Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste Kweekkast/Kweektent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste Kweekkast/Kweektent

    Korting op 420shop
    http://www.g-tools.nl/product/kweekk...a-zwart-035m2/), maar ik twijfel aan mijn keus. Ik wil graag maximaal 5 plantjes kweken voor medicinaal gebruik voor in mijn verdamper. Ook wil ik er deels olie van maken. Ik vraag me toch af of deze kweekkast niet aan de kleine kant is - zeker in verhouding met de prijs - en heb dan ook besloten om nog even verder te kijken.

    Vervolgens kwam ik deze tegen bij de Sjop: The Green Room GR-80
    Home - Ondek hieronder een aantal van onze complete kweektenten door ons voor u samengesteld Zit uw maat complete kweektent met LED er niet bij? Geen zorgen
    Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

    #2
    Re: Mijn eerste Kweekkast/Kweektent

    90 x 90 tent
    400Watt hps het liefst dimbaar tevens een MHlamp voor de groei
    500 kuub softbox plus filter.
    inlaat buisafzuiger 185 kuub.
    regelaar voor je afzuigers.
    Voipbox

    Gezien het je eerste kweek is zou ik voor batmix gaan in combo met powerroots,sugarroyal,algabloom en greensensation.Bladvoeding fishmix.
    Ook oppassen wat je neer gaat zettten het beste is alle indicas of alle sativas een mix hiervan is vragen om moeilijkheden ivm hoogte verschillen.
    Succes!

    Comment


      #3
      Re: Mijn eerste Kweekkast/Kweektent

      Bedankt voor je reactie.
      Ik zat er zelf ook aan te denken om een keus te maken tussen Sativas of Indicas om die reden, want anders gaat het wel lastig worden denk ik ja. Waarom kies je batmix ipv Allmix/Royalmix?
      En wat is een voipbox?
      Last edited by Lacy LaPlante; 11 November 2014, 20:53.
      Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

      Comment


        #4
        Re: Mijn eerste Kweekkast/Kweektent

        Ik zou een tentje van 100x100x200 halen ofzo, met 400W of 600W HPS.
        Je hebt best wat wiet nodig als je wil dampen en ook nog olie wil trekken.
        Een softbox afzuiger, geen buisafzuigers, geen inblaas, want het moet zo stil mogelijk. Passieve inlaten dus.
        LED is voor boven het bed.
        Bij plantjes kweken is dat bijna altijd een teleurstelling. Laat je niet gek maken.
        Dingen waar silent bij staat is ook een verkooppraatje. 0Een kweektent is niet silent. Simple as that.
        Heb je een softbox met overcapaciteit, kun je 'm op 50% laten draaien, waardoor die wat stiller is. Overcapaciteit = duurder.
        Aarde wordt Lightmix. Daar zie je nooit problemen mee (in tegenstelling tot batmix).
        Je moet alleen wat eerder voeding gaan gebruiken. Dus koop meteen een hele lijn voeding.

        Maar eigenlijk bestaat er een topic op JD waar alles precies voorgekauwd wordt, alleen nog even puzzelen wat in jouw ruimte past.
        Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Mijn eerste Kweekkast/Kweektent

          Ik kies batmix voor de smaak.
          Maar dat is ook zo`n zoektocht wat werkt het beste voor jou.
          Ga je bio organisch of ga je bio mineraal kweken?

          Comment


            #6
            Re: Mijn eerste Kweekkast/Kweektent

            Bedankt voor jullie reacties.
            Ik denk dat ik dan toch maar voor HPS ga.

            QnQ, een kweektent is dus niet stil. Zou zo'n kweekkast van G-tools stil(ler) zijn dan een tent?
            Die hebben ze namelijk ook nog in een wat grotere uitvoering:

            En dan zou ik dus, als ik het goed begrijp, geen softbox meer nodig hebben.
            Dan moet ik nog wel even nadenken over waar ik hem zal plaatsen, want dat wordt krap in mijn slaapkamer en ik wil hem niet in de woonkamer hebben. Maar waar een wil is, is een weg.

            Ik zal inderdaad wat meer voeding aanschaffen, ik vroeg me al af of ik daarmee wel uit kon.

            MWay, ik heb geen idee of ik de smaak die batmix geeft beter zou vinden, maar heb er al meer over gehoord, dus ik denk dat ik het wel een keertje ga proberen. Ik ben wel nieuwsgierig.
            Ik wil bio organisch gaan kweken, eerlijk gezegd weet ik ook niet veel van bio mineraal af.
            Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

            Comment


              #7
              Re: Mijn eerste Kweekkast/Kweektent

              Het is idd moeilijk als je nog niet veel er van af weet of het al gezien hebt. Ik heb 1,5 maand gelede ook mijn eerste setje gekocht omdat ik na mijn buiten teeltje verkocht was aan het kweken. Dit is een fantastische bezigheid om helemaal tot rust mee te komen. Het is net tuinieren zonder al die vervelende onkruid :p. Maar in mijn geval ben ik voor een 100x100x200 tentje gegaan, een complete. Met afzuiging tot 700m3. Ik heb hem altijd laag en het meeste wat lawaai maakt in mijn tent is de ventilator. In de slaapkamer zou ik niet adviseren omdat het toch wel een storend geluid is. Het is niet hard ofso maar wel storend. Huiskamer ook niet ivm bezoek enzo. Heb je geen kelder, zolder of andere ruimte?

