Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig bij het aansluiten van Apperatuur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Hulp nodig bij het aansluiten van Apperatuur

Helaas heb ik dat al eens mee moeten maken Weedfan , en idd Veiligheid gaat bij mij voor alles en ik probeer dan ook zoveel mogenlijk eerst te lezen , doorte nemen, opme in te laten komen, dan nog eens te lezen , evt vragen stellen zoals vandaag, en daarna de dingen te doen als ik cker van me zaak ben, maar ik snapte je punt zo ie zo als je met stroom bezig bent ongeacht of het nou een lampje is van 40 wat of 600 , neem en volg de juiste stappen dan zal je er langer van plezier hebben.

Ik ben zeker blij met alle info die jullie me hebben gegeven , weet er nog niet veel van maar ben snelle leerling .

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Andere vraag, Hoogte en lengte ,Diepte van de kast, Wegens beperkte ruimte had ik in gedachte 1m25 lang 85cm diep 2m35cm helaas bij het stukje 2m loopt het dak de rest van de 35 iets schuin en meer naar de rechter kant plaatsen van het hok gaat niet. wat zijn jullie gedachtens, adviezen hier op , want hoor erg veel verschillende meningen en tja he hoe meer ik leer des te beter

Comment

Hoe groter hoe beter.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hahaha ja dat waren me ondervindingen ook al , helaas is de kamer vrij klein, zal max miss 3a 4 centimeter bij de 85 kunnen en de 2,35 naar 40 45 en dan houd het ook echt op hahaha , dus Hoe groter hoe beter gaat hier niet op ja of ik moet me woonkamer gebruiken maar dan kan ik net zo goed ipv 1 naar 4 of zo gaan of mer hahaha dus nee 1 is ffe voor start genoeg , maar wat ik er eerder mee bedoelde , zijn er nog dingen bij die afmetingen waar ik ffe extra aandacht aan moet besteden bvb afstand van de planten met zo een klein hok en stand van clip fan en de betreffende afzuiger die ik heb , las al dat het aanzuig gat van de frisse lucht groter moest zijn dan de afzuiging naar de filter, maar had ook gelezen en dat stond me wel erg aan een dubele bodem te maken met daar in de inblaas slang op de grond en gaten op de tussen bodem plaat zodat de plantje even mooi de versprijding van het lucht krijgen en dan boven de afzuiging naar de koolfilter .

is het op die manier te doen? moet het gat van de aanzuiging lager hangen dan de afzuiging , en is het handig om een clip fan richting de lamp zelf te richten of juist niet,

denk dat als ik deze vraagjes beantword heb , wel flink verder aan de bak kan om de balken te zagen en de spullen te halen die ik nog niet heb liggen zoals de zwart/wit folie en de schroeven en hoekprofieltjes en katrolletjes voor de hoogte te stellen van de lamp
        :0 , hoe leert met in een dag ffe hoe je begin maakt om te starten whaaahhah , jullie helpe en eigenlijk de hele site al me perfect .

Comment

Katrollen voor je lamp?
          Voor een paar euro koop je 20 meter Victor ketting in de bouwmarkt.
          Daar kun je ongeveer alles mee ophangen -de lampen, de afzuiger, het koolstoffilter- aan een paar schroefogen en schroefhaken.

Zwartwitfolie: witte grondverf van de Action voldoet prima.
          Last edited by Kwasimodo; 6 November 2014, 15:17.
          [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
          mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

Dat had ook gekend , maatje van me had nog 2 fiets katrollen liggen ,scheeld ook weer

Vanaaf maar eens aan de slag met het frame te bouwen en zal er pics van maken voor de geen die toch t wilzien hoe t gaat worden.

ik ben toch van gedachten veranderd over de ruimte indeling , het probleem bij mijn flat is dat ik op de bovenste woning zit met een schuin aflopend dak hierdoor is mijn ruimte erg beperkt en had ik dacht ik maar 1m25 lang 85cm breed 2m35cm hoog te kunnen benutten maar na ffe puzelen en wat meten en uitleggen van de spullen heb ik het nu anders bedacht , en graag hoor ik jullie mening hier over . het hok zou nu max 2,30 m van het schuine dak tot de deur kunnen worden en dan 1m20 breed en de volledige hoogte tot het plafon , dan zou ik de balken van het schuine dak kunnen gebruiken om daar de afzuiger aan te hangen en die via het kantel raam naar buiten te richten.dat houd dan ook in dat of de filter tegen het dak komt te hangen ,bnnen of buiten , hier graag jullie gedachtens over, graag..... de aanzuig van de frisse lucht wou ik dan van de onderkant van het kantelraam naar de dubbelebodem laten lopen via een opening aan de onderkant van de kant. Maar hiet dus het volgend puntje , dit zou dan inhouden dat ik een deur of opening aan de rechter zijde van het hok bij de deur zou willen maken, snappe jullie mijn gedachten? hiermee heb ik wel het Groter is Beter ...

Comment

Je hebt dus de ruimte om een ruimte te maken met de maten 120x120x230 ? Hier kun je met gemak een filter in jou ruimte kwijt, wat ik zelf als prettig ervaar.

Voordeel met die zolder balken = dat ze echt veel gewicht kunnen dragen. Dus daar kun je echt wel je afzuiger aan ophangen. Direct naar buiten richten zal in winter een nadeel kunnen zijn, sneeuw op daken en warme lucht er tegen aan blazen.... Is er geen oud schoorsteen kanaal waar je de slang in kan krijgen..?

Frisse lucht aanzuigen is geen probleem, bedenk wel dat het koude lucht zal zijn. Je hebt liever niet al te koude lucht direct je ruimte in, verwarm je potten bijvoorbeeld ? Is je zolder geisoleerd ? Als je potten en daarmee de wortels verwarmd zijn in de nacht modus, zal je merken dat de temperatuur in je ruimte best wat verder mag zakken.

