Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bubblegummer bladprobleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: bubblegummer bladprobleem

Volgens de schema's op de site van BN gebruik je de voeding in principe goed. Twee tot vier keer per week.
    Zelfs de PK moet er inderdaad al vanaf begin bloei bij. Wel heeeeel weinig, 0.5BN-zym om plantafvalstoffen om te zetten in opneembare elementen.

TML, The Missing Link voor gezondheid en een snelwerkend immuunsysteem.
    BN X-ceL, kan gecombineerd worden met alle bovenstaande producten om opbrengst zowel als kwaliteit te verbeteren.

CA 15 als je zacht water hebt.
    Last edited by QnQ; 18 December 2014, 22:10.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

IK snap iets ni. Bloeivoeding van bio nova en pk 13/14 kreeg je aangeraden. Pk 13/14 van bio nova is bloeivoeding die je idd langzaam opbouwt, John heeft mij die aangeraden samen met de bio nova ground en dit volstond. Ik heb ze dus lang zelf gebruikt. Maar als ik dan ga kijken naar andere bloeivoeding dan liggen die pk waardes veel lager. Vreemd, nooit bij stilgestaan na al die jaren

Maar pk 13/14 van bio nova is geen booster. En idd compeet overbodig, maar toch gebruik ik tijdens week 6 en 7 graag green sensation. Heb gemerkt dat ze toch net iets harder worden en de smaak wordt ook beter. Je ziet het aan de prijs al. BN pk13/14 kost 8 euro per liter ongeveer. Boosters meestal 30-35 voor 250 ml.

Enfin. Beetje grondvoeding toevoegen, voor de rest goed bezig.

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dan kan je toch net zo goed, je oude aarde gebruiken (voedingsarm) en dan die mengen met batmix?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            De fabrikant raadt dus niet zomaar aan om Batmix eerst te spoelen.
            Je spoelt er de meeste voeding (die je betaald hebt) weer uit zodat je later minder problemen krijgt met voeding toevoegen.
            Niet zomaar nee, dat doen ze omdat het slow release voeding is. Ze kunnen er anders nooit zoveel voeding in proppen dat de plant daar zoveel weken op kan teren.

Ze laten je dus niet "de voeding" eruit spoelen, maar alleen het teveel aan wat er al vrijgekomen is. Eigenlijk zou je eerst moeten meten of dat nodig is, maar dat zal te lastig zijn om uit te leggen op een zak.

Had laatst al even gekeken en ze zeggen dat op hun website in de FAQ ook:
            De direct opneembare meststoffen worden met het water uitgespoeld In de loop van de volgende dagen zal de EC-waarde in de Batmix weer stijgen en zullen geleidelijk de niet direct opneembare meststoffen vrijkomen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Wat een informatie maar je raakt hier ook nooit uitgeleerd heb ik het idee! Vandaag nog maar eens 2.5 ml soilmix gegeven en een druppeltje pk13 /14 op 2liter water. Dit nu maar eens om de dag geven ipv 5ml op 2 liter 2x in de week en dan hopen dat het vergelen van de onderste bladeren niet verder gaat en het aankomende stikstof te kortje word opgeheven. Zal de bladeren nog wel laten zitten tot ze verdort zijn en je ze er zonder weerstand te voelen afplukt en dan zal ik over een dag of 3 nog wat foto's plaatsen
              Last edited by dirkdoperwt; 19 December 2014, 18:33.

Comment

Zo even geleden maar nog even een kleine update nadat ook de planten zwaar hebben geleden.
                Was toevallig bij de grow waarna ik met 2 aanvullende voedings middelen naar huis ben gegaan.
                Naast de soilmix en de pk 13 / 14 nu ook in het bezit van the missing link en bn x cel.
                Volgens de beste man zaten de planten in de stress Door te weinig water en een voedings tekort dus zo doende drastisch opgehoogd. Geef nu om de dag op 1 liter water 0.5 ml tml 0.6ml pk13 en 3.25ml soilsuper mix en 0.5ml bn x cel.
                De planten lijken wel goed aan te sterken en donker groen te worden aangezien ze behoorlijk vergeeld waren.
                Nu treed er alleen bij sommige bladeren een rode gloed op.. heb wel kalk aangeschaft maar weet iemand ook of dit de oplossing is? Alvast super bedankt mede forum genoten!
                Attached Files
                Last edited by dirkdoperwt; 29 December 2014, 18:52.

Comment

Toppen zien er op zich goed uit hoor. Komt wel goed denk ik.

Comment

Sorry was even afwezig maar ik hoop het weedfan!
                    Nu even wat foto's weer en ik vroeg me af of het al tijd word te stoppen met voeden of nog even doorgaan we zitten nu net aan het begin van week 6 van de voorgeschreven 8 weken.. oja en dan nog een vraagje kan je zo over op alleen water of moet je de voeding eerst afbouwen? Green greetzzCM150112-18075202.jpg20150112_181321.jpg20150112_181308.jpg20150112_181317.jpg20150112_181312.jpgCM150112-18075202.jpg
                    Attached Files
                    Last edited by dirkdoperwt; 13 January 2015, 12:19.

Comment

Bezig...
                    X