Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gele, kromme punten onder led

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: gele, kromme punten onder led

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
    De pro's doen dat niet eh..'t zijn meestal de nieuwe kwekers die denken dat zoiets werkt.

Ik heb eens 2 pagina's terug gelezen, en je hebt het steeds over witte punten enzo, maar ik zie ze niet.
    Ik zie alleen wat moeilijke fotootjes met ledlicht, en als er dan een zonder led is, zoals hierboven, zie ik geen witte kromme punten.
    Heeft je fotomaakmachine geen grotere resolutie ?

Dit soort problemen wordt meestal veroorzaakt door teveel voeding, of door minder geschikte grond.
    Bij jou was dit het gevolg van te dicht op de lamp zetten. Dat trekt niet meer weg, dus die bladeren die verbrand waren, gaan niet meer groen worden.

De bloei tel je vanaf dat je echt bloei ziet, da's nooit anders geweest.
    Vanaf dat moment geef je pas bloeivoeding, want zoals je aan de plant kunt zien, blijven ze tot die tijd groeien, soms zelfs nog langer, zolang ze groeien kun je groeivoeding geven.
    Wel met mate, en niet volgens een schema. Daar kun je echt wel ruim onder blijven.
    Onder led ontwikkelen de plantjes langzamer, en duurt het hele proces langer, dus kunnen ze ook minder voeding verwerken.

De plant gebruikt alleen de voeding die ze nodig heeft.
    Alles wat teveel of verkeerd is, blijft in de aarde zitten en kan later voor problemen zorgen.

Aight...vanwege de telfout, nu nog 2-3 weekjes zeker ?
    succes.
    niet zo erg hoor een paar weekjes extra.......IMG_0120.JPGIMG_0121.JPGIMG_0122.JPGIMG_0123.JPG de toppen zie je gewoon per dag zwellen! Ik heb deze soort ook onder hps gekweekt -ik denk dat de dikste toppen nu (onder led) het gaan winnen van mn hps kweek!

Ik heb de planten zojuist onder de microscoopbekeken....1 is er ver milky aan t worden.....de ander is nog meer transparant......de albino-top doet niet onder bij de overige toppen....ik denk idd een chlorofyl ontwikkeling wat eerder geopperd werd.......

Comment

hoi,

ik heb bij mijn kweek nu ook blaadjes waar de puntjes geel worden maar het vordert niet. Ik heb dit ook enkel bij mij dutch blue plantjes bij de critical heb ik het niet. Het kan ook denk ik soms aan de soort liggen of zoals al vermeld een chlorofyl stoornis.
      Allezinds zijn u toppen echt wauw. hoever zijn ze nu? Ik moet nu nog een goeie maand verder.

Greets

Comment

ik maak mezelf niet zulke zorgen hoor om die witte toppen....de trichomes ontwikkelen zich daar hetzelfde als bij de groene toppen!
        Ik verwacht dat ik nog een week voeding moet geven (ik geef water als het merendeel milcky is)....de kenners zeggen dat het bij led allemaal wat langzamer gaat dus ik houd de trichomes nu dagelijks in de gaten en misschien kan ik er nog wel wat meer weken voeding in stauwen .

Ik ben erg tevreden over mn eerste led-kweek ondanks wat fouten die ik gemaakt heb (te vroeg bloeivoeding, te veel water, hoogte van de lamp........en mn scrog-talent!)...ben benieuwd wat ik uiteindelijk ga overhouden van mn twee plantjes.....

de volgende keer ga ik in mn 60x60 tent, met 1 plant en een grote 50 liter bak experimenteren. Ik wil de getopte Master Kush hiervoor gebruiken......ik zie op sommige foto's hier op het forum hele mooi egale velden -dat is mijn volgende doel want ik merk dat het voor led-kweken wel een pre is als je die techniek goed beheerst....dus alle adviezen zijn van harte welkom!

waar kan ik jouw kweekje volgen Matsy?

Comment

Ziet er goed uit hoor en natuurlijk kun je goed kweken onder goede LED, tis wel ff anders voeding/water geven, ik merk zelf na een aantal kweekjes dat je onder LED wat zuiniger kan zijn met vocht.
          Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Waar kan ik jouw kweekverslagen met led-lezen? Je snapt mss wel dat ik dat heel interessant vind[emoji1] wat voor lamp heb jij?

Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

Ik heb t antwoord volgens mij gevonden op rollingstoned.nl.......:"Een van de toppen in mijn kweektentje heeft een heel mooi uitziende albinotop. De top is sowieso al erg wit door alle trichomen, maar het bovenste puntje is spierwit zodat de top wel een besneeuwde berg lijkt. Albinisme is een genetische afwijking die bij alle organismen voorkomt, zowel planten als dieren en ook mensen lijden er aan. En dus ook wiet. Planten hebben chlorofyl nodig voor de fotosynthese, iets waar de albinotop te weinig van heeft. Albinoplanten kunnen daardoor volledig willekeurig witte bladeren en takken produceren, waardoor een supermooie plant ontstaat om te Net als mensen zijn ook albinoplanten enorm gevoelig voor licht. Meestal zie je de witte topjes daardoor helemaal bovenin de top van de plant, in het deel wat het dichtst bij de lamp zit. Omdat ze er zo gevoelig voor zijn bleekt het sterke licht de bovenste plukken van de top van de albinoplant. Albinowiet is trouwens niet heel erg potent, maar wel mooi om te zien."

Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

morgen gaan de dames op water.......IMG_0123.JPGIMG_0129.JPG
                Attached Files

Comment

- is het mogelijk om foto zonder licht te posten ?
                  - al de foto's met ledlamp aan zien we niks op.
                  - hopelijk moet je nog 2 weken , kan je 2 weken spoelen is beter voor je keel

Comment

Okido amazing! - zal ik spoedig doen! Maar....... Na wat forum-berichten te hebben gelezen had ik voornemens om 1 week water te geven en dan daarna een week in t donker zonder water ........ (Ik denk dat twee weken wel mogelijk is omdat ik overal lees dat led-langzamer gaat)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

een week int donker?
                      hopelijk is je plant niet wegerot nadien
                      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Inderdaad Thugz, lijkt me inderdaad ook niet slim!
                        Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Alleen afwateren dan?!

Comment

afwateren wat bedoel je daar mee?
                            droog zetten?

Comment

Alleen water geven en niks meer verdonkeren?!

Comment

ja dat is goed

Comment

Bezig...
                                X