hallo iedereen,
Ik heb uren zitten te zoeken en zitten te lezen maar ik kom er niet wijs uit.
Ik heb 4 cheese vission zaadjes ontkiemd. Toen de zaadjes zo ver waren ben ik in het tuincentrum zo een broeikasje, stekkenpotgrond en startblokjes gaan halen.
ik heb de startblokken water gegeven met water dat een ph had van 5.6 en hier hebben ze zig mee vol gezogen. Hierin heb ik de zaadjes gedaan en voorzichtig en luchtig afgedekt.
ze staan nu in een kamertje van 22 graden en het kasjes is al goed beslagen.
dadelijk zullen de eerste mini stekjes tevoorschijn komen, en daar zit ook mijn twijfel hoe ik dan moet handelen.
In de gowshop kreeg ik het advies om ze onder een TL lamp te zetten maar het klinkt raar die heb ik niet in huis.
Nu lees is dat een 23 wat warm-white spaarlamp ook goed kan zijn om je mini stekjes op te trekken.
Ook lees ik weer ergens dat mensen ze meteen onder de hps lamp zetten maar dat dit indderdaad minter voordelig is.
TL lamp is dus bij mij uitgesloten.
ik vraag mij af of zo een 23 wat lampje wel voldoende is??
en als ik mijn 250 wat lamp hoger hang kan ik ze dan meteen onder de lamp zetten of is dit overkill ??
ik weet dat hier de nodige toppic over zijn en ik heb er heel veel gelezen maar ik kan zelf geen beslissing maken van wat nu het beste is.
tevens zal ik ook even mijn set-up er bij zetten:
MAMMOTH CLASSIC 60
ELT 250W PHILIPS SON TPIA LAMP
SPIEGELKAP
S VENT BUISVENTILATOR TT125
CAN 1500PL KOOLSTOFFILTER
ALU4U 0127MM 2 METER 2x
GARDEN HIGHPRO THERMO
CLIP FAN 3 STANDEN INC VOET
CLI-MATE FAN CONTROL
THERMOSTAAT
2XAANSLUITSNOER MET STEKKER
VICTOR KETTING
4XS HAAK
4X 11 LITER POT
PH METER
EC METER
BUISVANTILATOR VOOR DE AANVOER VAN VERSE LUCHT
POTGROND VAN GROWSHOP 3 WEKEN VOEDING LICHTE MIX
KLEIKORRELT VAN POKON VOOR ONDER IN DE POT
misschien had ik zelf het antwoord kunnen vinden. Maar na het enorm misslukken van mijn vorige oogst van 19 planten met een opbrengst van 60 gr wil ik het nu goed doen.
ik kweek nu ook alleen voor mijn eigen gebruik. En ik heb geleerd van mijn vorige fouten.
hopelijk kan iemand mij helpen,
Ik heb uren zitten te zoeken en zitten te lezen maar ik kom er niet wijs uit.
Ik heb 4 cheese vission zaadjes ontkiemd. Toen de zaadjes zo ver waren ben ik in het tuincentrum zo een broeikasje, stekkenpotgrond en startblokjes gaan halen.
ik heb de startblokken water gegeven met water dat een ph had van 5.6 en hier hebben ze zig mee vol gezogen. Hierin heb ik de zaadjes gedaan en voorzichtig en luchtig afgedekt.
ze staan nu in een kamertje van 22 graden en het kasjes is al goed beslagen.
dadelijk zullen de eerste mini stekjes tevoorschijn komen, en daar zit ook mijn twijfel hoe ik dan moet handelen.
In de gowshop kreeg ik het advies om ze onder een TL lamp te zetten maar het klinkt raar die heb ik niet in huis.
Nu lees is dat een 23 wat warm-white spaarlamp ook goed kan zijn om je mini stekjes op te trekken.
Ook lees ik weer ergens dat mensen ze meteen onder de hps lamp zetten maar dat dit indderdaad minter voordelig is.
TL lamp is dus bij mij uitgesloten.
ik vraag mij af of zo een 23 wat lampje wel voldoende is??
en als ik mijn 250 wat lamp hoger hang kan ik ze dan meteen onder de lamp zetten of is dit overkill ??
ik weet dat hier de nodige toppic over zijn en ik heb er heel veel gelezen maar ik kan zelf geen beslissing maken van wat nu het beste is.
tevens zal ik ook even mijn set-up er bij zetten:
MAMMOTH CLASSIC 60
ELT 250W PHILIPS SON TPIA LAMP
SPIEGELKAP
S VENT BUISVENTILATOR TT125
CAN 1500PL KOOLSTOFFILTER
ALU4U 0127MM 2 METER 2x
GARDEN HIGHPRO THERMO
CLIP FAN 3 STANDEN INC VOET
CLI-MATE FAN CONTROL
THERMOSTAAT
2XAANSLUITSNOER MET STEKKER
VICTOR KETTING
4XS HAAK
4X 11 LITER POT
PH METER
EC METER
BUISVANTILATOR VOOR DE AANVOER VAN VERSE LUCHT
POTGROND VAN GROWSHOP 3 WEKEN VOEDING LICHTE MIX
KLEIKORRELT VAN POKON VOOR ONDER IN DE POT
misschien had ik zelf het antwoord kunnen vinden. Maar na het enorm misslukken van mijn vorige oogst van 19 planten met een opbrengst van 60 gr wil ik het nu goed doen.
ik kweek nu ook alleen voor mijn eigen gebruik. En ik heb geleerd van mijn vorige fouten.
hopelijk kan iemand mij helpen,
Comment