Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Urban legend, or not? Groene verlichting in je kast stoort je planten of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: Urban legend, or not? Groene verlichting in je kast stoort je planten of niet?

    Korting op 420shop
    Nou, eventjes toch maar vragen want als ik t goed heb heb ik ut niet gevonden in de forum dus bij deze:

    Groene verlichting (led of wattanook) ik heb zo wel eens gezien en gehoord dat de vrouwtjes ut niet erg vinden al heb je dat dag en nacht aan staan... dus vandaar ook, iemand ervaring ermee of totally URBAN LEGEND...? Dus bedoeld voor in de nacht fase van je planten iets nog te kunnen fixe in je kast....

    Vanwege Smokindad's reactie heb ik QnQ een pm'tje gestuurd:

    ik had van iemand vernomen dat jij groene lampen had hangen in je kast, mijn vraag is dus:

    a) is dat zo en
    b) Hebben de planten er last van.... want ik heb zelf een 5 m led strip die ik graag erin zou willen hangen maar wil niet me oogst verneuken.

    En de antwoord was duidelijk:

    "Yeah, klopt, ik heb een groene lamp hangen.
    Het moet ook wel echt groen licht geven heh...dan hebben ze er geen last van.
    Maar ik laat 'm ook niet aan normaal. Alleen als ik er eens moet zijn als het licht uit is doe ik 'm even aan.
    In
    dit oude topic van me kan je 'm zien hangen."

    Dus bij deze, ga ik nu de poging doen om mijn 5 m Led strip op de hangen in mijn kast, en kijke wat er gebeurd. -(5 meter GROEN LED strip dus)-
    Indien er wat "raars" gebeurd, zal ik het in deze Topic zetten. En indien het werkt, ook.

    -----------------Wat ik nu geprobeerd heb qua de LED's (eerst 5 min, volgende dag 10, 30 min en dan 1 uur) Is er een conclussie gekomen dat het geen effect op de planten heeft, Althans geen merkbare!-------------------

    P.S QnQ had een groene -lamp-, geen LED. (edit: Foto's erbij, de ene foto waar het "blauw" is is door de kamera.... don't know why.) Maar zo ziet t eruit met een 5 m WATERPROOF LED van 12 volt 2.0A

    Special thanks to QnQ voor de reactie!

    grtz, Maka
    Attached Files
    Last edited by Makadian; 1 September 2014, 06:49. Reden: Niewe Info

    #2
    Re: Urban legend, or not? Groene verlichting in je kast stoort je planten of niet?

    Ben ook wel benieuwd. Lees er ook steeds verschillende verhalen over.

    He weet alleen nooit zeker of de mensen die er problemen mee hadden die niet ook gehad hadden als ze geen groen lampje hadden.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: Urban legend, or not? Groene verlichting in je kast stoort je planten of niet?

      tja, want ze verkopen ook zulke lampen "speciaal" bedoeld om te kwijlen op je planten in de nacht. Wil zelf alleen eigenlijk 1 malig het hebben, om te checken hoe de temperatuur enz op dit moment staat. nog geen automatische temp. regelaars in de kast. heb al 5 m led stripje klaarstaan, zodra ik er zekerheid van kan krijgen, maar da kan lang duren...

      P.S - ik ben zo'n freak ook die de hele dag in me hokkie kan zitten met n biertje erbij

      Comment


        #4
        Re: Urban legend, or not? Groene verlichting in je kast stoort je planten of niet?

        Als het goed is.. Heeft QnQ die in zijn kelder ook hangen.. Weet niet of hij die nog steeds in zijn kelder heb hangen.. Dus misschien maar even PM Sturen..
        Maar wat ik me er nog van kan terug halen hadden ze er geen last van..


        Maar hij had een groene lamp.. Je weet wel, met zo'n normale fiting.
        sigpic

        Comment


          #5
          Re: Urban legend, or not? Groene verlichting in je kast stoort je planten of niet?

          ha, bedankt, zal is ff een pm, tje sturen

          Comment


            #6
            Re: Urban legend, or not? Groene verlichting in je kast stoort je planten of niet?

            Vergeet niet het antwoord te vermelden zodat andere leden er ook nog wat aan hebben
            Veel gestelde vragen over het forum

            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #7
              Re: Urban legend, or not? Groene verlichting in je kast stoort je planten of niet?

              Was in de planning
              Moet toch wat contri....uuhh... contributeren? aan JD.NL

              Comment

              Bezig...
              X