Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

licht regime van 36 uur ?!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Overige: licht regime van 36 uur ?!

Korting op 420shop
    Hoi allemaal..

Zoals elke stoner ik eens te denken en te fantaseren.
    Zou je een kweek ook op een licht regime van 36 uur ipv 24 kunnen draaien ?

Of zou die 24 uur hard in de genen van de plant zitten.
    Het was maar een spinsel der gedachten en wilde hem even delen.

Cheers

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Even terduidelijkheid, dan bedoel ik dus

Groei - 27/9 uur
    Bloei - 18/18 uur
    - King Willy Seeds - UHR genetics

Re: licht regime van 36 uur ?!

Ga je et testen?

Sent from my C2105 using Tapatalk
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

36/7? yeah right

Comment

Volgens mij maakt je plant met een licht-periode van langer dan 12 uur geen bloeihormoon aan. Het bloeihormoon zal niet tot uiting komen op jou manier.

Comment

En mocht het uberhaupt werken wie gaat er nou langer die dure lampen laten branden terwijl dat het ook met 12 uur per dag kan

Comment

Het "bloeihormoon" wordt geactiveerd in de 12 uur donker.
            Monty heeft een kweek gedaan met een langer "etmaal". Dat systeem deed 5 cycli in 7 dagen.

Het licht staat dan 21 uur en 36 minuten aan en 12 uur uit. Ze noemen het dan het 21:36/12 systeem.

Hier op jointjedraaien stond daar een verslag van en op het NoMercy forum ook.

Al ging dat om een extra boost voor paar weken waarin de plant het extra licht het beste zou gebruiken.

Bijvoorbeeld hier:
            Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!

Tijdens de groei zit je met 18 uur licht wel al redelijk aan de max, dus dan heeft het niet zoveel zin.

Al zijn er ook wel kwekers die zeggen dat 24/0 tijdens de groei ook kan.

Het is iets wat ik zelf ook nog steeds wel een keer wil proberen, maar het is al een heel oud idee en je ziet het niemand doen. Echt goed zal het dus wel niet werken ook.
            Last edited by Wietefras; 20 November 2014, 08:48.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Xactly, het kan wel, maar het levert niet meer op, qua kosten:opbrengst.
              Plus dat het veel werk is elke dag/week de timer precies goed in te stellen.
              Monty heeft daar een uitgebreid verslag van staan compleet met exacte lichtschema's etc.
              Zoals je daar kunt lezen is de lengte van de donkere periode belangrijker.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ja nee, t was meer een vraag of idee.
                Had geen idee wat het met de plant deed.

Maar zou het dan met een autoflower ook fout gaan ?
                Idee was om grotere of dikkere toppen te krijgen.

Die linkjes en het verslag van monty kende ik nog niet.
                Maar iig bedankt voor alle info en gedachten gangen ..
                - King Willy Seeds - UHR genetics

Comment

Wiet heeft zijn limieten. We zitten daar ondertussen wel aan qua grote/harde toppen. Belangrijker is het klimaat, de strain, de kennis.

Autoflowers zeg je dan Staat haaks tegenover de beste opbrengst proberen te halen. Autoflowers zijn voor buiten, om het klimaat te slim af te zijn.

Comment

AF kunnen ook prima binnen, ik heb toch verslagen gezien waar mooie oogsten vanaf kwamen. Geef je wel gelijk, dat je dan beter vrouwelijk zaad kan halen. Hiermee heb je de controle zelf in de hand, en kun je met minder planten toch een mooi gevulde tent krijgen. Meer hoeft niet per definitie ook een betere oogst te betekenen, dat hebben ook verschillende kwekers aangetoond in hun verslagen.

Of dat wiet aan haar limiet zit ? Ik ben van mening van niet, wij als mens kunnen niet stil zitten. We blijven onderzoeken of het niet beter kan, dingen toepassen/aanpassen... Ik verwacht echt nog wel betere lampen, of betere kappen. Of juist wel een nieuw soort folie wat de belichting met 50% tegen over nu zal laten toenemen...?

Kennis is zeker belangrijk, echter zal een nieuw soort ook nieuwe uitdagingen met zich mee kunnen brengen. Hier ben je als kweker op voorbereid, althans ik wel. Als ik een nieuw soort neem, is dat max 3 dames die doorgaan na een selectie uit 5 dames. De overige ruimte vul ik met meiden die ik wel weet hoe ze gaan, vaak Special Queen en White Widow. Zo kan ik me veroorloven om die 3 te leren kennen, als de smaak en werking me bevallen kan ik altijd nog een keer kweken.

Comment

94%
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dat folie is wel nice!

AF zijn ook niet aan mij besteed

Comment

Comment

Ik vind de autoflower een geweldige uitvinding, het lost 2 belangrijke problemen op voor guerrilla growers, niet hoeven verduisteren en snel klaar.
                            Je moet alleen kijken welke strain/soort etc. geschikt is voor welke opzet, het als het verschil tussen een racemotor of bijv. een harley.

Er zijn plantjes die amper zijtakken maken, wat heb je daar nou weer aan? ja dan zijn er weer mensen die om de 20-30cm een plant zetten i.p.v iemand die een plant neemt ideaal voor scrog en de tijd neemt om weken te groeien.

Comment

Geurilla is ook maanden groeien met vrouwlijk zaad. Daarbij kan een AF gemak brengen, maar over echte opbrengsten praat je met vrouwlijk zaad. Dan praat je over aantal ons per plant, niet grammen zoals een AF.

Comment

Bezig...
                              X