Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wateroverlast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: Wateroverlast

    Korting op 420shop
    Halla
    Graag zou ik wat advies willen over het probleem dat ik heb in mijn kweekruimte die ik aan het bouwen ben. 180x90x180
    ben bezig ergen in een schuur om een paar plantjes te kweken alles is goed geisoleerd alleen ivm met de lage hoogte van de schuur heb ik wat uitgegraven van 180 tot 240 daarin heb ik EPDM folie gelegd en een rvs bak in geplaats met isolatieplaten erin vloerverwarming erop en afgetegeld.
    Denk dat er wat EPDM is beschadigd want in de bak komt een klein laagje water heen. ik heb deze opnieuw gekit. alleen lijkt het nu net een kermis atraktie als je in de bak staat omdat het water niet goed weg kan en de bak omhoog getild wordt door het water.

    optie 1 is het hok weer gedeeltelijk demonteren folie eruit en gat opvullen tot boven grondwater niveau

    optie 2 het zo laten kan opzich geen kwaad denk ik alleen zal de luchtvochtigheid vrij hoog blijven denk ik?

    al het advies & comentaar is welkom
    mvg
    Eddy

    #2
    Re: Wateroverlast

    Opstijgend vochtwater zo klinkt het, betonvloertje gieten...
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

    Comment


      #3
      Re: Wateroverlast

      heb ik ook even aan gedacht maar die investering wordt me ff te veel nu is ook al een dure maand. wil eerst even 2 kweekjes draaien zo hok testen voorraadje maken en hok aanpassen naar wens.

      Comment


        #4
        Re: Wateroverlast

        Goed de voor en de tegens afwegen en kijken of je op deze wijze wel een fatsoenlijke kweek kan doen. Schimmels vinden een hoog lv erg fijn.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Re: Wateroverlast

          Hok testen heb je bij deze gedaan : Het werkt niet.
          Nu is het zaak om aan te passen.

          Water in je tent ga je geen 2 complete kweekjes mee rond krijgen.
          Dat vocht moet er uit, een vochtdicht vloertje storten inderdaad.

          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Wateroverlast

            Wil je wel het risico nemen met het water? Kans dat er schimmels ontstaan door de hogere lv lijkt me aanwezig, en dat voorkomen is altijd beter als genezen.

            Comment


              #7
              Re: Wateroverlast

              Heb idd besloten het probleem gelijk aan te pakken. Apperatuur hangt nog niet elektra moet grotendeels nog gebeuren dus is nu veel makkelijk.

              Ik wil het lieft een betonnebak maken maar ben daar zelf niet zo heel handig in. heb wat informatie gezocht op internet en om en betonnebak waterdicht te krijgen zijn bepaalde toevoegingen nodig die ook best prijzig zijn. en aangezien ik al wat geinvesteerd heb in het gene ik er nu weer uit moet halen en het nu toch echt goed wil doen mag het best wat kosten maar niet te gek het blijft een hobby

              wat ik ook kan doen is bak eruit halen EPDM verwijderen en bak aan de buitenkant behandelen met vloeibaar rubber zodat deze echt waterdicht wordt. De bak terug plaatsen en zijkanten afpurren zodat het vocht niet omhoogtrekt wat er in de grond zit. en houd ook insecten ect tegen.

              hoe zouden jullie het gaan doen? Elke idee is welkom

              Comment

              Bezig...
              X