              Comment


                #8
                Re: Mijn eerste Kweekkast/Kweektent

                Ik vind het 'tuinieren' zelf inderdaad best heel leuk, maar ik verzuip een beetje in de praktisch-technische kant geloof ik. Er zijn zoveel opties en je moet aan zoveel dingen denken, ik ben wat dat betreft echt niet handig en soms merk ik dat ik het overzicht een beetje kwijtraak.

                Ik heb verder echt geen plek in huis. De zolder hebben we ook een slaapkamer van gemaakt en dan zet ik hem liever op mijn eigen kamer i.p.v. iemand anders ermee op te zadelen.
                Hij zou nog wel in het houten tuinhuisje kunnen, daar is plek zat. Maar ik ga er vanuit dat dat in de winter veel te koud wordt. (en in de zomer te warm...) Verwarming of iets dergelijks kost dan ook weer extra stroom, dat zie ik eigenlijk niet zitten.
                Heb jij een softbox? Is het dan nog steeds zo luidruchtig?
                Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn eerste Kweekkast/Kweektent

                  Een kweektent opzicht is niet luidruchtig he, het is tenslotte maar een tent.

                  Een softbox is vele male stiller dan een buisventilator. In die kweekkast van G-tools zit ook een buisventilator, weet niet in hoeverre zo'n kast het geluid dempt maar zou er maar van uit gaan dat dat minimaal is.

                  Een softbox is niet luidruchtig maar er komt wel geluid vanaf alleen een stuk minder als van een buusventilator mits op de juiste wijze gedimt. (Dmv een voltregelaar of het beste een frequentieregelaar maar deze zijn stervens duur)

                  Meeste geluid komt van de lucht die met een redelijke snelheid door de slangen wordt geblazen, bij de uitlaat van je afzuiger.

                  Al met al moet ik er niet aan denken dat mijn binnentuintje op mn slaapkamer zou staan.

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn eerste Kweekkast/Kweektent

                    Ok, dat is helder. Ik laat het allemaal maar eens even bezinken. Zo'n afzuiggeluid op m'n slaapkamer lijkt me ook niet erg prettig eigenlijk.
                    Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn eerste Kweekkast/Kweektent

                      Ik wil even aan merken dat die silent fan controller zeker zorgt dat je afzuiger GEEN brom heeft en dus stiller is? Dit is een 5 standen trafo, dus die brom is weg. En ja deze werkt echt, ben er zeer tevreden over. En de prijs is om over na te denken, 170,00 heb ik er voor betaald maar dat is het me dubbel en dwars waard.

                      Een tent maakt wel wat lawaai, zelfs lucht heeft geluid. Dit kun je zo goed mogelijk beperken, denk aan sono slangen ipv combi. En geen actieve inlaat maar passief te laten gaan, vooral met een 500m3 afzuiger is het aan zuigen van lucht geen probleem ? Softbox is stiller dan een buis vent of een houten box, omdat het slakkenhuis in rubbers hangt. Hierdoor zullen er vrijwel geen tril geluiden zijn, die wel in buis ventilatoren zijn.

                      LED moet je ding zijn, ik zou lekker een HPS neerhangen.

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn eerste Kweekkast/Kweektent

                        Of een variac Kos de helluf.
                        Maar dat zijn idd twee goeie -betaalbare- oplossingen.

                        Ik heb heel vroeger met een stapel 5mm MDF, 2 pakken piepschuim plaatjes, 'n rol ducktape, een doos schroeven en een stapel 5x4 balkjes een hok gebouwd van 160x80x220 in de slaapkamer van m'n flatje.
                        De [passieve] luchtinlaat lag onder het bed (extra Co2) en de uitlaat op het balkon, en dat geluid valt best mee met een softboxje hoor.
                        Het is een beetje windgeraas, net zoiets als een afzuigkap (duh, daar zit zo'n zelfde slak in) maar dan wat minder. Let op dat je de slangen zo kort mogelijk houdt, en goed strak trekt.
                        Je went er vanzelf aan, daar slaap je makkelijk doorheen. Sonodeck slangen helpt wel iets, maar die zijn bijna niet te verwerken in kleine hokjes.
                        Een kweekhok is niet stealth, zo'n overgeprijsde Bonanza kast is ook niet compleet stil.
                        Als je een liefje over de vloer hebt, gaat ze wel vragen wat dat geluid is, daar kom je niet onderuit.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn eerste Kweekkast/Kweektent

                          Mee eens Q, 100% stil is het niet en kan ook niet met de huidige technieken. Ja de Variac opper ik normaal ook na jou advies paar weken geleden, shame on me.

                          Ben bijna 12,5 jaar getrouwd, dus als mijn liefje vragen zou stellen heb ik een boze vrouw

                          Comment


                            #14
                            Re: Mijn eerste Kweekkast/Kweektent

                            Die moet je ook niet meenemen als je vrouw thuis is eh
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Mijn eerste Kweekkast/Kweektent

                              Hahaha

                              Comment

                              Bezig...
                              X