Hoog geplaatste rechters proberen processen te beinvloeden (zaak Shipshol).
Een secetaris-generaal die serieus verdacht wordt van kindermisbruik wordt beschermd door ministers (Opstelten en zijn voorgangers) en zijn dure verdediging wordt betaald door het ministerie waarvan hij secretaris-generaal is.
Staatssecretaris Teeven heeft toen hij Officier van Justitie was een deal met een grote drughandelaar gesloten, die tegen een afkoopsom van 1 miljoen, ongeveer 10 miljoen zwart geld wit mocht wassen.
Alle mensen zijn gelijk (voor de wet), maar sommige mensen (gezagsdragers) zijn gelijker voor de wet dan andere mensen.Last edited by Kwasimodo; 31 August 2014, 19:50.[COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sonja1 View PostZoek een vriendin
Comment
-
Naar mijn oordeel is je reactie buitengewoon onnozel.
Ik weet donders goed dat ik met wiet kweken me bezondig aan een strafbaar feit en naar alle waarschijnlijkheid beseffen de andere forumleden dat ook.
Overigens, als je voor lul wil rijden -in een waarschijnlijk opgepimpte roestbak- en voor lul wil lopen met een rasta bivakmuts dan is dat je goed recht.
Net zoals het mijn goed recht is om altijd in een nieuwe auto te rijden uit de hogere klasse, die ik om de twee jaar inruil voor een nieuwe.
Volgens mij heb je net als de topic starter heel erg achter in de rij gestaan toen de hersens werden uitgedeeld.Last edited by Kwasimodo; 1 September 2014, 14:29.[COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
Comment
-
En wat mij betreft mogen dan ook alle dertien andere topics die door grinderke gestart zijn, worden voorzien van een slotje. Stuk voor stuk hebben ze -volgens mij- geen enkele toegevoegde waarde.
Want ik vermag niet in te zien, dat ingeval iemand een spaarlamp koopt, geholpen wordt met de opmerking "als je een lamp koopt, dan moet je ook een fitting en snoer kopen."[COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
Comment
Comment