Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

binnen kweek sativa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    binnen kweek sativa

    Korting op 420shop
    hoi iedereen, ben nieuw op dit forum en heb enkele vragen over mijn eerste kweek
    ik heb mezelf al zoveel mogelijk informatie opgehaald omdat ik het ook tegoei wil doen, maar tevens simpel

    ik heb zaadjes van een bevruchte sativa plant, nu ga ik er al 2 laten ontkiemen.
    de sativa groeit meer in de hoogte heb ik gelezen en ik wil ze dan ook zo klein mogelijk houden, ik heb namelijk een kast van 1m hoog, 1m breed en 54cm diep.
    nu moet ik natuurlijk de lengte van de pot en lamp bovenaan eraftrekken. dat is mijn volgende vraag, hoe groot moet mijn pot nu juist zijn, ik ga mijn plant al
    zowiezo toppen en de hoofdtoppen ombuigen maar ik dacht, kleinere pot, kleinere plant? ik heb namelijk niet veel plaats, wat is nu de ideale grote voor een pot met een plant in die pakweg 60 cm groot is

    is dit mogelijk met een sativa in deze beperkte ruimte, alsook is het mogelijk om gewoon universele potgrond te gebruiken en enkel water te geven ik vermoed van wel? het is namelijk voor mij nu ook niet mogelijk om professioneler te werk tegaan ik weet dat voeding en andere zaken beter zijn voor de kwaliteit en opbrengst. het is tenslotte mijn eerste kweek

    verder nog een kleine vraag over het licht, aangezien het om 2 planten gaat in een kleinere ruimte wat is dan het beste led of gewoon, en in hoeveel watt?
    dit was het voor nu

    alvast bedankt mvg daniel

    #2
    Re: binnen kweek sativa

    veel van je vragen zie je zo beantwoord als je eens wat kweekverslagen leest.

    De beste oplossing is om te scroggen (verslagen zat...), zo kun je grote potten gebruiken...
    voeding zou ik toch gaan meegeven, ivg met wat het kost tov je opbrengst.

    klik even op m'n Jack Herer scrog verslag in m'n handtekening en anders in de micro- of de binnenkweek afdeling van dit forum vind je alles wat je zoekt....
    Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
    Jack Herer in scrog
    The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

    Comment


      #3
      Re: binnen kweek sativa

      Inderdaad, veel info is reeds beantwoord in de beginnerssectie.
      Als voeding kun je altijd kijken naar alternatieven uit de supermarkt of tuincentra. Die zijn vaak tientjes goedkoper dan voeding uit de shop, vooral voor zulke kleine hoeveelheden. Kan dan ook prima met normale potgrond.
      Alleen de verlichting; LED is duurkoop, en levert niet meer op dan een spaarlamp. Het voordeligste is om een T-neon systeem te kopen, maar ik weet niet of dat past in je hok. Volgens mij heb je datsoort verlichting compleet voor ongeveer 60 euro.
      Maar voordat je zomaar zaad van een brevruchte plant gaat ontkiemen; hoe komt dat zaad in die plant?
      Als dat door een herma komt, dan heeft het weinig zin om nu al geld te stoppen in een kweekje, het levert toch weinig op. Dan kun je beter een tijd sparen en dan nieuwe (veilige) zaden kopen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: binnen kweek sativa

        Bedankt voor de reacties. Ik ga me nog wat verdiepen op het forum.
        @LR2 het zijn zaadjes van een bevruchte plant

        Gr

        Comment


          #5
          2014-10-04 20.07.50.jpg2014-10-04 20.32.51.jpg2014-10-04 20.33.17.jpg2014-10-04 20.33.56.jpg

          Comment


            #6
            Re: binnen kweek sativa

            400W HPS met 8545 lm ?
            300W HPS met 4650 lm ?

            400W HPS = 55.000 lm, dus ik gok dat je het niet over HPS hebt.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X