Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste Kweekkast/Kweektent

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Mijn eerste Kweekkast/Kweektent

Als je zelf niet beseft dat die opmerking kwetsend is voor mensen met zo'n micro dan hou je die beter voor u. Om dan vervolgens weer een litanie af te steken hoe goed je het wel niet hebt en bla bla bla. Er zijn nu eenmaal mensen die zo'n hps niet in huis willen.

@ Iemand uit de buurt: wat zijn de gevaren van een colablikje als reflector? Of geen relais kast in zo'n geval? Voor 250 watt ga je echt geen apart circuit maken.

Comment

Ik ben van mening dat het niet veilig is Beowulf. Kweken kost nu eenmaal wat aan investering, net zoals het in de shop meer dan genoeg kost. Om dan te gaan knutselen met een cola blikje, terwijl vaak de kennis ontbreekt om dit veilig aan te sluiten, is het vragen om problemen. Daarbij vergeet je denk ik hoeveel een HPS vraagt om op te starten, de wel bekende piek. Juist daarom wil je een relais lijkt me, en niet zozeer omdat er een tijdschakelaar op zit. Daarbij zijn de producten die verkocht worden gekeurd, wat dus ook een beter gevoel geeft. Brand is met een kortsluiting zo gemaakt, denk niet dat ik hoef uit te leggen dat de kans op brand met zelf gemaakte spullen aanzienlijk hoger zijn.

Daarbij zie ik niet in wat er kwetsend aan is, om aan te geven dat kweken geld kost. Micro is leuk om te doen, maar praat je over opbrengst ( wat de meeste verwachten, zelfs onder een 36watt tl ) dan is HPS toch wel de lamp die zich bewezen heeft. Natuurlijk kun je met 300watt aan tl licht ook leuk rendement halen, maar welke meerwaarde heeft 300watt tl tegen over 250watt hps ?

Ieder zijn mening Beowulf, maar veilig kweken zou bij een ieder de hoogste prioriteit moeten hebben.

On topic: die softbox ga je zeker plezier aan hebben. Sono slangen doen ook al veel geluid reduceren, echt 100% stil zal het niet zijn ( vooral de lucht hoor je , clip fan bij mij ) echter is dit wel van zo laag geluidsniveau dat ik me daar niet druk om maak.

Comment

@iemand uit de buurt:

Ok, dat gaat dan wel duidelijk verschil maken met de buisafzuiger die er nu in zit.
        Daarnaast ben ik het met je eens dat veilig kweken bij iedereen de hoogste prioriteit zou moeten hebben, en dat kan nou eenmaal niet zonder wat geld uit te geven.
        Maar ik ga me verder niet in deze discussie storten.
        Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Comment

Ik wel. Er is absoluut geen gevaar door zelf een reflector te maken en een spaarlamp zo op te hangen. Ge zijt geen fittingen aan het maken he. Als je geen kennis hebt om een spaarlamp deftig op te hangen dan zou ik vooral niet naar een hps gaan. Het gebruik van zo'n blikje zal ook nooit zorgen voor kortsluiting...

Die zekering moet/mag daar tussen om uw groep niet te overbelasten als je richting 3000 watt gaat. Of steekt bij u thuis voor de microgolf, de stofzuiger, de fritketel, de heteluchtoven enzovoort ook een aparte zekering? Die stroompiek die nodig is om een lamp op te starten genereert uwe vsa en geeft die door aan uw lamp. Uw circuit heeft daar geen last van, anders was uwe Davin er al lang aan geweest voor de moeite aangezien die piek hoger is dan de 15 ampere van die davin.

Veilig kweken is prioriteit. Maar liever een spaarlamp met een blikje als reflector dan een hps waar de draden te ver van gestript zijn. Alsof een HPS een garantie geeft op correct gebruik. Integendeel.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VapingMMJ View Post
              ...maar jullie hebben wel een beetje m'n topic gejat. ...
              xactly..
              elke keer staat dit topic bovenaan en ben ik benieuwd naar updates, gaat het heel ergens anders over.

Alle elektronica kan gevaarlijk zijn bij verkeerd gebruik of aansluiting, simple as that.
              Stick tot he basics, hou het begrijpelijk voor jezelf, en als je het niet weet vraag je het gewoon op JD.
              Hoe makkelijk wil je het hebben. Vroeger moest ik elke keer naar de bieb om 'n boek te zoeken dat antwoord had op m'n vragen.

@VapingMMJ Er zijn ook softboxen van 500 kuub of van 700 kuub.
              Zoiets moet je wel hebben, omdat je 'm wil gaan dimmen ivm. het geluid.
              Je hebt dan een bijpassend filter nodig van dezelfde grootte. (10% groter is onzin, je gaat tenslotte dimmen, bovendien zorgt een 90graden bocht in de slang al voor 10% capaciteitsverlies)

Maar......zou je dat wel doen ?
              Zo'n grote vierkante doos bovenop die mooie GKit is natuurlijk geen gezicht, het doet eigenlijk het hele idee van een enigszins verborgen kweekruimte teniet.
              En dan met zo'n dikke zilveren slang eruit, dan ziet zelfs oma dat er iets niet in de haak is, als ze op visite is. Een softbox hoor je ook, zeker als die gewoon bovenop je kast staat.
              Een 700 kuub filter weegt ook nogal wat. Bovendien hebben filters verschillende lengtes, diktes en flensmaten.
              Heb je al gemeten welk filter er in die kast past ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dus QnQ jij zegt dus eigenlijk dat een kleinere filter niet uitmaakt ten opzichte van de afzuiger?
                En als je nu een klimaatregelaar hebt en je draait ook in de zomermaanden,dan lijkt me wat over wel handig want dan loeit ie wel op 100% om te hitte af te voeren.

