Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bundy's eerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bundy's eerste kweek

    Korting op 420shop
    Hallo ik heb eindelijk na al die tijd wachten een growtent van 150x150x200.
    Is dit erg groot voor een beginner ?
    Ik heb hierbij een 600w HPS lamp en mij is aangeraden coco potgrond en voeding te gebruiken.
    Ik zoek eigenlijk een ervaren kweker (het liefst in haze).
    Waarbij ik vragen kan stellen en advies kan krijgen.
    Heb ook nog wel vragen kwa afzuiging enz ik heb mijn tent namelijk 2ehand overgenomen.
    Ik weet dat haze kweken geen makkie is en al helemaal niks is voor beginners maar ik wil de uitdaging wel aangaan.

    #2
    Re: Bundy's eerste kweek

    Hey MrBundy95,
    Dat is al een aardig tentje voor een beginner .
    Als je een kweekverslag maakt of vragen stelt zijn hier genoeg ervaren kwekers die je graag helpen
    Wat zijn je vragen over de afzuiging?

    Lees maar eens door de kweekverslagen en je hebt er genoeg van haze ook door de beginnend kweker.

    veel succes
    Last edited by royalcheese1grow; 2 December 2014, 22:40.

    Comment


      #3
      Re: Bundy's eerste kweek

      150x150x200 zou ik kiezen voor 2 lampen van 400watt, of 1 van 1000watt.
      Potgrond is beter om mee te beginnen ivm de buffer die deze heeft
      Afzuiger zou ik toch wel minimaal 800m3 gaan al dan niet voor een 1000m3+. Een softbox geniet mijn voorkeur, ivm geluid wat gewoon stukken minder is. Daarbij zal een normale fan controller een brom veroorzaken. Dit kun je verhelpen door een Variac of een Silent fan controller.

      Variac:http://bigsupplies.nl/p879/Voltregel...5b66fbc3c266f4
      Silent fan controller: https://desjop.nl/index.php?action=a...000038&lang=nl

      Denk ook dat je voldoende verse lucht naar binnen zuigt, want 800 of 1000watt zijn op zo oppervlakte wel gewenst wil je alles optimaal belichten. Echter zorg dit ook voor warmte, wat weg moet. Dus niet in de ruimte waar je tent staat, en het liefst direct weg ( oud schoorsteen kanaal, andere ruimte, naar buiten ) Buiten om warmte zuig je ook vocht af iets wat je niet in je ruimte wilt hebben: condens op muren, ramen kan schimmels veroorzaken of erger een buur die opmerkt dat 1 raam constant beslagen is....

      Haze bloeit veel langer, en is gevoeliger voor ziektes en plagen dan bijvoorbeeld een white widow. Ik zou ook zeker een verslag volgen, en beter: beging er zelf 1.
      ( https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...highlight=haze ) dit is een 120x120x200 met 1 600watt gestart door Kill3r008

      Is je tent wel compleet licht dicht ? Na verloop van gebruik kun je wel eens wat licht zien, controleer dat zeker!

      Comment


        #4
        Re: Bundy's eerste kweek

        Ha Iemand uit de buurt.

        de tent is compleet lichtdicht en heb geen problemen kwa buren gelukkig.
        ik denk wel dat ik een te grote tent heb genomen want wou eigenlijk 1x 600w of 1x 400w.
        en hoe kan ik het beste verse lucht in de tent laten heb alleen gezien dat de lucht word gefilterd.
        ik begin nog niet lees eerst nog even wat van ervaren haze kwekers.

        zodra ik begin zou ik een verslag maken dankje wel Iemand uit de buurt

        Comment


          #5
          Re: Bundy's eerste kweek

          400 watt kan je uiterlijk op 1m2 gebruiken. 600 watt uiterlijk op 1,20. Dus als je je volledige tent wil vol zetten zal je echt een grotere lamp nodig hebben of 2 lampen idd van 400 watt. Afzuiger van 1000m3 heb je echt wel nodig voor haze. Haze moet je niet onderschatten. Heb je een te kleine filter dan gaat je hele verdieping naar haze ruiken. Wel lekker natuurlijk maar de buren vinden misschien van niet.. Luchtinlaat gebeurd gewoon via die gaten onderin. links en rechts. De afzuiger zuigt lucht. Dus via die gaten beneden word verse lucht ingezogen.

          Comment


            #6
            Re: Bundy's eerste kweek

            Ik zit toch te denken om deze complete tent weer weg te doen aan een vriend van mij.

            Deze is mij iets te groot
            Ik kan beter beginnen met een 100x100x180 (past ook mooi op zolder)
            Ik hoor alleen van vrienden van mij dat de eerste paar oogsten sowieso niks word.
            Trek er niet veel van aan en heb liever het advies van ervaren kwekers op dit forum.

            WeedFan zou in zo'n tent ook een 600w kunnen? en wat voorn soort filter is het beste het liefst een beetje zacht kwa geluid.
            En wat is de beste potgrond en voeding met schema?
            Ik heb nog heel veel vragen komende tijd want ben echt een beginner kwa alles.
            Wiet kopen word me te duur en weet liever wat ik rook :p
            hopelijk kan ik bij jou terecht voor meer vragen.

