Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belabberde wietplant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Belabberde wietplant

    Korting op 420shop
    Hallo vrienden

    Ik heb een plant en die ziet er slechter en slechter uit. De blaadjes krullen op en krullen naar onder naar binnen. Hij heet critical 2.0+ van dinafem, misschien is iemand wat met die informatie. Ik denk niet dat het slim was maar ik heb ze een week geleden een klein beetje meststof gegeven en een klein beetje calcium samen met een minischeutje azijn verdund met veel water om de ph wat te compenseren, ik heb geen ph meter dus ik heb geen idee hoe het daar mee zit. Het weer zat ook niet echt mee de laatste tijd dus is het anders door het afwisselende dagenlang slecht weer en soms een brandend warme dag? De plant staat in een soort buitenserre dus ik gebruik geen lampen ofzo.

    Wat moet ik doen om de schade te beperken?
    Heel erg bedankt!!

    Groetjes

    DSC_0096.jpgDSC_0094.jpg

    #2
    Re: Belabberde wietplant

    heb ze een week geleden een klein beetje meststof gegeven en een klein beetje calcium samen met een minischeutje azijn


    De foto's laten mooi alle problemen zien : Het klauwende blad betekend dat de pH compleet overhoop ligt.
    De krullende bladranden bovenin zeggen: man man man, wat is het heet, ik ga bijna van m'n stokkie.
    Het bolle blad onderaan zegt: pff, heej hallo, ik heb wel ff genoeg water heej, kheb geen zwemdiploma.
    Dat het blad ternauwernood 3 vingers kan maken zegt me ook dat ze lichtstress heeft.
    Lampjes in de buurt moeten uit tijdens de donkerperiode. Donker=donker.

    Wat te doen...tja...wat ik zou doen heeft een risico, maar hierin laten staan ook.
    Ik zou die hele pot in een emmer water gooien, en dan zo voorzichtig mogelijk alle aarde van de wortels weken.
    Daarna nog voorzichtiger de stervende zwaan in een 2x zo grote pot zetten met gewoon verse luchtig-licht-vochtige grond zetten.
    En dan op de knietjes bidden dat het weer goed komt.

    Heel voorzichtig allemaal, want elk haarworteltje dat je in dit stadium breekt is eigenlijk 1 teveel.
    Hierna hoef je minstens 4 weken niks anders te doen dan spaarzaam water geven.
    Om de pH aan te passen zonder meter, pak je 50/50 kraanwater/regenwater, da's voldoende.
    Niet gaan zitten stunten met azijn.

    In een serre is leuk, maar als de zon erop staat is het te warm.
    Geef je veel water, wordt de pot te warm, geef je weinig water, droogt ze uit.
    Het klimaat in een afgesloten serre in de zon is niet goed voor plantjes.
    Zet dan de deuren/ramen open, of zet ze buiten.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Belabberde wietplant

      Lijkt me een vrij goede uitleg . Zo uit het boekje!

      Comment


        #4
        Re: Belabberde wietplant

        Leuke post , dat doe je maar 1 keer ...

        En mooi antwoord, succes ermee!
        Rough! Rough! Arrrr..

        Comment


          #5
          Re: Belabberde wietplant

          Azijn gebruiken zonder ph meter, is natuurlijk vragen om problemen.

          Verder wat qnq zegt.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #6
            Re: Belabberde wietplant

            wat hebben we toch geluk dat en mensen zoals qnq zijn

            Comment


              #7
              Re: Belabberde wietplant

              je had gelijk, ik heb ze verpot op die manier dat je zei en ze beginnen er beter uit te zien!

              Heel erg bedankt

              Comment

              Bezig...
              X