Extra deur is zeker waard, hoe beter bereik je zelf naar je dames hebt hoe beter je ze kunt onderhouden en verzorgen. Groter hok is je klimaat makkelijker in orde te krijgen en te behouden.

Ik zelf ben ook begonnen op een zolder, met een tent van 120x120x200cm. Ook deze zolder heeft een schuin gedeelte, maar was erg slecht geisoleerd. Dus was ik er snel klaar mee Liefst zou ik een grote kelder bezitten, de koelte maakt het kweken makkelijker.

Comment

Net pakketjes binnen gekomen, Koolstoffilter De verkeerde jammer genoeg , deze heb een mondings gat van 25cm en me afzuiger heeft 12cm dus zal m of terug moetten sturen of een slang moetten gaan verkleinen naar 12cm ... .... ,,,,, vervelend. en ook is de 3kg automatische blusser binnen gekomen.

Comment

Verloopstukken. (heb je ook weer extra slangenringen nodig)
                  Of filter terugsturen.
                  Had je wel de goeie besteld ?
                  Welke shop ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Succes

Comment

Hij is voor me besteld door die vriend waar ik de rest van gehad heb.. en ik kreeg het thuis gestuurd, maar die hem besteld had had t verkeerd door gegeven , is opgelost. morgen haald hij hem op en gaat hij er mee terug om hem om te ruilen.

Comment

Goed opgelost

Comment

Nou we zijn door enige vertragin begonnen met het bouwen. maar nu kom ik met het volgende.. het deurtje/opening hoe kan ik deze het beste maken >?
                          Heeft iemand een voorbeeld , of uitleg?

Gisteren is dan ook de juiste Koolfilter binnen gekomen.

Comment

Schuif deur idee waardeer ik enorm, doordat je minder ruimte kwijt bent met openen. Wat weer als voordeel heeft dat ik een kastje er heb neer gezet met alle spullen die nodig zijn, aangezien je de ruimte zo goed mogelijk wilt inrichten. Mijn voorgroei hok is afgebroken aangezien ik een dp90 koos om in voor te groeien, met een tent heb je minder ruimte verlies als je de deur moet openen.

Misschien handig om de voor en nadelen van een systeem te noteren, zodat je een afweging kunt maken welk systeem beste bij jou past.
                            Denk aan een normale scharnier bevestiging, een hang systeem, schuif systeem, rol kast deur idee... Rits/klittenband zal ik maar niet opperen aangezien je zelf aan bouwen bent en er betere manieren zijn dan een rits of klittenband om een deur te maken.

Een echt concreet voorbeeld heb ik niet, wil best mee zoeken om te kijken naar een bouw tekening: wel fijn als je zou weten welk soort systeem je wilt.

Comment

20141112_131534.jpg

recht in de hoek heb ik mijn afzuigings gat gemaakt , niet te zien op de foto maar hij zit er , en dan wou ik het inlaat gat links achter maken en de slang van het raam via dat gat naar een dubbele bodem maken , of hebben jullie een ander id

links achterin komt nog een balk naar de schuine dakbalk, die zie je schuin liggen en de rest van de balken liggen links maar die zie je niet. voor een ieder die denkt verstevig m even meer , dat was ik wel van plan , maar daar wil ik pas aan gaan als ik weet wat voor deur systeem ik ga nemen.

Comment

Mooi hokje, ziet er strak uit.

Die dubbele bodem is wel slim, gezien de voordelen die dit bied.

Deur... Ja ik zou dan toch voor een scharnier verbinding gaan gezien je ruimte. Tegen overgesteld plaatsen zodat beiden deuren open kunnen is het overdenken waard. Hoew je dit het beste kan doen, zal aan de mening van een persoon liggen.

Ik zelf zou de deur middels een scharnier verbinding vast maken. Echter zul je de deur zo moeten laten invallen, dat je geen kier hebt waar licht door kan. Denk aan een sponning alleen dan omgekeerd. ( balkje maken en die monteren zodat het licht in je ruimte blijft )Triplex/multiplex kan een mogelijkheid zijn, mdf is in mijn optiek wat beter om een deur te maken. Deze zou je nog kunnen bekleden met piepschuim voor het isolerende effect. Deur is kwestie van op maat zagen, scharnieren bevestigen ( 2 liever 3 ) en netjes afwerken... Het is een plaat, meer is een simpele deur niet toch ? Je kunt kijken bij je plaatselijke kringloop bedrijf of er nog een deur is die voldoet aan je afmetingen. 120x200 is niet echt een standaard deur maat Praxis/gamma kunnen vaak mdf platen op maat zagen, al is vervoer dan weer een 2de. Ik zou voor de latjes hard hout gebruiken, aangezien deze wel wat te voor duren krijgen door het gewicht van de mdf plaat. Een bestaande scharnier bevestiging in je huis kan helpen om een beeld te krijgen.

Gezien het feit dat je een dubbele bodem wilt, is misschien een lade handig voor het bereik in die ruimte als het nodig mocht zijn... ?

Sinds gister is er een wet aangenomen die GrowShops strafbaar stellen voor de verkoop van, in hoeverre de GrowShops hun deuren sluiten is nog niet duidelijk. Er is een koninglijk besluit voor nodig zoals ik begreep. De wet is aangenomen, dus wees slim en wacht niet te lang met wat extra spullen aanschaffen nu het nog kan...
                                5 Wietplanten kweken legaal? Informatie over het drugsbeleid en wetgeving in Nederland en België

Comment

Bezig...
                                X