            Btw nog een goeie site waar ik een complete tent kan bestellen kwa deze maat?

            Gr. Bundy

            Comment


              #7
              Re: Bundy's eerste kweek

              Ik ben ook nog niet zo heel erg ervaren maar ik weet al wel wat basis dingen.

              Tuurlijk kan je in zo'n tent ook 600watt hangen. Alleen je kan dan 1,20 benutten. Dus dan heb je er omheen ook een klein beetje ruimte over. Op zich maakt dat helemaal niets uit.
              Kwa filter kan je kiezen voor een softbox of een gewone filter/afzuiger. Als je filter te weinig capaciteit heeft, dan zal hij meer geluid maken. Dus kies eentje met een geruime overschot. Een softbox vindt ik zelf erg duur. Je kan even kijken of bijvoorbeeld greensell.nl of 420, onze eigen shop. Die zijn ook zeker goed. Kijk voor 1000 kuub filter, afzuiger zit daar meestal bij. Potgrond kan je als beginneling het beste plagron of atami lightmix nemen. Als je plagron grond neemt kan je plagron voeding kopen en anders atami voeding. Door elkaar kan zeker ook wel maar alle voeding van 1 merk is op elkaar afgestemd. Waarom kloten als het afgestemd is?

              Kwa water kan je of kraanwater ook spa-water of regenwater geven. Je ph van het water moet op 6,2 zitten. Ik zelf kloot er niet mee, neem gewoon leiding water en heb er geen problemen mee gehad. Waarschijnlijk is mijn leiding water best goed te doen. Spa water en regenwater zit al op 6, vandaar.

              Eerste paar dagen heel klein beetje water maar geven. Als je al water geeft is het aan de rant. Worteltjes moeten zelf water zoeken, je moet het hun dus moeilijk maken. Anders worden ze lui. Luchtvochtigheid bij stekjes mogen de eerste paar dagen 70/80% zijn. Bij kiemplantjes(uit zaad) maakt de luchtvochtigheid minder uit. Daar mag het tussen de 50/60 zijn. Al zal je niet echt problemen hebben hoor zit je rustig aan de 70%.

              Uhm, Kwa budget. Wat is je budget en hoeveel watt lamp wil je? Deze tent is eventueel ook goed. Ik denk dat hier nog wat mensen gaan reageren. Lees je goed in. Op het forum staat alles wat je moet weten om te kweken. Ga een beetje lezen en vanzelf ga je meer begrijpen.

              S6

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Nog even een toevoeging. Wat ik ook geleerd heb is dat veel is niet altijd beter. Kijk rustig aan hoeveel voeding je plant nodig heeft. Eerst geef je gewoon rustig een klein beetje water met een halve mililiter rootstimulater dus 0,5ml/1liter 2 dagen later weer. Daarna 1ml/1l. Na een tijdje doe je hetzelfde met je groeimiddel. Je ziet vanzelf of je teveel voeding of te weinig voeding gebruikt. Kwa water geven; zorg dat je aarde wel een beetje droog is maar als je met je vinger lichtelijk voelt het wel een klein beetje vochtig is. Dan is het goed. wegen kan ook, maar als je tent helemaal volstaat kan je niet meer rustig je potten uit je tent halen. Alles is in elkaar gegroeid.

              Comment


                #8
                Re: Bundy's eerste kweek

                Zou lekker dit tentje houden.
                Met kweken heb je namelijk nooit ruimte genoeg
                En met 1x 600W erin gaat dat echt wel primadeluxe lukken hoor.
                Als je je aan de basics houdt en geen gekke dingen gaat doen dan haal je daar de eerste keer gewoon 300gr. wiet uit, mogelijk meer.
                De temperatuur is ook veel beter te beheersen in grotere ruimtes, en dat die lamp de buitenste 30cm niet effectief belicht regelen de plantjes zelf wel of je zet je de potten iets uit de kant.
                Ach....ik zie ook planten die een halve meter van een spaarlamp af staan, da's nog 100x kwalijker.
                Als je er 9 of 16 plantjes in zet, die geef je 2-3 weken groei en daarna op 12/12 dan komt dat wel goed.
                Gebruik zo groot mogelijke potten, denk aan 16L of nog iets meer.
                Hoe langer de bloeiperiode van de planten is, de grotere potten je gebruikt.
                Haal bij de growshop een goeie allmix of lightmix en vul de potten tot het randje (dat zakt nog wel een paar cm in)
                Dus tel het aantal liters dat je nodig denkt te hebben plus 100L extra.

                Heb je er een (relais)schakelkastje bij ?
                Welke afzuiger heb je ? (staat erop)

                Is het filter al gebruikt, dan moet je een nieuwe kopen.
                Nooit risico met het filter nemen, het is de enige beveiliging tegen animaatjes-politie-44199.gif
                Last edited by QnQ; 5 December 2014, 09:58.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Bundy's eerste kweek

                  En zeker bij Haze!

                  Comment

                  Bezig...
                  X