Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Van onder water geven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Voeding: Van onder water geven

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

ik heb de volgende vraag over voeding geven ik maak 2 keer per week een vat met voeding aan omdat ze adviseren dat je de voeding binnen 3 dagen moet geven aan de planten ik gebruik de voeding van aptus.

Nu kan ik in het voedingsvat goed me ph en ec meten want deze verschilt nog weleens na een dag en moet je deze bijsturen met oftwel water om aan je juiste ec te komen en of met ph- om aan de juiste ph waarde te komen.

Nu wil ik graag van onder water gaan geven en heb gelezen of bluemats of via druppelsystemen maar omdat me ph en ec op verschillende momenten andere waardes hebben weet ik niet of dit handig is.

ook had ik een systeem gezien met cola flessen en dan een opzetstuk die de droogte van je aarde meet en dan dit zelf bijstuurt vanuit de voeding die in de fles zit, maar ook hiermee heb ik zoiets van dat je dan je ph en ec niet kan bijsturen naar mate deze langer in de fles zitten en de waardes dan kunnen veranderen.

ik geef nu nog vanaf boven water en dit gaat prima maar wil met de volgende kweek van onder water geven.

Graag jullie reacties of tips

greetz

Re: Van onder water geven

Maarre...wat is nou de vraag ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Mja klopt!

Comment

Wat dus een handig systeem is om mee te werken en dat je ph en ec waarde van je voeding optimaal blijven omdat deze na een dag nogal kunnen verschillen

Comment

Het boven of onder water geven is meer een persoonlijke voorkeur.
          sommige kwekers (met bijv. een eb en vloed systeem) prefereren om van onder af water te geven i.v.m. de wortelmondjes.
          Maar in de natuur gezien komt de regen ook van boven af en zakt dan naar beneden.

betreft de PH - EC schommelingen.. niet te veel voeding aan maken dan heb je ook het probleem niet
          If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Ik denk dat niet dat ik teveel voeding aanmaak omdat ik 2x per week een vat aanmaak wat vers is en dan minimaal een dag kan staan om het op te nemen maar het kan weleens verschillen na een dag, ik denk dat ik anders toch met die techniek van colaflessen ga werken met zo'n mondstuk erop die dan in je aardig gaat. Ik wil graag efficienter en schoner werken omdat je er nu moeilijker bij kan als ze groter zijn

Comment

Bezig...
            X