Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gele, kromme punten onder led

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: gele, kromme punten onder led

Ah tof nu ben ik er 100% zeker van. Thnx
    Ja die rest doe ik onze ladies niet zo graag aan

Comment

wee eens een update ....de punten lijken te 'ver-witten'image4.JPG maar de de planten zien er voor de rest mooi en gezond uit (ze gaan week 7 van de bloei in)image5.JPGimage3.JPG
      De Master-kush in de emmer-tent gaat ook vormen aannemenimage2.JPG...

Comment

De fan zelf zou ik niet zo direct er op doen, maar eerder aan de zijkant. Ik heb gemerkt dat de dames er last van hadden destijds dat ik de fan er direct op had.

Met verwitten bedoel je ?

Voor 7 weken bloei vind ik ze niet echt super groot, maar dat is LED.

Comment

Hoi,

zelf ben ik niet zo ervaren maar ik lees overal dat bewateren langs de stam de afvalstoffen terug naar je plant brengt en het kost je plant energie om die stoffen weer te transporteren, je kan best langs de rand van je pot bewateren of langs onder.
          Blijkbaar hebben onze planten 3 soorten wortels en de afval zit rond de stamwortels.

Wat de dikte van je toppen betreft, maak je nog maar geen zorgen, bij sativa's zullen de toppen pas in dit stadium vetter worden, komt vast helemaal goed. suc6.

Wat ik van jou leer is dat LED stilaan toch ook bruikbaar is voor onze kweekjes.

Comment

Ik moet eerlijk zeggen dat ik met argusogen de ontwikkeling van de toppen volg...... Maar goed ze moeten nog 2,5 week en de verhoging wbt de plagron bloom ( van 3 ml naar 4 ml op 1 liter water icm 1ml green sensation) is deze week pas gestart.....ik zal m'n bevindingen iig met jullie delen......
            Kristo geeft mij hoop[emoji1][emoji1][emoji1]- en het bewateren doe ik eerst met een plantenspuit totdat het gehele oppervlak goed nat is........ Daarna giet ik idd langs de wortels........ Dat ga ik maar eens veranderen.......[emoji106]
            Wbt die ventilator...... Elke week verplaats ik deze in een andere hoek...... Dus na vier weken heeft ie een rondje gemaakt...... Ik dacht juist dat het goed was om hard door de toppen te blazen ivm stevige, volle harde toppen en stengels daarnaast minder kans op rot en ongedierte...... Ook dit zal ik veranderen zodat de planten dis niet rechtstreeks de volle wind krijgen!?![emoji29]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Dit is de dikste

Deze is gemiddeld........ 6,5 week bloei gehad dus......

Comment

Met Verwitten bedoel ik dat de bladpunten naar (albino) wit verkleuren......

Comment

Hoi,

ja ik zie het nu dat verwitten. Kan het zijn dat dit dan veroorzaakt is door water druppels? want ik zie het niet op elke plant maar enkel op die recht onder de plant staat het kan dan zijn dat het door water druppels de blaadjes wat verbrand zijn.
                  Nu als het niet verergerd is het ok. Ik heb 1 plant die gele puntjes vertoont op de top blaadjes maar het vordert niet en als de blaadjes groeien gaat het weg zolang het de hele plant niet aantast denk ik dat het geen kwaad kan.

Ziet er al goed uit

ik ben effe ziek geweest dus kon ik niet veel doen met mijn verslag maar ga er vandaag wat foto's bij plaatsen

Comment

nee sproeien doe ik niet...wat eerst geel en krom was is nu wit(pigmentloos) en krom......ook een top is zo wit dat het bijna dons lijkt.........?!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

we gaan bloeiweek 8 in.....de laatste week voeding....trichomen beginnen melkachtig te worden.
                    IMG_0097.JPGdeze begint al lekker uit te dijen....

IMG_0095.JPG
                    deze top is albino-wit beetje pluizig.......

Comment

de master kush in de emmer gaat week 4 in ......image1.JPG

Comment

Ik denk dat ik weet waar de schoen wringt wbt de kromme, gele punten........Ik las op t forum dat de bloeitijd pas ingaat bij het zien van bloeiharen.....ik heb altijd gerekend vanaf dag 1 van het aantal 12/12 lichturen! (-onder hps had ik geen last van dit soort bladeren overigens....wel wordt nu voor mij verklaard waarom ik altijd vrij lang water moest geven na de bloeivoeding tot de plant rijp was (langer dan de voorgeschreven bloeitijd)....)

Ik denk dus dat de bloeivoeding te vroeg is ingezet en dus ook te vroeg verhoogd is geweest.....of is dat een gekke gedachte?!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ouweed View Post
                          ...(ijs) koud water de laatste spoeldagen kan helpen en het splijten van de steel, beschadigen van de wortels..... Maar goed..... Dat soort acties laat ik maar aan de pro's over...
                          De pro's doen dat niet eh..'t zijn meestal de nieuwe kwekers die denken dat zoiets werkt.

Ik heb eens 2 pagina's terug gelezen, en je hebt het steeds over witte punten enzo, maar ik zie ze niet.
                          Ik zie alleen wat moeilijke fotootjes met ledlicht, en als er dan een zonder led is, zoals hierboven, zie ik geen witte kromme punten.
                          Heeft je fotomaakmachine geen grotere resolutie ?

Dit soort problemen wordt meestal veroorzaakt door teveel voeding, of door minder geschikte grond.
                          Bij jou was dit het gevolg van te dicht op de lamp zetten. Dat trekt niet meer weg, dus die bladeren die verbrand waren, gaan niet meer groen worden.

De bloei tel je vanaf dat je echt bloei ziet, da's nooit anders geweest.
                          Vanaf dat moment geef je pas bloeivoeding, want zoals je aan de plant kunt zien, blijven ze tot die tijd groeien, soms zelfs nog langer, zolang ze groeien kun je groeivoeding geven.
                          Wel met mate, en niet volgens een schema. Daar kun je echt wel ruim onder blijven.
                          Onder led ontwikkelen de plantjes langzamer, en duurt het hele proces langer, dus kunnen ze ook minder voeding verwerken.

De plant gebruikt alleen de voeding die ze nodig heeft.
                          Alles wat teveel of verkeerd is, blijft in de aarde zitten en kan later voor problemen zorgen.

Aight...vanwege de telfout, nu nog 2-3 weekjes zeker ?
                          succes.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt voor je reactie ...... Ik ga idd maar door met voeding tot ze merendeels milcky zijn- dan een week water en vervolgens twee nachten zonder water en licht.......

Comment

Dat doe ik toch wel goed hoop ik[emoji1]

Comment

IMG_0115.JPGik had de foto ook al ergens anders geplaatst....ik was zelf in de war ......maar hier zie je de witte kleur goed.

wat je zegt over de verbrande blaadjes......het zijn namelijk niet de hoogste toppen die dit vertonen.....het zijn er maar vier van de gemiddelde hoogte en staan dus niet zo dicht op de lamp........

Comment

Bezig...
                                X