Comment

@QnQ:
                  Het is inderdaad niet zo mooi, maar minder geluid is voor mij belangrijker dan hoe het eruit ziet. Mijn belangrijkste reden om voor de kast te gaan was ook niet om de kweek te verbergen (al is het wel prettig, natuurlijk), het ging me meer om de veiligheid van zo'n kast, hoe hij staat in het interieur t.o.v. een tent, en ik verwacht hier toch echt jaren mee vooruit te kunnen. (Als er netjes met een tent omgegaan wordt, moet dit ook lukken natuurlijk, maar een kast lijkt me toch wat robuuster wat dat betreft.)

Ik heb zelf nog geen 700m3 softboxen gezien, dat zou misschien wel een mooi tussenmaatje zijn voor me. Zou dat beter zijn dan een 500m3?
                  Nee, ik heb nog niet gemeten welk filter in de kast past... en dan nu de dummy-question van de week: hoe doe ik dat? De doorsnee van het uitlaatgat meten?
                  Zou hij minder geluid maken als ik hem ophang aan de muur of het plafond? Of is het echt beter om hem dan toch maar in de kast te hangen? Valt hij in ieder geval niet op.

Ik denk dat ik misschien G-tools maar eens even ga mailen, om hen te vragen wat de mogelijkheden zijn. Dan maak ik op basis daarvan gewoon een keuze.
                  Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
                    Dus QnQ jij zegt dus eigenlijk dat een kleinere filter niet uitmaakt ten opzichte van de afzuiger?
                    En als je nu een klimaatregelaar hebt en je draait ook in de zomermaanden,dan lijkt me wat over wel handig want dan loeit ie wel op 100% om te hitte af te voeren.
                    Als je met een Variac de afzuiger op 70% zet bijvoorbeeld, en daarachter zet je de klimaatregeling, dan is die 100% eigenlijk 70%.
                    Bovendien kun je met sommige thermostatische regelaars ook het maximum en minimum instellen. Dan hoeft er geen Variac voor.
                    Ik heb hier momenteel een 700m3 filter aan de 1000m3 afzuiger hangen, maar die staat altijd tussen de 110-120 Volt dus dat kan prima.
                    Afzuiging staat 24/7/365 aan hier, en ongeveer 1x per jaar haal ik een nieuw filter.
                    De koolstofdingetjes verspreid ik in de tuin, en de filter sla ik plat en gaat naar de plaatselijke afvalverwerking.

Slang lengtes en vooral bochten kosten erg veel capaciteit.
                    Een 90 graden bocht kan makkelijk 10-15% kosten, twee bochten van 45 graden zijn ook beter voor de capaciteit dan 1 bocht van 90. Een meter slang scheelt ook procenten.
                    Zou je een afzuiger van 500m3 hebben, met een 500m3 filter eraan via een stukje slang, misschien nog een klein bochtje erin, dan is dat geen probleem.
                    Het filter hoeft nooit groter dan de afzuiger. Als de fabrikant dat aanraadt is de capaciteit van de filter gewoon te hoog omschreven.
                    Als er een probleem zou zijn, dan is dat meestal met de kleine cheap-ass filtertjes, als je die gebruikt kun je misschien beter wel wat overcapaciteit hebben, maar je moet het niet overdrijven.
                    Een filter kan ook geur doorlaten als de capaciteit van het filter veel hoger is dan de afzuiging.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dank je voor de info ik ging idd uit van het advies van de fabrikant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kwasimodo View Post
                        Het heeft geen enkele zin om een jongere iets te verbieden: niemand kan zijn kinderen 24/7 permanent in de gaten houden.
                        Je kan beter openstaan voor de wensen van je kinderen, zelfs al ben je het er niet volledig mee eens.
                        In ieder geval houd je de vinger aan de pols en houd je min of meer zicht op de veiligheid en de hoeveelheid wiet die je kinderen gebruiken.

Zelf gaf ik er de voorkeur aan dat onze dochter relaxt een jointje rookte dan dat ze zonder toezicht van volwassenen zich in een zuipkeet uit de voegen zoop.

Op haar veertiende heeft onze dochter, samen met mij en mijn vrouw, haar eerste jointje gerookt.
                        Zijn we daardoor ontaarde ouders?
                        Ze zou toch wel aan wiet gekomen zijn: desnoods voor haar gekocht door een ouder vriendje of vriendinnetje.

Vergelijk het maar met de anti anticonceptiepil: toen onze dochter veertien was, vroeg ze mij haar te vergezellen voor een consult naar onze huisarts, omdat ze aan de pil wilde.
                        Die eerlijkheid en openheid stelden we op prijs: dat is altijd nog beter dan een ongewenste zwangerschap op zeer jeugdige leeftijd.
                        - leuke ouders zijn jullie echt top
                        - hier van het zelfde maar de oudste is nu 7 dus nog een eindje te gaan voor we samen roken
                        - beter thuis dan ergens in een bosje.
                        - en dan weet je ook dat hij/zij geen troep hoeft te roken

Comment

Bezig...
                        X