Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tentje 120x120cm 2m hoog 6 planten --> toppen ofniet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Tentje 120x120cm 2m hoog 6 planten --> toppen ofniet

Of een heel scherp mesje zoals een stanley mesje bevoorbeeld althans dat is mij verteld. Idd liever geen schaar te gebruiken.

Ze gaan goed iedergeval :thumbup:

Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk

Comment

Tentje 120x120cm 2m hoog 6 planten --> toppen ofniet

Ik heb het twee keer keer met een nagelschaartje(echt zo'n schaartje, niet zo'n klipper) gedaan. Geen problemen gehad.

Weken groei is de dag vanaf ze boven de grond zijn tot nu.

Comment

JD!!!! Ze maken hier reclame. Dat mag niet.

Comment

image.jpgimage.jpgZe zijn nu 2weken half in groei
          ik heb de sleestack ook getopt omdat hij al een te grote voorsprong geeft op mijn andere 6 kleintjes

probleem zie foto : er dit plantje stond droog direct 400ml water met voeding gegeven en vita race zal hij erdoorkomen? Heb wat bladeren die dor waren afgeknipt langs onder
          Last edited by growitnice; 18 November 2014, 18:42.

Comment

die planten zien er goed uit! dat rimpelige is niet erg, wanneer je een blad eraf knipt heeft de plant een zonnepaneeltje minder om energie op te vangen, niet doen dus;p

Comment

doe zo verder, ladies zien er goed uit

Comment

Ben benieuwd wat de Sleestack gaat doen nu je haar getopt hebt.
                Voor de rest ga zo door.
                Wanneer gaan ze onder de hoogte zon?

Comment

Hele scherpe schaar volstaat prima om te toppen ? Ontsmet deze wel altijd zowel voor als na gebruik met bv alcohol.

Fimmen geniet weer mijn voorkeur, je hebt zeker gelijk dat het een flut stammetje kan opleveren. Echter kan je ook meer als 3 takken krijgen er door. Daarbij zal de plant de energie verdelen, en ik heb gemerkt dat fimmen minder rot geeft dan toppen.

Op je eerste foto heb je een wat groter stuk af geknipt, persoonlijk zou ik voor toppen/fimmen nooit zoveel weg halen. In het midden van dat grotere stuk zie je langs de grotere bladeren aan de zijkant in het midden een nieuw stuk groeien. Dat stuk haal je bij toppen weg, bij fimmen laat je 1/3e staan.

Comment

Thanks voor alle info.
                    ik laat ze nu nog een week of 2 in groei dan denkik de 600 te gebruiken en op 12/12 te gaan
                    Attached Files
                    Last edited by growitnice; 23 November 2014, 12:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iemand uit de buurt View Post

Op je eerste foto heb je een wat groter stuk af geknipt, persoonlijk zou ik voor toppen/fimmen nooit zoveel weg halen. In het midden van dat grotere stuk zie je langs de grotere bladeren aan de zijkant in het midden een nieuw stuk groeien. Dat stuk haal je bij toppen weg, bij fimmen laat je 1/3e staan.
                      Ja, das wel de bedoeling van te toppen Ik heb het vaak zo gedaan en dat leverde altijd de mooiste planten op. Met 3 internodes (6 zijtakken) die elk even lang waren. Plantje van nog geen 65 cm hoogte, kwam wel vlotjes 60 gram af. Je knipt nu een internode extra weg ja, maar dat is nu net de bedoeling.

Wat fimmen/toppen te maken heeft met toprot? Lijkt mij eerder gewoon toeval.

Comment

Iemand ervaring met 16 plantjes in 11l potten in 120 tent en zo ja is het dan beter om niet te toppen/ fimmen. Of juist wel ?

Comment

Dat had je toch al gedaan?
                          Mooiste is overpotten in 15 of 18 liter paar dagen nog 18/6 onder 600 Watt en dan 12/12.
                          Mijn keuze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
                            Dat had je toch al gedaan?
                            Mooiste is overpotten in 15 of 18 liter paar dagen nog 18/6 onder 600 Watt en dan 12/12.
                            Mijn keuze.
                            Ja nu heb ik 7 plantjes staan allemaal getopt maar moest ik mijn tent vol zetten met bvb 16 Plantjes in 11l of 15l zou ik ze dan ook nog toppen of is het dan better afblijven en 16 keer elk 1 mooie top omdat ik toch In de hoogte kan met mijn 2m hoog ?

Comment

Met indica's zeg ik niet toppen met meer sativa kan.
                              Maar als je de tent op die manier vol zet zou ik ze gewoon laten groeien.

Comment

Ok thanks

Comment

Bezig...
                                X