Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste Kweekkast/Kweektent

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Mijn eerste Kweekkast/Kweektent

Bedankt voor alle info. Dit is vermoedelijk een domme vraag, maar zou een Bonanza kweekkast in combinatie met een softbox dan de meest stille optie zijn? Ik zit er toch aan te denken om voor de Bonanza te gaan, met evt. een klein tentje erbij om daarin voor te groeien en misschien om te drogen. Die kast kan ik later altijd nog uitbreiden. Ik vind een kast gewoon mooier tussen de rest van mijn meubels dan een tent. Hij is wel aan de prijs, maar ik denk dat ik het toch maar doe. Ik ga die thread over die variac ook nog even doornemen, bedankt voor de tip.

Hmm. Mijn eigen conclusie is nu:
    Softbox met overcapaciteit
    Variac
    Sonoconnect luchtslangen.
    Zit ik op de goede weg?
    Last edited by Lacy LaPlante; 13 November 2014, 22:56.
    Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Comment

Een Bonanza kast is een meubel, dus zal minder snel opvallen dan een tent

De Variac zorg dat je afzuiger ( softbox in jou geval ) stil in etappes kan schakelen zonder brom. Over capaciteit heeft als voordeel dat je niet 100% hoeft te draaien, indien wel moet heb je wel een probleem... Dan zul je dus een behoorlijk windje in je tent krijgen, wat de dames niet waarderen. ( afzuiger zal je tent vacuum trekken )
      De Sono slangen geven minder lawaai, maar echter hoor je nog steeds de lucht ( minder bochten = minder geluid )

Echt 100% stil is het niet, je kunt het wel terug brengen tot een schappelijk niveau.

Die kasten waren 1m2 per stuk meen ik?

Comment

Ja precies, het feit dat het iets minder opvalt, bevalt me wel.
        Volgens mij is er niet echt een manier om het helemaal stil te krijgen, maar ik denk dat ik via deze constructie het dichtst in de buurt kom.
        De kast is 0,35m2 en er zit een 250W HPS in.
        Wat voor een softbox zou daar goed op aansluiten? Zo eentje bijvoorbeeld?
        EUGardenCenter is het grootste tuincentrum van Europa. Laagste prijsgarantie & meest uitgebreide assortiment van Nederland! Snelle en discrete levering!
        Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Comment

500m3 is zelfs voor een 120x120x200cm nogal overpowerd

Denk eerder aan de 250m3 uitvoering, dat zal echt zat zijn!

Vanuit gaand dat je deze kast bedoeld: http://www.growshopholland.com/compl...-compleet.html
          zie je dat er een 240m3 bij geleverd word: vandaar dat de 250m3 meer dan zat is

Comment

Ja, als je 'm voluit laat loeien 24/7
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

250m3 voor die ruimte op 100% ? Ik denk dat een 250m3 beter op 100% kan draaien dan een 550m3, ook doordat de kast in een verwarmde ruimte komt waardoor ik verwacht dat die toch wel snel naar 100% zal slaan. Dat de kast vacuum slaat acht ik klein, maar een gezonde leef omgeving zal het ook niet zijn met een 550m3 op 100%.

Comment

Met een Variac voor die 500 kuup, laat je die op 50% draaien, maar met veel minder lawaai.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ja dat klopt, 550m kuub is wel way to much maar je kan met minder vermogen draaien. Hopen dat je dan niet op 100% hoeft te draaien, want dan is er wel een probleempje

Comment

Ok, dus dan is de conclusie uiteindelijk toch een softbox van 550m3 en een variac van van 550m3?
                    Wordt het niveau waarop de afzuiger moet draaien nou automatisch geregeld of niet? Want als het automatisch geregeld wordt en jullie geven aan dat het een probleem wordt als hij naar de 100% gaat, dan vraag ik me af of dit wel zo'n goed plan is? Want dan kan ik dat dus niet echt zelf regelen. Of haal ik nu dingen door elkaar?

Comment

Een variac is een voltregelaar die stel je zelf traploos af.

Hij regelt niet zelf.

Je haalt inderdaad het 1 en ander door elkaar volgens mij.

Comment

Ok, dus dan moet ik er gewoon voor zorgen dat ik hem op 50% instel en dan moet het goed komen. (?)
                        Ik denk dat ik hier dan maar voor ga, dit lijkt me de beste optie.

Comment

Jup.

Zou ik doen ja is het namelijk inderdaad

Comment

Ok, dan kan ik aan de slag!
                            Bedankt iedereen voor alle info, hier was ik zelf echt nooit uitgekomen.

Comment

sukses.
                              Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

uiteraard wel je temp blijven controleren en de variac hiernaar blijven aanpassen
                                Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Bezig...
                                X