Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig bij het aansluiten van Apperatuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: Hulp nodig bij het aansluiten van Apperatuur

    Korting op 420shop
    Beste mede kwekers,


    Deze Beginneling (total noob) heeft wat vraagjes aan iederen die mij hier een duidelijk antwoord over zou kunnen geven.

    Onlangs heb ik van een kennis een Dimbal 600wat Evsa + 600W t son lamp + Davin DV-12 + VoiBox81 + CLI-Mate controll + Ruck RK 125
    gekregen, op zich zelf een aardig kadoo dacht ik nou is mij dus alleen niet duidelijk of ik de VoiBox met 2 ingebouwde 16A schakelaars kan aansluiten op mijn bestaande groepenkast die van zich zelf al 16A zijn per groep of dat het wel kan maar met 1 schakelaar op 1 groep en de andere op een andere.

    Tevens zou ik graag advies wat ik op welk apperaat kan aansluiten en wat juist niet.

    Groet
    Pegelaar

    #2
    Hulp nodig bij het aansluiten van Apperatuur

    Waarvoor wil je die VoiBox gaan gebruiken? Volgens mij heb je aan die Davin genoeg om 1 lamp te schakelen. Lamp + afzuiging ken op 1 groep.

    Comment


      #3
      Re: Hulp nodig bij het aansluiten van Apperatuur

      Moggeh, BuTTonBlaSHer,

      Ja dat weet ik dus niet, het is voor mij allemaal nog nieuwigheid en dat is wat mij aangerijkt werd, en ik snapte dat stukje VoiBox al niet echt.

      Dus jij zegt Dimball 600w +lamp op de Davin DV12 en die in het stopcontact geaard natuurlijk en de Ruck 46/51W + climate Controll 1500W en een kleine vent
      op een andere stopcontact die binnen de zelfde groepvan 16A valt aan te sluiten.??

      Comment


        #4
        Hulp nodig bij het aansluiten van Apperatuur

        Jup kan allemaal op het zelfde stopcontact en inderdaad geaard

        Ik gebruik zelf gewoon een simpel (geaard) stekkerblok waar alles in zit.

        Comment


          #5
          Re: Hulp nodig bij het aansluiten van Apperatuur

          Top , dan zal ik enkeld even een aarde draad moetten gaan trekken naar die kamer en meteen als ik dan toch bezig ben de woonkamer ook maar voorzien van aarde ffe een andere vraagske, is het handig de 16a zekering in de groepenkast mis te vervangen voor een 20+ zekering ?

          Zo ie zow top voor reactie ben er erg blij mee.

          Comment


            #6
            Re: Hulp nodig bij het aansluiten van Apperatuur

            Pfoe, aarde draad trekken. Succes!

            Betreft die zekering, ik zou zeggen nee, lijkt me niet verstandig.

            Daarbij lijkt het me niet nodig ook.

            Waarom zou je dat willen doen?

            Comment


              #7
              Re: Hulp nodig bij het aansluiten van Apperatuur

              Groter vermogen. Heb er niet veel verstand van maar ik denk dat hij dat bedoeld. Dat die meer kan hebben.

              Comment


                #8
                Re: Hulp nodig bij het aansluiten van Apperatuur

                Ja dat de zekering meer kan hebben, maar ze hebben in de groepenkast, lijkt mij, niet voor niks 16A gedaan. Toch? Of zeg ik nou iets raars?

                Comment


                  #9
                  Re: Hulp nodig bij het aansluiten van Apperatuur

                  Nou warom ik het vraag is eigenlijk meer voor de info die ik er bij opsteek, had wel het een en ander al gelezen en vooral over de al zo belangrijke aarde draad. en dat je niet over de max toegestaande 3650 wat mag overschrijden met al het apperatuur en alles aan wat uitgerekend ( van die 3650W) dan 16 amp was , en ik vroeg het me dus af of het handiger was om meer amperage voor de ckerheid te installeren.

