Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lollipopping?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Lollipopping?

Korting op 420shop
    Heb momenteel een buitenplant en wil deze week eerst gaan lollipoppen en m dan dan in de bloei zetten.......
    Ik las dat lollipopping je grotere toppen opleverd......maar daarbij haal je er ook goede takken af,waar toppen aan komen.........kan ik niet beter de plant uitdunnen?
    De goede takken laten zitten.....of moet je altijd 1/3 vd onderkant verwijderen?
    En de 1 zegt dat het in de groei moet,maar de ander zegt weer dat het in de bloei ook nog wel kan(eerste 2 weken)
    Iemand ervaring?

mvg

Bompe198120140831_140712.jpg

Re: Lollipopping?

bij het lollipoppen zou ik niet te fanatiek zijn met fanleaves wegknippen, en gewoon de top cola's en een mooie 2e laag toppen proberen over te houden zodat ze allemaal genoeg licht krijgen. aan je foto te zien zit je nog in de groeifase, dus ik zou zeggen zo snel mogelijk beginnen dan kan de plant zoveel mogelijk energie in de toppen stoppen wanneer deze begint te bloeien! succes ermee!

Grtz Bigbud
    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Lees ook dat de kans er is dat ze in de stress kan schieten en/of zelfs hermafrodiet kan worden........maar ga het denk ik wel proberen....thanks voor je reactie!!!grz

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Heb nog ff wat filmpjes op youtube gekeken,kan toch niet slapen........ga ze wel lollipoppen,althans de onderste dunne takjes......laat de fanleaves wel zitten....zag dat je ze ook een btje aan de kant kunt drukken ipv afknippen......zodat de onderste toppen alsnog wat meer licht krijgen......en de bladeren schijnen de top ook juist te voeden hoorde ik in een filmpje......btw:wist niet eens wat fanleaves waren,maar ben dankzij je info toch al weer een paar stappen verder gekomen!!!Top!!!grz

Comment

Dat heeft toch niks met lollypopping te maken, dat is gewoon dieven.

Voor je 100 open wonden op je buitenplant gaat maken zou ik daar nog eens over nadenken en misschien nog wat meer info verzamelen.
        Elke wond aan de plant staat open voor de sporen van toprot dus liefst haal je helemaal niks weg.
        Toprot is een schimmeltje dat door de lucht zweeft, op zoek naar plaatsen waar het een plantje kan binnendringen.
        Dieven doe je buiten liefst tijdens de groeiperiode (juli-augustus) mits de temperatuur boven de 20 graden is.
        De toprot-schimmel is bij temps boven de 20 graden veel minder actief.
        Ze voelt zicht het lekkerst tussen de 10 en 20 graden en is dan het volop aanwezig in de lucht.
        En dat is niet de enige...Meeldauw is ook zo'n schimmeltje en dringt ook IN de plant op plekken waar je blad of takjes afknipt.

Lollypopping is als je bijvoorbeeld 25 plantjes in 3L potjes op een vierkante meter zet.
        Die staan zo dicht op elkaar dat ze elkaar gaan beconcurreren om het meeste licht te krijgen waardoor ze vooral in de lengte groeien en weinig zijtakjes ontwikkelen.
        Die laatste zijtakjes dief je eventueel nog even weg en dan krijg je allemaal kleine lollies die 10-20 gram wiet opleveren.
        Lollypopping levert dus veel minder wiet per plantje, maar omdat je veel meer plantjes hebt komt het aan het eind weer goed.
        Voor een hobbykweker minder interessant, want als de Wet op visite komt heb je liever 3 plantjes dan 25.
        Met 25 plantjes, een lamp erboven en voeding wordt je namelijk be(ver)oordeeld als professioneel kweker.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Kijk das nog is een deftige uitleg
          God was never on your side..

Comment

@QNQ bedankt voor de uitgebreide toelichting waar ik het over had was idd gewoon dieven.. af en toe zit ik teveel verslagen door elkaar te lezen en ben ik niet heel oplettend meer :p en dan op dat tijdstip, onder invloed ^^
            https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Bezig...
            X