Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
ik heb mn bak met dikke bleek schoon gemaakt en mn korrels daarin gespoeld......maar pH is dacht ik niet nodig bij Palgron icm regenwater?!
Oeps, neem me niet kwalijk dan! Die korrels zijn vrij basisch, heb daar zelf pH-problemen mee gehad in't verleden (maar toen had ik een vrij dikke bodemlaag en niet door m'n aarde heen verspreid). Succes!
ik heb een klein matje eronder gelegd...kan dat kwaad? -wat is te warm?..........ik dacht eigenlijk in het vervolg van onderen regenwater te geven en langs boven de opgeloste meststoffen.......
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
ik heb een kleine laag hydeokorrels onderin gelegd en mn potgrond gemixed met een soort klei korrels voor de luchtigheid.......we zullen zien......ik kan iig nog veranderen....mn zaailing staat nog steeds in een kleine pot........
De grond in de pot mag niet een bepaalde temperatuur overschrijden want dan gaan de wortels kapot. Hetgeen ik zou doen is gewoon niets nu en gewoon controleren dag per dag. Deze planten verdampen zelf heel veel water in de lucht om zo de vochtigheid graad rond de plant zelf te regelen. Pas op het zijn werkelijk zeer slimme planten
Oeps, neem me niet kwalijk dan! Die korrels zijn vrij basisch, heb daar zelf pH-problemen mee gehad in't verleden (maar toen had ik een vrij dikke bodemlaag en niet door m'n aarde heen verspreid). Succes!
Ja dat klopt eigenlijk wel maar ik leg geen bodem maar ik meng ze in de grond waardoor er overal zulke lucht bellen zijn en niet enkel op 1 plaats. De jonge wortels kunnen er nog niet aan terwijl ze dan al zuurstof nodig hebben. Dus ik denk ze mengen onder de aarde dat je een beter resultaat hebt dan ze enkel onderaan de bodem te leggen.
De grond in de pot mag niet een bepaalde temperatuur overschrijden want dan gaan de wortels kapot. Hetgeen ik zou doen is gewoon niets nu en gewoon controleren dag per dag. Deze planten verdampen zelf heel veel water in de lucht om zo de vochtigheid graad rond de plant zelf te regelen. Pas op het zijn werkelijk zeer slimme planten
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Ja dat klopt eigenlijk wel maar ik leg geen bodem maar ik meng ze in de grond waardoor er overal zulke lucht bellen zijn en niet enkel op 1 plaats. De jonge wortels kunnen er nog niet aan terwijl ze dan al zuurstof nodig hebben. Dus ik denk ze mengen onder de aarde dat je een beter resultaat hebt dan ze enkel onderaan de bodem te leggen.
Dat regenwater is wel goed, hopelijk is er geen chloorwater in achter gebleven.
Maar spoelen in chloor kun je in het vervolg beter alleen de potten doen, niet de hydrokorrels.
Hier noemen we dat bleekwater. Dat wordt gebruikt voor heel goed te ontsmetten dacht ik. of voor bvb werd het toen nog gebruikt voor zulke speciale flower power t-shirts van te maken
zo maakte ik vroeger ook mijn hydrosysteem schoon.....en afgelopen jaar heb ik ook mijn bakken waar grond in heeft gezeten zo schoon gemaakt -t is mij zo geleerd......hoe doe jij dat dan?
QUOTE=Iemand uit de buurt;499953]Na spoelen krijg je nooit alles er mee af, je vergif je planten dus: meer is bleek niet.
Aan zijn planten te zien nu zie ik geen probleem dat hij die eerst spoelt met bleek en daarna enorm goed afspoelen met warm water zou alles eruit kunnen krijgen van chloor maar ik zou ze dan na ze zo gespoeld te hebben toch nog een nacht in water laten zitte zodat je dan zeker bent dat alles weg is van dat bleek Het is zeker niet slecht voor die te ontsmetten maar norrmaal het poeder die rond die korrels zit is al ene soort ontsmettings middel daarom dat je ze mot spoelen voor te gebruiken.
Hier noemen we dat bleekwater. Dat wordt gebruikt voor heel goed te ontsmetten dacht ik. of voor bvb werd het toen nog gebruikt voor zulke speciale flower power t-shirts van te maken
Alcohol gebruik ik wat prima zijn werk doet als het om ontsmetten gaat. Natuurlijk pas NA de kweek, en nooit dat ik hydro korrels afspoel er mee.
Hydro afspoelen: kook wat water , laat het afkoelen en spoel daarmee ?
Comment