Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd eerste binnenkweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Advies gevraagd eerste binnenkweek

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Ik ben aan het overwegen om eerdaags een bescheiden binnenkweek te beginnen.
    Afgelopen zomer heb ik al een paar plantjes buiten gekweekt, maar ik had nou niet bepaald alles eruit gehaald wat er in zat
    Daarom heb ik een account aangemaakt op dit forum in de hoop dat ik wat advies kan krijgen van meer ervaren kwekers.

Mijn situatie
    Ik wil een binnenkweek gaan beginnen met twee plantjes, mijn doel is om met zo min mogelijk kosten binnen ruim twee maanden een zo hoog mogelijke opbrengst te behalen. Ik zou graag willen weten welke zaden, groeimiddelen, aarde en lampen jullie me adviseren. Ik zit er aan te denken om de big bang autoflower zaden van de greenhouse te halen. Maar hier ben ik nog niet zeken van, ik vroeg me af of jullie betere suggesties hebben en of ik wel autoflowers moet nemen. Ik zit ook erg krap in mijn budget momenteel dus denk ik dat ik met spaarlampen ga kweken alleen weet ik niet welke. Op het internet kon ik vrij weinig vinden over welke aarde er gebruikt moet worden, dus advies daarover is ook welkom!! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt!!!
    Greetzz Letsgrow

Re: Advies gevraagd eerste binnenkweek

welkom op het forum,

allereerst zou ik je vragen om je te voorstellen in daar voor voorziene forumdeel.
    verder zou ik me ook zeker wat in lezen hier op het forum naar verslagjes en dergelijke.

ik neem aan dat het om een microkweekje gaat?
    ik zou zeker geen autoflowers nemen want die moeten van begin tot eind 18/6 licht/donker hebben.
    dus beter ben je met plantjes die aan photosynthese doen.
    mss ook handig is je wat meer inlezen over scroggen en dergelijke aangezien je met spaarlampen wil kweken is dat de meest aangeraden methode om er het meest uit te halen.
    ga je zelf een kastje in elkaar knutselen?
    of gaje een klein tentje nemen?

thugz
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Wat is je budget?
      Wat heb je al?
      Misschien een 2de handsuitrusting een optie?

Comment

ik zou even doorsparen en niet aan spaarlampen beginnen maar vooral veel lezen

Comment

Hey Thugz,

Bedankt voor je snelle reactie, ik heb me voorgesteld op het forum en heb inmiddels wat verslagen gelezen van microkweekjes.
          je zij dat ik beter geen autoflowers kon nemen omdat die van begin tot eind 18 uur licht moeten hebben, maar kan je me misschien uitleggen waarom dit een probleem is?
          Ik was van plan om voor een autoflower te gaan omdat die sneller geoogst kunnen worden, kleiner zijn en makkelijker te kweken zijn.
          Bedankt voor de tip over het scroggen trouwens, ik heb hier het een en ander over gelezen en ga dit zeker doen.
          Mijn kweekruimte ga ik denk ik bouwen in een oude kast, of ik knutsel zelf iets in elkaar.

Greetzz Letsgrow

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Hoi MWay,

Ik wilde eigenlijk alles hebben voor ruim honderd euro, maar ben bereid tot 200 euro te besteden. Verder heb ik nog niks.

Greetzz Letsgrow

Comment

Wat de problemen zijn van begin tot eind 18/6 geen maar de kosten liggen veel hoger. Autoflowers zijn niet perse sneller klaar. Een autoflower zal ook van begin tot eind 11 tot 18w nodig hebben tegen dat ze volledig klaar is. Dus echt rapper zijn ze niet. Ook kan je een autoflower niet scroggen omdat die zelf bepaalt wnr ze in bloei gaat.
            Ook echt makkelijk voor een beginner zijn se niet omdat se wel hige eisen stellen naar voeding en dergelijke ze zijn heel snel overvoed.

Dus in het kort
            Zou toch een gewone plant nemen met photosysthese.
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Dankje voor de tip, nog een bepaalde plant die je een beginner aanraad waar veel en een lekkere oogst van af komt?

Comment

Iets indica, is eerder klaar dus je hebt minder tijd om het te verknoeien week of 8 a 9 bloei zou ik mee beginnen!
                Rustig aan met de voeding, zeker niet de volle lading ander zal het snel fout gaan!

Comment

Zou even gaan sparen.
                  Binnen twee maanden maximale oogst zonder budget.
                  En dan moet het nog te roken zijn ook ?
                  Dat gaat niet lukken.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                  X