                  En de aarde draden trekken , mwa dat zal in deze huur woning wel mee vallen vanaf de meterkast lopen alle buizen rechtaan rechtoe naar de verbindings doos in de woonkamer en de slaapkamer, de badkamer en de keuken waren al aangesloten.
                  Dus ik zal enkeld ffe stroom van de woonkamer , evt all het stroom uit te schakelen en dan eerst de verbindingsdoos te trekken en vanaf daar naar de stopcontacten 2 stuks woon 2 stuks slaapkameren de aarde draad bij de groepenkast aan te sluiten op de aarderail.

                  En dan kunnen we eindelijk Dacht ik hoop ik gaan beginnen met het bouwen van het hok.

                  Comment


                    #10
                    Re: Hulp nodig bij het aansluiten van Apperatuur

                    Makkelijk uit te rekenen.

                    16 x 230 = 3680
                    20 x 230 = 4600

                    Algemeen word er niet aangeraden om meer dan 3600watt per groep aan te sluiten, sommige adviseren zelfs 3500 als grens...

                    Je lamp is 600watt
                    Je EVSA zal 230 watt zijn, stuurt de lamp aan.
                    Je Clip Fan zal 58 watt zijn
                    Je buisafzuiger zal 230 watt zijn
                    Je Davin zal 230 watt zijn

                    Totaal: 1348 watt lijkt me veilig binnen de marge ? Mocht ik het fout hebben, verneem ik het graag...

                    Comment


                      #11
                      Re: Hulp nodig bij het aansluiten van Apperatuur

                      Hoeveel lampen wil je wel niet gaan hangen dan ?
                      Het lijkt me een beetje grote opzet voor iemand die niks weet.
                      Als je niet voor de verkoop kweekt kun je met de oogst van 1x 600W wel even vooruit lijkt me.
                      Die steek je gewoon in het stopcontact, heb je helemaal geen extra dozen en draden trekken voor nodig, en 3650W kom je nooit aan, dus die 16A is ook ruim voldoende.

                      *evsa 230W ? Ja, als je er 4 hebt. Een Davin is 0W, een clipfan, uuhmm...15W? En een buisafzuiger van 200+W dan praat je al gauw over 1500 kuub.
                      Die berekeningen zijn een beetje offtrack .
                      Last edited by QnQ; 6 November 2014, 09:13.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Hulp nodig bij het aansluiten van Apperatuur

                        Klopt QnQ maar zelfs in extreem geval blijft hij/zij ruim binnen de marge... Ik neem het liever ruimer dan, en wist ook echt niet dat de watt zo laag waren: ook ik weer wat geleerd!

                        Comment


                          #13
                          Re: Hulp nodig bij het aansluiten van Apperatuur

                          Ik dacht net eventjes een aarde draad te gaan trekken vanaf de meterkast naar de verdeeldoos op het plafon . Ik had geluk ,er lag al een aarde draad alleen niet aangesloten dus ffe aangesloten en vanuit de verdeeldoos op het plafon naar de 2 stopcontacten door getrokken, was gelukkig een peace of Cake, slaap kamer was niet zo het geval daar trok ik m wel nog vrij soepel en snel door heen.. heb nu overal een geaarde stopcontact en lamp.

                          Comment


                            #14
                            Re: Hulp nodig bij het aansluiten van Apperatuur

                            Goed bezig!

                            Berekening was een beetje over de top inderdaad( mijn clipfans zijn zelfs maar 5watt ), maar punt gemaakt. Gewoon niet gaan zitten rommelen met die gekkigheid, nergens voor nodig.

                            Comment


                              #15
                              Re: Hulp nodig bij het aansluiten van Apperatuur

                              Geaard is altijd van belang! Veiligheid gaat voorop. Los van het kweken is het heel belangrijk. Je zou toch niet willen dat je in je slaap brand krijgt door zoiets simpels.

                              Comment

                              Bezig...
                              X